Skip to main content
Beantwoord

Opnames starten niet op of lopen snel vast

• 9 January 2025
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Helaas is dit forum de enige manier waarop feedback richting KPN kan worden gegeven over KPN TV. In de app op iPhone en iPad is er wel een feedbackformulier aanwezig om zaken aan te kaarten. Dat heb ik al vaak gedaan, overigens lijkt het erop dat er weinig tot niets mee wordt gedaan, omdat problemen blijven bestaan.

Concreet gaat het mij nu over het terugkijken van zelf gekozen opnames via de tv-ontvanger. Dit verloopt al lange tijd problematisch, vooral bij wat oudere opnames (vaak ouder dan 6 maanden). Opname start helemaal niet op, en als dit wel lukt, loopt deze eigenlijk direct vast doordat beeld snel vooruit loopt / spoelt en geluid achter blijft lopen. Als het na veel proberen dan ergens lukt om weer normaal te kijken, is het eerste deel van de opname voorbij en dus niet terug te zien. 

Uiteraard draai ik altijd alle updates die door KPN worden aangeboden. We hebben KPN TV+ thuis. Een hele tijd geleden hierover gebeld met de klantenservice, die ervan overtuigd waren dat het lag aan de ontvanger. We hebben een nieuwe gekregen en in gebruik genomen, maar de problemen zijn hiermee niet opgelost. Graag echt wat aan gaan doen om dit op te lossen, want het probleem bestaat al heel lang, lees ik ook terug van andere klanten, en is niet meer realistisch voor de prijs die we iedere maand betalen!

Overigens ook nog het verzoek om het scherm terug te brengen met opnames die bijna zijn verlopen. Voor de grote update (vorig jaar volgens mij?) was die optie er wel nog. Ook deze feedback heb ik al eerder gegeven, maar is tot nu toe nog niets mee gedaan. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Baloe5. Welkom op de KPN Community! 

Erg vervelend dat je maar problemen blijft houden met het afspelen van opnames. Dat hoort natuurlijk gewoon vlekkeloos te werken, ook de oudere opnames. Het is eigenlijk zo dat er geen algemeen probleem speelt met opnames afspelen, dus wellicht ligt het probleem ergens in de verbinding. Dat kan buitenshuis zijn of binnenshuis. Zou je eens kunnen vertellen welk modem je gebruikt, hoe de KPN TV+ ontvanger is aangesloten op het modem, gebruik je nog eigen apparatuur in je thuisnetwerk en heb je glasvezel of een koperverbinding? 

Ik zal niet vragen of je de tv-ontvanger wil resetten, want je hebt al een nieuwe ontvangen. Voor de zekerheid mag je nog wel iets anders proberen en dat is het volgende: Ga naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+→ Gegevens wissen → OK. En kun je dan eens controleren of het afspelen van opnames beter gaat? Mocht dat geen verbetering geven, zou je dan ook eens je modem een (fabrieks)reset willen geven? Hoe je dat doet lees je onderaan dit bericht als je op de link klikt. 

En we zijn erg blij met de feedback je doorgeeft, en blijf dat ook vooral doen, want daar doen we zeker wel iets mee. Alleen het ene punt krijgt iets meer prioriteit dan het andere punt, want we kunnen niet alles tegelijk meenemen en toepassen. 

Bekijk origineel

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Baloe5. Welkom op de KPN Community! 

Erg vervelend dat je maar problemen blijft houden met het afspelen van opnames. Dat hoort natuurlijk gewoon vlekkeloos te werken, ook de oudere opnames. Het is eigenlijk zo dat er geen algemeen probleem speelt met opnames afspelen, dus wellicht ligt het probleem ergens in de verbinding. Dat kan buitenshuis zijn of binnenshuis. Zou je eens kunnen vertellen welk modem je gebruikt, hoe de KPN TV+ ontvanger is aangesloten op het modem, gebruik je nog eigen apparatuur in je thuisnetwerk en heb je glasvezel of een koperverbinding? 

Ik zal niet vragen of je de tv-ontvanger wil resetten, want je hebt al een nieuwe ontvangen. Voor de zekerheid mag je nog wel iets anders proberen en dat is het volgende: Ga naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+→ Gegevens wissen → OK. En kun je dan eens controleren of het afspelen van opnames beter gaat? Mocht dat geen verbetering geven, zou je dan ook eens je modem een (fabrieks)reset willen geven? Hoe je dat doet lees je onderaan dit bericht als je op de link klikt. 

En we zijn erg blij met de feedback je doorgeeft, en blijf dat ook vooral doen, want daar doen we zeker wel iets mee. Alleen het ene punt krijgt iets meer prioriteit dan het andere punt, want we kunnen niet alles tegelijk meenemen en toepassen. 

• Nieuwkomer
  • 28 januari 2025

Hoi ​@Arjan van KPN ,

Dankjewel voor je antwoord. Ik ben ermee aan de slag gegaan in de afgelopen tijd. Dat betekent dat ik de cache leeg heb gemaakt via de instellingen zoals je hebt beschreven. Dat heb ik even een paar dagen aangekeken, maar gaf geen oplossing. