Skip to main content
Vraag

Opnames niet beschikbaar in de KPN TV+ app

• August 5, 2025
  • 60 reacties
  • 906 keer bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 5, 2025

@ElsLobach Even een check vraag: Heb jij wel het Opnemen Pakket in jouw abonnement? Als je deze niet hebt, dan is het logisch dat je deze niet kunt gebruiken op jouw telefoon. Je kunt dit controleren in MijnKPN.

Een beetje lastig was het opzoeken vanwege privacyregels en de kosten wat ik niet laat zien maar dit heb ik met schermafbeelding van de factuur van 10 juli en KPN Thuis gevonden en heb het met Samsung galerij bijgesneden.

En weg is adres en kosten wat ik betaal aan KPN Thuis. Maar zo is wel te zien dat ik een opnemenpakket heb, snap je?

• September 5, 2025

@ElsLobach, volgens mij heb je een oudere tv ontvanger als ik je schermprintjes zie. Die heb ik ook. Als je dan programma’s van zogenaamde glaszenders (661 t/m 670) opneemt op de tv ontvanger zie je die opnames niet terug in de mobiele tv+ app. Dat is al jaren zo helaas.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 5, 2025

@ElsLobach Even een check vraag: Heb jij wel het Opnemen Pakket in jouw abonnement? Als je deze niet hebt, dan is het logisch dat je deze niet kunt gebruiken op jouw telefoon. Je kunt dit controleren in MijnKPN.

Een klant heeft aangegeven dat ik een oudere tvontvanger heb.

Dat heeft niks met het opnemenpakket in de KPN TV app te maken, toch? Schermafbeeldingen of foto's had ik met een smartphone gemaakt. Dat kan een tvontvanger niet. Haha! Want ik heb geen oudere ttvontvanger. En het probleem wordt nog steeds uitgezocht?

• September 5, 2025

@ElsLobach, ik vermoed dat je op je jouw oude tv ontvanger (zie je foto’s van de blauwe schermen op je tv) programma’s hebt opgenomen van eerder genoemde glaszenders. Als dat zo is en je wil die terugzien op je telefoon/tablet dan kan dat helaas niet. Al jaren niet en dat zal niet meer opgelost worden voor deze oude tv boxen/ontvangers.

Oudere tv ontvangers zijn de vip5202, vip2952 en de hmb2260. Op de nieuwe tv+ boxen speelt dit probleem niet (meer).
Welke tv ontvanger/box heb jij?

Aanvulling: wat ik probeer te zeggen is dat jij het zelfde verschijnsel hebt als initieel in dit topic beschreven is nl. geen opnames op je telefoon maar heeft een hele andere achterliggende reden. Met de update van de kpn tv+ app is voor mensen met een nieuwe tv+ box het nu opgelost maar jouw en ook mijn probleem zal niet opgelost worden omdat dat in de oude tv boxen zit icm glaszenders.

Maar als ik er naast zit, laat ik me graag corrigeren door iemand zoals bijv. TV goeroe ​@PeterG

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 9, 2025

Scherpe opmerking, ​@Edu2020! Ik denk dat je nog wel eens gelijk kunt hebben.

De vraag aan ​@ElsLobach is nu vooral:

• welke tv-ontvanger heb je?
  • op welke zenders heb je de programma's opgenomen?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 9, 2025

Scherpe opmerking, ​@Edu2020! Ik denk dat je nog wel eens gelijk kunt hebben.

De vraag aan ​@ElsLobach is nu vooral:

• welke tv-ontvanger heb je?
  • op welke zenders heb je de programma's opgenomen?

Deze tv ontvanger heb ik.

En nu moet ik eerst de interactieve tv met androidtv gaan opstarten. En geef nu even met foto's aan wat ik met welke zenders heb opgenomen met interactieve tv en opnemenpakket.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 9, 2025

Als je opnamen ziet op je tv ontvanger, dan héb je het opnemen pakket.  In de app wordt gemeld dat je géén opnemen pakket hebt. Mogelijk is er dan iets administratief foutgegaan in de koppeling tussen je KPN ID en je tv abonnement.
Kun je proberen in te loggen in de app met tv abonnementsnummer + pincode (ipv KPN ID + wachtwoord) om te kijken of dat het probleem verhelpt in de app?

Als dat ook niet helpt, of als je al met tv abonnementsnummer was ingelogd, is de fout in de app waarschijnlijk toch nog niet helemaal opgelost.

Als dit het wel verhelpt, neem dan contact op met de klantenservice om de koppeling tussen jouw KPN ID en tv abonnement te laten herstellen.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 10, 2025

@ElsLobach Zoals ik het nu zie, lijkt het idee van ​@Edu2020 toch niet te kloppen. Dus dan is er mogelijk toch wat anders aan de hand. Dan is het idee dat ​@Wartywolfs heeft, wel een goede.

Wil je controleren of je op de tv-ontvanger en op jouw app met dezelfde gegevens bent ingelogd?

Ben je op de app ingelogd met abonnementsnummer en pincode en zie je nog steeds dat je geen Opnemen Pakket hebt? Neem dan contact op met onze telefonische klantenservice. Je kunt ons bellen op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur en op zaterdag tussen 8.00 en 17.00 uur.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 10, 2025

@ElsLobach Zoals ik het nu zie, lijkt het idee van ​@Edu2020 toch niet te kloppen. Dus dan is er mogelijk toch wat anders aan de hand. Dan is het idee dat ​@Wartywolfs heeft, wel een goede.

Wil je controleren of je op de tv-ontvanger en op jouw app met dezelfde gegevens bent ingelogd?

Ben je op de app ingelogd met abonnementsnummer en pincode en zie je nog steeds dat je geen Opnemen Pakket hebt? Neem dan contact op met onze telefonische klantenservice. Je kunt ons bellen op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur en op zaterdag tussen 8.00 en 17.00 uur.

Ik ga bellen met de klantenservice want inloggen is hetzelfde als Mijn KPN en KPN Forum maar dan zonder een sms erbij. En voordat ik met iemand in contact kan komen telefonisch zei de robot iets wat hiermee niet te maken had en gooide met opzet twee stoelen van De Plantage en Hortus Botanicus Haren om terwijl de robot klierde. Om de smartphone A56 niet stuk te maken. Eenmaal in de wachtrij uitgekomen stoelen weer netjes op een terras neer gezet. Medewerkster van de klantenservice en afdeling Opnemen en interactieve tv kon mij niet goed helpen. Ik stuur even nog een privebericht.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 10, 2025

We hebben dit verder via privébericht opgelost.