Skip to main content

Ik heb hier de afgelopen jaren al eerder topics over gemaakt, nu is het weer zover. Er zijn er wéér opnames verdwenen. 😞 Ze zijn nog geen jaar oud en ik heb meer dan genoeg opslagruimte dus daar ligt het niet aan.

Onlangs heb ik het nieuwste seizoen van Young Sheldon opgenomen op Comedy Central en de eerste 10 afleveringen (!) zijn ineens verdwenen. Dus niet een paar afleveringen maar bijna het hele seizoen.
Ik begin aardig gefrustreerd te raken want zoals ik al zei is dit niet de eerste keer. Of de tweede.

De opnames zijn ook weg in de KPN app. Ik weet inmiddels, weg is pech, maar waarom blijft dit nou steeds gebeuren?! Ik neem het niet voor niks op! :/

Hoi @Fiepje . Dat is merkwaardig.

Weet je nog wanneer je deze opnames ongeveer gemaakt hebt? En dat was toen een serieopname? Of stuk voor stuk?


Dat was een serie-opname en dat seizoen is uitgezonden afgelopen april/mei/juni.


Heb je daarna onder "gepland” de planning van de serie weggehaald terwijl de afleveringen er nog op stonden? Helaas verdwijnen de afleveringen dan ook. Dit is in enkele topics te vinden. Een planning pas weghalen als je alle afleveringen hebt gezien. Zelf wis ik altijd direct de aflevering(en) die ik gekeken heb. Zijn ze allemaal weg, dan pas haal ik ook de planning weg.


Nee ik heb zelf uiteraard niks verwijderd, ook niet in de planning.


Heb je Videoland?

De eerste 6 seizoenen van de 7 zijn daar beschikbaar.


Nee dat heb ik niet.  Maar dat lost het probleem ook niet op, namelijk dat er soms nog steeds ineens opnames verdwijnen. Zoals eerder gemeld heb ik dat al meerdere keren meegemaakt en dat hoort gewoon niet.


Dan vind ik het een raadsel.

Niemand heeft verder je KPN ID of je ITV abonnementsnummer+pin?

Ook nooit http://tv.kpn.com op een vreemde computer gebruikt en niet uitgelogd?


Nope en nope.


Ik zie dat het je bijna ieder jaar wel overkomt. 3 jaar geleden en vorig jaar. Alleen 2 jaar geleden niet.  En nu dus weer.

Er lijkt me toch “iets” aan de hand op je ITV account…. Maar wat? Menselijk handelen; techniek?

Ik bedenk me trouwens net: op 18/19 april was er een grote storing. Ook op het opname platform. Ik ben toen ook series kwijtgeraakt van de eerste maanden van dit jaar.


Ja het is inderdaad al een paar keer vaker gebeurd. En toen was Young Sheldon ook de pineut.
Ik weet niet of het aan mijn account ligt, want de vorige keren dat ik het hier meldde, waren er meer mensen die er last van hadden. Dus ik was niet de enige.


Heb je mijn laatste vetgedrukte opmerking gezien?


Ja heb ik gezien. Maar de afleveringen zijn pas ergens afgelopen week of vorige week verdwenen dus het lijkt me niet dat het daaraan ligt.


Je hebt ze een week geleden dus nog zien staan begrijp. Ik dacht dat je het nu pas ontdekte en dan is het verband met die storing eind april met opnames van februari/maart/april hier zo gelegd.

Maar als ze er een week geleden nog stonden dan is dat het ook niet.

Wel opvallend dat deze klacht zo vaak van jouw afkomstig komt. Wel eens éénmalig bij anderen, maar jij hebt er een abonnement op. Toch iets raars.

Echt niemand heeft verder toegang tot je tv account via de online route? M.n. website. Of app.


@Fiepje Is misschien eerder een tv-ontvanger van jou retour gegaan naar kpn?


@ Peter, jup. Heel apart inderdaad. Ik snap er ook niks van.
Nee ik ben echt de enige die er toegang tot heeft.

