Skip to main content
Antwoord

Opname van Zwaard van Damocles op SBS6 doet het niet

• November 11, 2025
  • 7 reacties
  • 105 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een serieopname gestart van  ‘Het zwaard van Damocles’ op SBS6. De eerste aflevering (2 nov) speelt niet af (zwart scherm, soringt terug naar opnames), de 2e wel. Wat kan ik doen? Ik heb de mediaplayer al opnieuw gestart, en ook op de mobiele app werkt het niet.

Beste antwoord door Wartywolfs

Aanvulling: er was op die datum een storing waardoor sommige opnames op meerdere zenders zijn mislukt.  Zie ook

(Wat betreft mijn eigen BBC 1 opnames van afgelopen maandag: zojuist weer geprobeerd op tv ontvanger en nu starten ze wel.  Vanochtend nog niet, storing lijkt in de loop van de dag dus opgelost.)

7 reacties

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • November 11, 2025

Hier hetzelfde ​@Mcornabc 

Opname van de eerste aflevering op 2 november stopt bij 04:59 en blijft stilstaan tot het einde.

Hier gaat dus inderdaad iets niet goed.

Als je de TV+ box hebt dan kan je de aflevering terugkijken via de app 'Kijk'. 

Of via deze link:

https://www.kijk.nl/programmas/het-zwaard-van-damocles/PWY03I7ac73

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Je zou nog kunnen proberen de hele keten te herstarten vanaf het aansluitpunt: glasvezelkastje (als je dat hebt), modem en tv ontvanger, 2 minuten de stekker eruit.

Maar het zou ook kunnen zijn dat er iets niet helemaal lekker zit in de administratie van die specifieke opname op de kpn servers, waardoor tv ontvanger en mobiele apps die niet kunnen afspelen. Dat komt de laatste weken wel vaker voor. (Ik zag iets dergelijks met BBC 1 opnames van maandagavond 10 nov die niet op mijn Arris ontvanger af te spelen zijn, maar dan weer wel in de mobiele app.)

Welk type modem en tv ontvanger heb je?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Aanvulling: er was op die datum een storing waardoor sommige opnames op meerdere zenders zijn mislukt.  Zie ook

(Wat betreft mijn eigen BBC 1 opnames van afgelopen maandag: zojuist weer geprobeerd op tv ontvanger en nu starten ze wel.  Vanochtend nog niet, storing lijkt in de loop van de dag dus opgelost.)

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Even op titel opgezocht in de mobiele app:

Die eerste afl. werd herhaald op 8 november 17:46 op Net 5. Die kun je dus nog terugkijken via de gids.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat snel terugkijken de beste oplossing is. Ik zal eens kijken of ik andere opnamen heb staan van 2 november, en of die hetzelfde probleem hebben.
Overigens heb ik dit nog niet eerder gehad. Ik hoop dat het hierbij blijft.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Mcornabc en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al zoveel reacties hebt gehad. Er was op die dag inderdaad een storing, dus terugkijken is ook de tip die ik je zou geven. 
Hopelijk mis je zo niets! Veel kijkplezier gewenst. 😄

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2025

Lukte mij op 2 November ook niet. Zojuist (16 November) lukte het weer niet. Alle andere opnames gaan prima. Kan toch niet alweer een storing zijn ?!