Skip to main content
Beantwoord

Opname start te laat, waardoor je terug moet spoelen

• April 29, 2025
  • 10 reacties
  • 71 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22

1 punt die ik zelf ook heb (al gemeld dacht ik, in een andere topic)

Maar nu zag ik het ook in een ander topic.

Opnames starten terwijl het programma al bezig is.

Ongeveer 5 minuten bezig zelfs.

Opname start 5 minuten eerder (als dat nog steeds zo is), dat betekend dat nu 10 minuten i.p.v. 5 minuten later start. 

Dit is aardig irritant, ook al kan je bij opnames gelukkig terugspoelen.

Ik lees ook dat dit probleem bij terugkijken is en dat daar terugspoelen niet of minder goed werkt.

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door joop2011

Hier worden alle programma's die we willen kijken opgenomen. Wij hebben nog niet meegemaakt dat het begin van een opname mist. Ik vermoed dan ook dat het bij ​@joop2011 gaat om een specifieke zender of programma.

NPO 1

Per Seconde Wijzer

Seizoen is nu afgelopen.

Verder inderdaad nog geen problemen gezien.

Ik hou het in de gaten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 29, 2025

Opname start 5 minuten eerder (als dat nog steeds zo is), dat betekend dat nu 10 minuten i.p.v. 5 minuten later start. 

Ik lees ook dat dit probleem bij terugkijken is en dat daar terugspoelen niet of minder goed werkt.

Dan.moet je het voorgaande programma even aanklikken in de gids. En dan de lengte van dat programma minus een minuut of vijf vooruitspoelen, ​@joop2011. Bij terugkijken kun je dat doen...het programma loopt dan automatisch door in het programma zelf.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 29, 2025

Dan.moet je het voorgaande programma even aanklikken in de gids. En dan de lengte van dat programma minus een minuut of vijf vooruitspoelen, ​@joop2011. Bij terugkijken kun je dat doen...het programma loopt dan automatisch door in het programma zelf.

Dat is het probleem niet.

Het begin staat er wel op, je moet nu terugspoelen en dat was eerder nooit zo.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Kun je eens een voorbeeld noemen van zo'n programma ​@joop2011? Wat is er opgenomen en wat gebeurt er precies? Ik ben bang dat ik het nog niet helemaal begrijp. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 29, 2025

Dat is het probleem niet.

Het begin staat er wel op, je moet nu terugspoelen en dat was eerder nooit zo.

Dat is waar. Het is een work around, die het probleem oplost. Maar het zou goed moeten werken. Overigens zie ik het de laatste tijd weer veel minder.

Opnames starten bij mij gewoon op het juiste tijdstip, meestal moet je hier even vooruitspoelen 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

Kun je eens een voorbeeld noemen van zo'n programma ​@joop2011? Wat is er opgenomen en wat gebeurt er precies? Ik ben bang dat ik het nog niet helemaal begrijp. 

Bij Per seconde wijzer viel het heel erg op.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@joop2011, ik heb toch even een eigen topic voor je aangemaakt. Dit is niet echt een ‘fouten in de gids’ ding. Volgens mij is het seizoen van Per seconde wijzer afgelopen, klopt dat? Ik zie in ieder geval geen afleveringen meer die ik op kan nemen. Maar ik begrijp uit jouw bericht dat als je een opname start, dat de aflevering in kwestie al begonnen is en je dus even terug moet spoelen? Laat gerust weten wanneer je dit weer ervaart. Noem dan specifiek het programma en op welke datum/tijdstip deze is uitgezonden. Dan kunnen we het doorgeven!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

@Marcia van KPN 

Hartelijk dank.

Het seizoen “Per seconde wijzer” is inderdaad afgelopen.

Ik hou het in de gaten, mijn vrouw neemt vrij veel op.

Als het weer voorkomt, meld ik het.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

@Marcia van KPN 

Hartelijk dank.

Het seizoen “Per seconde wijzer” is inderdaad afgelopen.

Ik hou het in de gaten, mijn vrouw neemt vrij veel op.

Als het weer voorkomt, meld ik het.

De begintijden bij terugkijken en opnemen zijn volgens mij gelijk. Ik kan overigens wel altijd probleemloos terug naar het begin bij een opname…..maar bij terugkijken viel het mij op dat gisteravond bij Met het mes op tafel het toch weer te laat begon….je kunt dit dus oplossen door in de gids naar het voorgaande programma te gaan en het vereiste aantal minuten vooruit te spoelen….het gaat vervolgens naadloos over in het eigenlijke programma. Je krijgt dan de melding ‘volgende programma wordt geladen’ of iets dergelijks.

Ik snap trouwens dat voor opnames het bovenstaande geen oplossing is, maar ik heb het gevoel dat deze verschijnselen met elkaar samenhangen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

Hier worden alle programma's die we willen kijken opgenomen. Wij hebben nog niet meegemaakt dat het begin van een opname mist. Ik vermoed dan ook dat het bij ​@joop2011 gaat om een specifieke zender of programma.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 1, 2025

NPO 1

Per Seconde Wijzer

Seizoen is nu afgelopen.

Verder inderdaad nog geen problemen gezien.

Ik hou het in de gaten.