Skip to main content

Wij hebben hetzelfde probleem. Bij het terugkijken blijft het load-cirkeltje in beeld draaien. En met geen mogelijkheid weg te krijgen. We hebben een Samsung qled 2021

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

Wij hebben hetzelfde probleem. Bij het terugkijken blijft het load-cirkeltje in beeld draaien. En met geen mogelijkheid weg te krijgen. We hebben een Samsung qled 2021 (In mijn geval gebruik ik de kpn iTV app op de tv)


Duidelijk. Heb je je modem ook al gereset en de app opnieuw geïnstalleerd? Heb je ook een andere netwerkkabel geprobeerd en eventueel een andere poort om de modem?

Als laatste, zit er nog apparatuur tussen tussen de televisie en de de modem? Zoals een switch? 


Ja, app opnieuw geïnstalleerd. Modem gereset. Dit gebeurt op 2 samsung tv’s in huis, enkel bij het terug kijken (kijken vanaf begin) van een programma. Bij gewoon live kijken verdwijnt dit groene laad-rondje na enkele seconden. Bij terugkijken van een programma blijft dit laad-rondje in beeld staan, terwijl de video eronder gewoon af wordt gespeeld. Het lijkt dus niet op een netwerk of buffer probleem, want de video speelt gewoon verder prima.

Soms wil ‘kijken vanaf begin’ ook niet helemaal starten. De tijdcode zegt dan dat het programma vanaf het begin loopt, echter blijft het livebeeld in beeld (dus niet vanaf het begin).

1 tv krijgt netwerk via een devolo powerline adapter. De andere zit rechtstreeks op het modem. Daarnaast heb ik de tv’s ook eens via wifi aangesloten, werkt overigens dikke prima, behalve ook weer het groene load-rondje bij terug kijken.


Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

En vind jij het ook goed als ik een scan uitvoer vanaf hier om te kijken hoe je thuisnetwerk eruitziet? 
 


Profiel is aangepast. Overigens een ‘eng’ idee dat jullie zomaar mijn thuisnetwerk kunnen scannen. Liever niet. Als je iets wilt weten dan kun je gerust contact met ons opnemen.

Ik heb overigens bij een kennis met een samsung tv gevraagd dit bij hem te checken. Zij hebben precies hetzelfde. Lijkt dus op een bug in de app die eenvoudig reproduceerbaar is. Gewoon tijdens het kijken van een programma, onderaan op de knop ‘kijken vanaf het begin’ drukken (naast de back-play-forward knop). Programma speelt dan gewoon door (niet vanaf het begin) en groen cirkeltje blijft in beeld en gaat pas weg als van kanaal wordt gewisseld.


@King50@RondG en @Alex_P,

Ik heb het even op mijn Samsung tv (UE50AU8070UXXN) getest, en ik ervaar geen problemen.


Hier ook een Samsung Neo QLED 55QN95A 2021. Maar ook een Samsung Q67AA 43.


Duidelijk, zou je ook willen aangeven welke appversie jij draait? Dit is te vinden rechtsonder in het beeld op de Instellingen pagina binnen de smart-tv app. 


Versie 2.9.41 (volgens de app zelf is dit de laatste versie)


Ik heb ook even gekeken, en ik heb versie 2.8.64. Dat is vreemd, @Alex_P dan heb ik niet de nieuwste versie? 🤔


In de AppStore geeft ie wel versie 2.9.41 aan en dat ie geïnstalleerd is. Maar in de app bij instellingen geeft ie versie 2.8.64 aan, @King50 zou je bij jou ook eens willen kijken wat ie aangeeft in de app bij “Instellingen”? Dat staat dan rechtsonder in beeld. 


In de app zelf geeft ie inderdaad 2.8.64 aan...


In de app zelf geeft ie inderdaad 2.8.64 aan...

Dank je, dan is dit in ieder geval uit de wereld. @Alex_P ook dit zou dan opgelost moeten worden, want foute info is natuurlijk ook niet goed. Los waarvan @King50 tegenaan loopt. 


Ik vraag me af of dit nog een verschil is tussen de Android tv's van Samsung, de nieuwere en de oudere Samsung zonder Android. 

@King50, ik ga dit in ieder geval doorgeven. Dank voor de extra informatie. 


Het besturingssysteem op onze tv is volgens mij geen android maar Tizen 


Het besturingssysteem op onze tv is volgens mij geen android maar Tizen 

Ook dit heb ik doorgegeven, als tip om naar te kijken. Maar wat techniek betreft zitten die jongens op een hoger niveau dan ik zit, ik heb er alle vertrouwen in. Wacht dit dus even af.