Skip to main content

zijn er nog meer mensen die problemen hebben met hun opnames terug kijken? 

Als ik sommige opnames start vallen ze na een paar seconde weer uit en gaat hij weer terug naar de lijst met opnames…

dit is al een paar keer gebeurd vandaag

Hoi @josevp . Was dit een tijdelijk fenomeen? Of heb je dit nu vaker?


Hoi @josevp . Was dit een tijdelijk fenomeen? Of heb je dit nu vaker?

Het duurt nu al een dag of 2. Met name in de avond, opname wordt gestart en stopt meteen weer. En als we het programma dan via de gids willen kijken stopt ie ook meteen. Met name als een programma nog bezig is. We nemen het vaak op en beginnen dan een half uurtje later om de reclames door te spoelen, maar dit lukte gisteren en eergisteren avond dus bij meerdere opnames niet…

en het was op beide decoders.. op dit moment gaat het nog goed, maar even weer wachten hoe het vanavond gaat


@josevp 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


@josevp

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

De meest gebruikte is Arris vip 2952.

boven staat nog een tweede maar dat is al een oudje, weet zo niet welke dat is, maar die is al wel bijna 10 jaar oud denk ik, die beneden is al eens vervangen. We hebben geen tv+..


@josevp

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

De meest gebruikte is Arris vip 2952.

boven staat nog een tweede maar dat is al een oudje, weet zo niet welke dat is, maar die is al wel bijna 10 jaar oud denk ik, die beneden is al eens vervangen. We hebben geen tv+..

 

Als je de Arris 2952 hebt, dan heb je inderdaad niet het tv+ abonnement.

Bij het TV+ abonnement krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een mediabox.

 

Je hebt het probleem op beide begrijp ik.

Wat je zo wie zo als eerste kan proberen is de spanning (volksmond stroom) er halen. Dat kan door middel van de schakelaar achterop uit te zetten. 2 minuten wachten en weer aanzetten en laten opstarten.

 

Nog 1 vraagje.

Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.


@josevp

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

De meest gebruikte is Arris vip 2952.

boven staat nog een tweede maar dat is al een oudje, weet zo niet welke dat is, maar die is al wel bijna 10 jaar oud denk ik, die beneden is al eens vervangen. We hebben geen tv+..

 

Als je de Arris 2952 hebt, dan heb je inderdaad niet het tv+ abonnement.

Bij het TV+ abonnement krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een mediabox.

 

Je hebt het probleem op beide begrijp ik.

Wat je zo wie zo als eerste kan proberen is de spanning (volksmond stroom) er halen. Dat kan door middel van de schakelaar achterop uit te zetten. 2 minuten wachten en weer aanzetten en laten opstarten.

 

Nog 1 vraagje.

Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Ik heb ze bekabeld naar de box 12, alleen boven via draadloze set.. 

helpt dat met spanning eraf halen met die schakelaar achterop beter dan de stekkers eruit van arris en box 12?

ik ga het proberen en hopen dat het vanavond beter gaat..


Ik heb ze bekabeld naar de box 12, alleen boven via draadloze set.. 

helpt dat met spanning eraf halen met die schakelaar achterop beter dan de stekkers eruit van arris en box 12?

ik ga het proberen en hopen dat het vanavond beter gaat..

 

De Box12 is het KPN modem / router.

Schakelaar is meestal makkelijker, maar stekker eruit halen mag ook.

Alleen van de KPN tv ontvanger (Arris 2952 of Arcadyan HMB2260)

 

Draadloze set, DVS waarschijnlijk.

Omdat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk zit, werken die dingen steeds minder goed.

Beste is UTP kabel.

Of draadloos via WIFI.

Zie dit schema van KPN (gemaakt voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Groente lijn is UTP kabel, altijd het beste.

Je hebt de BOX12, dus je kan kiezen voor optie 1, 2, 3 en 6. 

De SuperWifi2 kan je kopen of huren bij KPN.

 


Ik heb ze bekabeld naar de box 12, alleen boven via draadloze set.. 

helpt dat met spanning eraf halen met die schakelaar achterop beter dan de stekkers eruit van arris en box 12?

ik ga het proberen en hopen dat het vanavond beter gaat..

 

De Box12 is het KPN modem / router.

Schakelaar is meestal makkelijker, maar stekker eruit halen mag ook.

Alleen van de KPN tv ontvanger (Arris 2952 of Arcadyan HMB2260)

 

Draadloze set, DVS waarschijnlijk.

Omdat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk zit, werken die dingen steeds minder goed.

Beste is UTP kabel.

Of draadloos via WIFI.

Zie dit schema van KPN (gemaakt voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Groente lijn is UTP kabel, altijd het beste.

Je hebt de BOX12, dus je kan kiezen voor optie 1, 2, 3 en 6. 

De SuperWifi2 kan je kopen of huren bij KPN.

 

Wij hebben via KPN 2 witte superwifi punten, met een kabel van box 12 naar het wifipunt. Boven geen kabel tussen wifi punt en kastje, maar de verbinding is op zich prima. Ik hoop dat na het opnieuw opstarten het vanaf nu goed blijft gaan met de opnames kijken. Bedankt voor alle hulp en informatie!


@josevp 

De witte kunnen volgens mij niet IGMP snooping meesturen (of VLAN6 (haal ik wel eens door elkaar😊))

 

De zwarte, de SuperWifi2 kunnen dat wel.


Reageer