Skip to main content
Vraag

Opnames geven zwart beeld. TV ook op 1e verdieping niet meer mogelijk

opnames niet meer af te spelen.

Het beeld is zwart.

Ik zie nog wel een menu beneden bij de tv ontvanger. En ik kan daar na verloop van een kwartier ook tv kijken (dus begint ook met zwart beeld), maar boven bij mijn tweede tv ontvanger krijg ik noch beeld van bijv. RTL4, noch beeld van de opnames. Na verloop van tijd kreeg ik daar wel het menu en de opnames te zien als keuze, maar aanklikken levert een zwart beeld.

Wellicht houdt het probleem boven ook verband met de super wifi’s (zie mijn stuk hier op het forum, maar beneden loopt er een draad tussen modem en tvontvanger (zo’n halve meter van elkaar verwijderd).

16 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6916 reacties
  • 18 maart 2025

Wellicht hangt dat dan inderdaad samen. Ik zie dat mijn collega een aantal tips heeft gegeven, ik zou die proberen te volgen en daar even de discussie voortzetten zodat alles centraal staat.

• Auteur
  • 54 reacties
  • 18 maart 2025

Ik heb de eerste aanwijzingen (super wifi configuratie in alle superwifi’s overeen laten komen met het modem), maar situatie hier nog onveranderd voor TV.

Ik heb daarna de aanwijzingen op deze pagina gevolgd: https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/zender-niet-beschikbaar.htm#/

Maar ook dat mag niet baten.

Ik kan op dit moment alleen maar NPO zien. Opnames zijn niet afspeelbaar, wel te selecteren, maar beeld blijft helemaal zwart.

Er is volgens jullie gegevens geen storing in mijn buurt.

• Auteur
  • 54 reacties
  • 19 maart 2025

Ik ben weer een stapje verder en hopelijk is het opgelost.

Niets werkte, zoals je zag, dus heb ik de tv ontvanger beneden een frisse start gegeven via menu-instellingen-systeem-Terug naar fabrieksinstellingen (Frisse start)  

Ik kan nu weer RTL zien en ik heb zelfs een opname kunnen bekijken.

Ik kan op dit moment nog niet de tv ontvanger in de slaapkamer een frisse start geven, want ik ben nog volop bezig de superwifi’s te resetten en opnieuw in te stellen.

En even afwachten of het stabiel is en blijft.

Ik houd jullie op de hoogte.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6916 reacties
  • 19 maart 2025

Hoi ​@MBMW Dan zou ik even contact zoeken met de klantenservice zodat dot stap- voor stap kan worden nagelopen. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

• Auteur
  • 54 reacties
  • 19 maart 2025

De benedenverdieping lijkt dan wel in orde, de bovenverdieping komt ook na meerdere frisse starten NIET met beeld op RTL4 etc.

Ik ga bellen.

• Auteur
  • 54 reacties
  • 19 maart 2025

Na iets meer dan een half uur bellen, was de conclusie dat de tv ontvanger niets mankeerde, dus het moest toch het netwerk zijn. Het advies was om nogmaals (de vierde) een schone installatie te doen.

Ik ben ermee aan de slag gegaan en nam heel veel tijd tussen alle stappen, maar beide tv ontvangers lijken het te doen. Ik hoop dat dat blijft, dus sluit de post nog niet direct af.

De door mij toegepaste oplossing beschrijf ik in mijn andere post over de wifi, die je hier vindt.

• Auteur
  • 54 reacties
  • 19 maart 2025

Te vroeg gejuicht…. TV lijkt het te doen, maar….

Sommige opnamen zijn te zien, maar bijvoorbeeld de opnames van de BBC zijn niet te zien: het beeld blijft zwart….😪

Ik weet het nu niet meer.

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 19 maart 2025

Welke tv ontvanger (s) hebben we het hier over?

Problemen klinkt als... Arcadyan HMB2260?

• Auteur
  • 54 reacties
  • 21 maart 2025

nee, Arris 5202 en Arris 2952 voor de twee tv kastje. Eerst was het kastje 2952 het meest hardnekkig, maar nu de 5202….

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 21 maart 2025

Wat is je netwerk?

Kpn modem, de ontvangers direct aangesloten?

Of switch en/of dvs? SuperWiFi?

• Auteur
  • 54 reacties
  • 21 maart 2025

Ik heb een KPN modem. De tv ontvanger is direct met een kabeltje verbonden met het modem dat weer direct naar het glasvezelkastje loopt. Er zijn wel super wifi 1 (de witte) in het huis, maar deze ontvanger zit op het modem zonder tussenkomst.

• Auteur
  • 54 reacties
  • 21 maart 2025

By the way: de superwifi's zijn de witte van Arcadyan met firmware SW1.C.24.13.06

• Auteur
  • 54 reacties
  • 21 maart 2025

En wederom zwart beeld beneden op rtl4…..

Ik ga maar weer eens een riedel proberen...

• Auteur
  • 54 reacties
  • 21 maart 2025

En het werkt niet.  Glasvezel uitgezet. 

Modem uitgezet

Tv kastje  uitgezet na Frisse start

En als opnieuw opgestart.

En wederom alleen npo 1 2 en 3

Verder geen zenders.  En geen opnames terug kijken

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 21 maart 2025

Het blijft moeilijk de vinger op te leggen waarom het via je 5202 en 2952 zo slecht werkt.

Hoe werkt het via de apps? Telefoon, tablet, eventueel smart-tv app?

En via tv.kpn.com ? Voor de laptop. 

• Auteur
  • 54 reacties
  • 22 maart 2025

Via de app kun je tv kijken op alle kanalen. Maar opnames kun je niet kijken via de app, dat moet via het kastje en dat geeft dus zwart beeld. Op mijn tv beneden kan ik de app van kpn ook installeren, dus dan doen we dat tijdelijk dan maar zo. Boven is een ander geval. Daar zit nu een chromecast in en dan met de mobiel. Het is zo irritant.

Internet is soms onverwacht traag. Dan lijkt hij een pagina bijv. te laden en blijft deze niet doorkomen. Even opnieuw aan het netwerk koppelen (wifi uit, wifi aan) lijkt dan wel weer wat sneller te worden.

Mijn voorlopige conclusie is deze:

Aangezien de kastjes het soms wel en soms niet doen denk ik dat de kastjes op zichzelf het wel goed doen.

Ik denk dat het een netwerkprobleem is. Alle superwifi’s (de witte versies) staan op groen.

Ik heb nog een ander topic lopen over het netwerk… ik ga daarin verder

*