Skip to main content

Sinds een paar weken ben ik overgestapt naar een nieuw abonnement internet+tv met de standaard snelheid bundel. Door de aanpassing moest ik mijn oude tv-ontvangers Aris vip2952 vervangen voor de nieuwe Sagemcom diw7022. Sinds dat ik de diw7022 heb zijn er steeds problemen met opnames kijken waardoor het beeld slechter word dan sd kwaliteit (als er beeld komt) of zit te kijken naar een zwart/buffering scherm. Na een paar keer dit probleem gehad te hebben, heb ik de klantenservice gebeld die mij de Router en de ontvanger heb laten resetten (heeft voor kort geholpen).

Nu kom ik er dus achter dat wanneer de PS5 aan het downloaden is (voornamelijk de PS5 met games/updates) dat er op dat moment geen opnames gekeken kan worden. Dit probleem had ik net met de Aris vip2952. 1 vd tv-ontvangers is rechtstreeks op de Router (xperia box v10) aan gesloten. Iemand enig idee waar het fout gaat? Enige aanpassing die er is geweest is de omruiling van tv-ontvanger. 

Hoi @Randy6919 .  Hoe is die 7022 aangesloten?  Wifi? Bekabeld? In het geval van kabel: Is het dan rechtstreeks op het modem of zit er een switch tussen?

Hoi @Randy6919 .  Hoe is die 7022 aangesloten?  Wifi? Bekabeld? In het geval van kabel: Is het dan rechtstreeks op het modem of zit er een switch tussen?

Hoi @Erwin van KPN de 7022 is rechtstreeks (bekabeld) aangesloten aan de router (experia box v10). De tweede 7022 is aangesloten met powerline-adapters (dvs1200 van KPN). Vandaar dat ik het niet begrijp waarom er (zeker met de 7022 die aan de router hangt) zoveel problemen op komen

Hoi @Randy6919 . sorry voor het late antwoord.

Ik vermoed dat als die PS5 gaat downloaden dat ie dan al je bandbreedte wegslorpt.  

Zit jij op glasvezel of op koper?

Hi @Erwin van KPN geen probleem!

Ik zit nog op de koper. Voorheen gaf dit geen problemen dus vraag me af of het aan de PS5 ligt of dat de tv+ box iets meer bandbreedte nodig heeft dan de oude aris tv boxjes

Reageer