Skip to main content
Vraag

Opname spontaan verdwenen na dubbeling eerst verwijderd te hebben

• February 8, 2026
  • 5 reacties
  • 51 keer bekeken

Gisteravond zappte ik en zag een film die ik al lange tijd niet gezien had. Drukte op opnemen. Toen bleek dat ik die film al eerder had opgenomen. Ik heb die opname verwijderd. Toen ik vandaag de opname van gisteren wilde bekijken bleek die helemaal niet bij opgenomen uitzendingen te staan. Dit was gisteren wel het geval, ik heb zelfs een stukje gekeken. Dit is niet erg betrouwbaar. Je denkt iets opgenomen te hebben en dan verdwijnt het spontaan.

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 8, 2026

Dan ben ik bang dat die film een herhaling was.

Helaas is het dan mogelijk dat beide verwijderd worden.

Volgende keer pas verwijderen nadat je de film hebt gezien.

P.S.

Welke KPN tv ontvanger heb je?

En soms kan je de film via terugkijken alsnog zien (binnen 7 dagen, maar niet alles kan via terugkijken (bij opname kan dat wel))

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • February 9, 2026

Klinkt als het onderzoeken waard. Zou je je forumprofiel kunnen invullen zodat we je account kunnen vinden en kunnen nagaan wat er gebeurde?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Was de film al een tijdje bezig toen je het opnemen startte? Ik heb dit ook weleens gemerkt dat gedeeltelijke opnames de volgende ochtend verdwenen waren. Het lijkt erop dat dit kan gebeuren als je de opname “te laat” start, in mijn ervaring ergens minder dan een half uur vóór einde uitzending.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Was de film al een tijdje bezig toen je het opnemen startte? Ik heb dit ook weleens gemerkt dat gedeeltelijke opnames de volgende ochtend verdwenen waren. Het lijkt erop dat dit kan gebeuren als je de opname “te laat” start, in mijn ervaring ergens minder dan een half uur vóór einde uitzending.

Hoi ​@Wartywolfs 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en de KPN soundbox hebben dit probleem gelukkig niet.

Mooier zelfs, als je de opname start terwijl het bezig is, start de opname toch vanaf het begin.

Jij hebt nog de “oude’ Arris VIP 2952 zag ik (als ik op jouw avatar klikt).

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@DownUnder, welkom op de community. Dat klinkt als een rare situatie, ik ben het met TV Apps Team eens dat dat iets is wat we verder kunnen bekijken. Kan je jouw profiel volledig invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we voor je kijken wat we kunnen zien.