Skip to main content

Hallo KPN,

Het valt mij al jaren op dat opnames niet opnames heet maar opgeslagen. Ik heb ooit gehoord dat dit was, omdat er nog andere plannen mee waren. Maar dat lijkt nog altijd niet doorgevoerd. Waarom maken jullie er niet gewoon weer opnames van op alle platformen?

Verder valt me op dat als je bij TV+ naar een opname gaat en weer met de pijltoets terug gaat, dat de TV+ box altijd naar de eerste opname terugschiet. Erg irritant! Kan dat worden verholpen?

Ook valt me op dat op de Smart TV app op Android/Google TV geen balk heeft hoever je bent met het kijken van een opname en geen seizoenen + aflevering vermelding toont. Kan dit worden toegevoegd?

Maar die naam klopt toch?

Opgeslagen zijn de opnames die je gemaakt hebt.

P.S.

Jullie?

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Moderater (KPN medewerker) kijkt uiteraard ook mee en helpt ook.😉

Op ene forum helpen vooral klanten elkaar.

Moderater (KPN medewerker) kijkt uiteraard ook mee en helpt ook.😉

KPN vroeg me zelf of ik de feedback op het forum wilde zetten 😉

En ja het klopt wel maar de naamswijziging van enkele jaren terug blijft onlogisch als het eerst gewoon opnames heette.

@Ricchh 

KPN vroeg dit waarschijnlijk, zodat andere klanten hier hun licht over kunnen laten schijnen.

En je verder kunnen helpen.

Maar ik (persoonlijk) heb geen probleem met de naam.

Ik weet wat ermee bedoelt wordt en weet het te vinden.

Er word feitelijk niets meer voor jouw persoonlijk opgenomen. Er is nergens bij KPN een stukje harde schijf waar jouw opgenomen programma's specifiek voor jouw op bewaard worden.

KPN bewaard gewoon alle programma's een jaar lang. En van elk programma word opgeslagen welke klant dat programma later nog eens wil bekijken.

Daarom heet het "Opgeslagen". Jouw keuze om dat programma later nog eens te bekijken is opgeslagen. 

Zie het als "Favorieten" in je browser. Dat zijn ook alleen maar linkjes naar websites. En niet de websites zelf. De websites zelf staan gewoon online. En worden niet op jouw computer opgeslagen als jij deze toevoegd aan Favorieten.

Ik snap het punt van ​@Ricchh . Ook ik vind die naam niet juist en heb dit in het verleden ook als feedback gegeven. Volgens mij al in de pilot.

M.i. moet in het hoofmenu staan ‘Opnames'. En als je daar op geklikt hebt 2 submenu's:

1. ‘Opgenomen’ (of ‘Opgeslagen’)

2. ‘Gepland'

@joop2011 , nee ik vroeg wat de plek was om feedback te geven op hun tv dienst en dat moest hier.

@Marlon92, ik begrijp hoe KPN dit al jaren in de cloud opslaat.

Het blijft een onlogische wijziging als je in een gids iets opneemt, dit onder opgeslagen terug te vinden is. Noem het dan in de gids ook bijvoorbeeld opslaan voor later.

Maar goed ​@KPN  moet natuurlijk zelf weten wat ze ermee doen. De bug dat je met de pijltoets terug altijd weer naar de bovenste opname schiet, is vervelender 😉

In de TV+ app zie je onder "Opgeslagen" ook de "Kijklijst" waar je uitzendingen en films die je wilt gaan kijken aan toe kunt voegen.

Ik verwacht dat deze optie ook in de nieuwe smart TV+ app opgenomen zal worden.

@wjb dat zou verklaren waarom het opgeslagen heet. Waren ze wel vroeg bij 🤣

Reageer