Skip to main content
Beantwoord

Opnames BBC First alleen bekijken via ontvanger

• 22 april 2023
  • 23 reacties
  • 1006 keer bekeken

Tot een paar dagen geleden kon ik opgenomen programma’s van BBC First via de app op mijn tablet kijken. Nu krijge ik de melding dat dit alleen nog maar kan via een ontvanger. Heel vervelend. 

Hoe is dit op te lossen>

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @Daphny en @Elisabeth 1968 ,

Het heeft met rechten te maken. KPN heeft niet voor alle zenders en programma’s de rechten om programma’s terug te laten kijken buiten de vaste TV-ontvanger. Het gaat vooral om buitenlandse zenders, maar ook om bepaalde programma’s op andere netten. Door een bug konden klanten in bepaalde gevallen toch programma’s terugkijken via bv tablets en de app. Maar die bug is onlangs gedicht. 

Lees er meer over in dit topic: 

https://forum.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/bbc%2Dfirst%2Dopname%2Dniet%2Dmeer%2Dop%2Dlaptop%2Dte%2Dbekijken%2D589572

Bekijk origineel

23 reacties

PeterG
Superuser
  • 61104 reacties
  • 22 april 2023

Niet. Kpn heeft bij bbc de rechten niet om die opnames via het online platform door te geven. Dit bleek abusievelijk te kunnen. En is 19 april hersteld. 

De ontvanger werkt alleen op het kpn netwerk en bovendien via een aparte verbinding daarop.

Ik heb ook een heleboel series van bbc First die ik nu alleen nog maar in de woonkamer kan kijken. In de slaapkamer heb ik een Android-TV en de tv in de voorkamer zit op de laptop. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 april 2023

Dank voor de toelichting. Heel vervelend. Zit met dezelfde situatie in de slaapkamer. Tis niet alleen BBC first,  Opeens is dit nu voor meer zenders van toepassing, zelfs NPO. Hoe dan? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36608 reacties
  • Antwoord
  • 23 april 2023

Hallo @Daphny en @Elisabeth 1968 ,

Het heeft met rechten te maken. KPN heeft niet voor alle zenders en programma’s de rechten om programma’s terug te laten kijken buiten de vaste TV-ontvanger. Het gaat vooral om buitenlandse zenders, maar ook om bepaalde programma’s op andere netten. Door een bug konden klanten in bepaalde gevallen toch programma’s terugkijken via bv tablets en de app. Maar die bug is onlangs gedicht. 

Lees er meer over in dit topic: 

https://forum.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/bbc%2Dfirst%2Dopname%2Dniet%2Dmeer%2Dop%2Dlaptop%2Dte%2Dbekijken%2D589572

Duidelijke uitleg maar wel heel erg jammer dat het een bug was en die nu gedicht is. Hierdoor veel kijkplezier verloren gegaan. 

Groetjes en een fijne dag gewenst. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 april 2023

Helemaal mee eens Elisabeth. Een van mijn weinige leuke momenten in een ingewikkelde mantelzorgsituatie. Maar fijn dat de bug opgelost is. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36608 reacties
  • 23 april 2023
Daphny schreef:

Maar fijn dat de bug opgelost is. 

Ik denk juist dat dit niet fijn is voor jullie. Want nu kunnen jullie die programma's niet meer overal terugkijken.  

wjb
Superuser
  • 74597 reacties
  • 23 april 2023
Daphny schreef:

Opeens is dit nu voor meer zenders van toepassing, zelfs NPO. Hoe dan? 

Geldt dit dan voor specifieke opnames of voor alle opnames van NPO?

PeterG
Superuser
  • 61104 reacties
  • 23 april 2023

Hi @Daphny 

De beperking is voor opnames van BBC First ( en volgens mij ook One en Two), Vlaamse en Duitse zenders. 

Net even gecheckt en een opname van npo 2 gewoon kunnen starten via de Samsung (Tizen) als via de Android-TV app.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 april 2023

Helaas kan ik ook geen Flikken en Arcadia kijken en Het verhaal van Vlaanderen is ook  niet beschikbaar. Kan wel beperkt terugkijken dus dan dat maar. Dank voor de reactie

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 april 2023
Noordzee schreef:
Daphny schreef:

Maar fijn dat de bug opgelost is. 

Ik denk juist dat dit niet fijn is voor jullie. Want nu kunnen jullie die programma's niet meer overal terugkijken.  

T was cynisch bedoeld 😁

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36608 reacties
  • 23 april 2023
Daphny schreef:

Helaas kan ik ook geen Flikken en Arcadia kijken en Het verhaal van Vlaanderen is ook  niet beschikbaar. Kan wel beperkt terugkijken dus dan dat maar. Dank voor de reactie

Flikken Maastricht kan ik gewoon terugkijken via bv : 

https://tv.kpn.com

Je kunt die programma's in de TV-gids herkennen aan dat oranje kringeltje. 