 

@ Katana, nee ook niet.


Vreemd.  @Fiepje  Kloppen je gegevens in je profiel?  Laat even weten want dan ga ik je itv account opzoeken en vragen of een collega van iTV wil meekijken.

Die kan vaak op micro niveau zien wat er allemaal met opnames van individuele klanten gebeurt.    Ik lees het wel. 


@Erwin van KPN  Ja de gegevens in mijn profiel zijn actueel.
Alvast bedankt.


Ik heb mijn collega gevraagd om hier eens dieper in te duiken.  Zodra ik meer weet, laat ik je dat hier weten


Oke dankjewel! :)


Hier is inderdaad iets niet goed gegaan. Samen met een aantal collega's onderzocht. Onze systemen konden de vele mutaties op deze serie vanuit de leverancier uiteindelijk niet aan. Dat heeft veelal met de twee afleveringen te maken van 13 mei en 6 mei. Daar is teveel aan gesluteld in de dagelijks gidsleveringen destijds. Die van 13 mei is ook uit de serie ‘gegooid’ maar als single opname is die nog wel gelukt, maar alle afleveringen van vóór 6 mei uit deze serie, die hebben dat echter niet overleefd. 😑 

We zien ook geen mogelijkheid dit te herstellen. Spijtig genoeg. Het is niet het bericht wat je had willen horen, maar we kunnen hiermee wel bevestigen dat het dus niet vanuit een ‘vergeten’ inlog, oude settopbox of omdat opslagruimte te vol was, komt. Dit is erg zuur. Helaas. 

 


Oke bedankt voor het uitzoeken en terugkoppelen.  Inderdaad erg zuur. :(

Dit is al vaker gebeurd bij Young Sheldon/Comedy Central, vorige keren ook. Dus ik vraag me af, hoe gaan jullie in het vervolg voorkomen dat dit nog eens gebeurt? Want ik neem niet voor niks het hele seizoen op en elke keer verdwijnen er afleveringen voor ik ben begonnen met kijken en dan kan ik weer gaan wachten tot ze het gaan herhalen en dan hopen dat ze niet weer verdwijnen. Dat schiet niet echt op.
 


Bij wekelijkse series ga ik altijd redelijk gelijk op met het kijken ten opzichte van uitzending. Zeker als het niet echt een vervolgserie is. Misschien is dat een tip.

Of… neem ze als losse afleveringen op. Dan kan een verandering met seizoenscode midden in een reeks geen roet in het eten gooien.

Een detectivereeks met 1 verhaal in 8 tot 10 delen neem ik wel eerst helemaal op. En kijk het dan in 1 week met 2 à 3 afleveringen per avond.


@ PeterG, ik niet, ik wil bij de meeste series lekker bingen dus ik wacht vaak tot ze klaar zijn met het seizoen. En het moet niet zo zijn dat ik maar meteen alles moet kijken omdat afleveringen anders misschien verdwijnen. Ik zorg ervoor dat ik genoeg opslag heb en de opnames bekijk voor ze 1 jaar oud zijn. Verder zou ik me niet in allerlei bochten moeten wringen om de opnames te kunnen kijken. KPN zou ervoor moeten zorgen dat zoiets niet gebeurt, zeker niet meerdere keren. Maar dat is mijn mening.

De afleveringen los opnemen zou inderdaad nog een optie kunnen zijn maar dan is mijn opname-opslag niet zo overzichtelijk en zou ik soms nog wel es een aflevering kunnen vergeten. Er is niet voor niks de optie voor serie-opname, dus dat zou imho gewoon moeten werken zoals het hoort. :)


De afleveringen los opnemen zou inderdaad nog een optie kunnen zijn maar dan is mijn opname-opslag niet zo overzichtelijk

Zolang die losse afleveringen als 1 serie in de gids staan worden ze gegroepeerd. Maar dat is nou dus vaak het probleem bij Young Sheldon als je dat WEL als serie instelt. En dan is het zo overzichtelijk dat het er gewoon niet meer is…. 


Reageer