Skip to main content

Tot een paar dagen geleden kon ik opgenomen programma’s van BBC First via de app op mijn tablet kijken. Nu krijge ik de melding dat dit alleen nog maar kan via een ontvanger. Heel vervelend. 

Hoe is dit op te lossen>

Niet. Kpn heeft bij bbc de rechten niet om die opnames via het online platform door te geven. Dit bleek abusievelijk te kunnen. En is 19 april hersteld. 

De ontvanger werkt alleen op het kpn netwerk en bovendien via een aparte verbinding daarop.

Ik heb ook een heleboel series van bbc First die ik nu alleen nog maar in de woonkamer kan kijken. In de slaapkamer heb ik een Android-TV en de tv in de voorkamer zit op de laptop. 


Dank voor de toelichting. Heel vervelend. Zit met dezelfde situatie in de slaapkamer. Tis niet alleen BBC first,  Opeens is dit nu voor meer zenders van toepassing, zelfs NPO. Hoe dan? 


Hallo @Daphny en @Elisabeth 1968 ,

Het heeft met rechten te maken. KPN heeft niet voor alle zenders en programma’s de rechten om programma’s terug te laten kijken buiten de vaste TV-ontvanger. Het gaat vooral om buitenlandse zenders, maar ook om bepaalde programma’s op andere netten. Door een bug konden klanten in bepaalde gevallen toch programma’s terugkijken via bv tablets en de app. Maar die bug is onlangs gedicht. 
 

Lees er meer over in dit topic: 

https://forum.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/bbc%2Dfirst%2Dopname%2Dniet%2Dmeer%2Dop%2Dlaptop%2Dte%2Dbekijken%2D589572


Duidelijke uitleg maar wel heel erg jammer dat het een bug was en die nu gedicht is. Hierdoor veel kijkplezier verloren gegaan. 

Groetjes en een fijne dag gewenst. 


Helemaal mee eens Elisabeth. Een van mijn weinige leuke momenten in een ingewikkelde mantelzorgsituatie. Maar fijn dat de bug opgelost is. 


 Maar fijn dat de bug opgelost is. 

Ik denk juist dat dit niet fijn is voor jullie. Want nu kunnen jullie die programma's niet meer overal terugkijken.  


Opeens is dit nu voor meer zenders van toepassing, zelfs NPO. Hoe dan? 

Geldt dit dan voor specifieke opnames of voor alle opnames van NPO?


Hi @Daphny 

De beperking is voor opnames van BBC First ( en volgens mij ook One en Two), Vlaamse en Duitse zenders. 

Net even gecheckt en een opname van npo 2 gewoon kunnen starten via de Samsung (Tizen) als via de Android-TV app.


Helaas kan ik ook geen Flikken en Arcadia kijken en Het verhaal van Vlaanderen is ook  niet beschikbaar. Kan wel beperkt terugkijken dus dan dat maar. Dank voor de reactie


 Maar fijn dat de bug opgelost is. 

Ik denk juist dat dit niet fijn is voor jullie. Want nu kunnen jullie die programma's niet meer overal terugkijken.  

T was cynisch bedoeld 😁


Helaas kan ik ook geen Flikken en Arcadia kijken en Het verhaal van Vlaanderen is ook  niet beschikbaar. Kan wel beperkt terugkijken dus dan dat maar. Dank voor de reactie

Flikken Maastricht kan ik gewoon terugkijken via bv : 

https://tv.kpn.com

Je kunt die programma's in de TV-gids herkennen aan dat oranje kringeltje. 

Je ziet dan meteen dat bv bij de BBC-zenders en de Duitse-zenders nergens zo'n oranje terugkijk-tekentje staat. 

En je ziet dan ook dat bv bij de NPO-zenders sommige films en series dat tekentje ook niet hebben. Die programma's kun je dan ook niet terugkijken.   


Opeens is dit nu voor meer zenders van toepassing, zelfs NPO. Hoe dan? 

Geldt dit dan voor specifieke opnames of voor alle opnames van NPO?

Wisselend, Flikken en Arcadia niet, andere programma's wel. Kennelijk verschillende rechten. Superjammer 


Flikken Maastricht zou gewoon terug te kijken moeten zijn. En als je het opgenomen hebt zeker.

Volg je arcadia via de Belg? Daar is terugkijken ook niet beschikbaar, maar met opnemen kan het wel ( niet met terugwerkende kracht).

 


Flikken Maastricht zou gewoon terug te kijken moeten zijn. En als je het opgenomen hebt zeker.

Volg je arcadia via de Belg? Daar is terugkijken ook niet beschikbaar, maar met opnemen kan het wel ( niet met terugwerkende kracht).

 

Dank voor de tip 👍🏼


Zou het voor KPN dan niet wat zijn om de rechten van kijken op een extern apparaat alsnog te verwerven ? Bij Ziggo kon ik alles terugkijken op mijn tablet mobiel wat was opgenomen.


Zou het voor KPN dan niet wat zijn om de rechten van kijken op een extern apparaat alsnog te verwerven ? Bij Ziggo kon ik alles terugkijken op mijn tablet mobiel wat was opgenomen.

Welke zenders mis je echt voor dat terugkijken?


Ik mis het het meest voor BBC First

 


Reageer