Je ziet dan meteen dat bv bij de BBC-zenders en de Duitse-zenders nergens zo'n oranje terugkijk-tekentje staat. 

En je ziet dan ook dat bv bij de NPO-zenders sommige films en series dat tekentje ook niet hebben. Die programma's kun je dan ook niet terugkijken.   

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 april 2023
wjb schreef:
Daphny schreef:

Opeens is dit nu voor meer zenders van toepassing, zelfs NPO. Hoe dan? 

Geldt dit dan voor specifieke opnames of voor alle opnames van NPO?

Wisselend, Flikken en Arcadia niet, andere programma's wel. Kennelijk verschillende rechten. Superjammer 

PeterG
Superuser
  • 61104 reacties
  • 23 april 2023

Flikken Maastricht zou gewoon terug te kijken moeten zijn. En als je het opgenomen hebt zeker.

Volg je arcadia via de Belg? Daar is terugkijken ook niet beschikbaar, maar met opnemen kan het wel ( niet met terugwerkende kracht).

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 april 2023
PeterG schreef:

Flikken Maastricht zou gewoon terug te kijken moeten zijn. En als je het opgenomen hebt zeker.

Volg je arcadia via de Belg? Daar is terugkijken ook niet beschikbaar, maar met opnemen kan het wel ( niet met terugwerkende kracht).

Dank voor de tip 👍🏼

Trinidad
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 januari 2024

Zou het voor KPN dan niet wat zijn om de rechten van kijken op een extern apparaat alsnog te verwerven ? Bij Ziggo kon ik alles terugkijken op mijn tablet mobiel wat was opgenomen.

wjb
Superuser
  • 74597 reacties
  • 9 januari 2024
Trinidad schreef:

Zou het voor KPN dan niet wat zijn om de rechten van kijken op een extern apparaat alsnog te verwerven ? Bij Ziggo kon ik alles terugkijken op mijn tablet mobiel wat was opgenomen.

Welke zenders mis je echt voor dat terugkijken?

Trinidad
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 januari 2024

Ik mis het het meest voor BBC First

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 februari 2025

Erg jammer dit.

Als ik alles van te voren had geweten was ik wel bij ziggo gebleven.

Ik maakte veel gebruik van de app om onderweg even iets terug te kijken.

Vooral van bbc first  en ID tv. Helaas is dit nu niet meer mogelijk.

andere vraag: waarom moet ik van een serie elk seizoen apart opnemen. Kan dat niet zo gekoppeld worden dat wanneer je eenmaal hebt aangegeven dat je een serie wilt zien dat hij dan alle seizoen opneemt.?

PeterG
Superuser
  • 61104 reacties
  • 8 februari 2025

Bbc First en die seizoenen van series zijn inderdaad een groot nadeel bij kpn.

Opnames BBC First niet online, niet eens thuis, is bloed irritant. 

Seizoenen ben ik na zoveel jaar gewend.

Overigens ben ik al sinds 1 mei 2009 weg bij Ziggo. Toen was al dit online er nog helemaal niet. 

KPN TV was toen nog alleen Digitenne. 😎

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 februari 2025

Raar dat een grote maatschappij als KPN toch niet al die rechten heeft om dat te mogen uitzenden.

Ik betaal notabene voor opnemen,  dat hoefde bij ziggo niet, maar dan kan ik niet alles terug zien.

Zal nog even duren voordat ik helemaal positief zal zijn.

wjb
Superuser
  • 74597 reacties
  • 25 februari 2025
Bfijn schreef:

Ik betaal notabene voor opnemen,  dat hoefde bij ziggo niet, maar dan kan ik niet alles terug zien.

Natuurlijk betaal je bij Ziggo ook voor opnemen alleen zit dat bij hun in de basisprijs voor het gekozen pakket.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 februari 2025

Ja maar dat had hier ook wel bij het basispakket in mogen zitten aangezien ik veel minder kan.

Maar ik heb een contract voor 2 jaar dus zal er aan moeten wennen.

Gr Berrie 

PeterG
Superuser
  • 61104 reacties
  • 25 februari 2025

Ik betaal notabene voor opnemen,  dat hoefde bij ziggo niet

Bij Ziggo heb je opnemen vanaf TV Complete ​@Bfijn . Dat het niet gespecificeerd was wil niet zeggen dat je er niet voor betaalde. 

Bij KPN kan je het tenminste nog nemen bij het Basispakket (dat is bij Ziggo TV Standaard)

Reageer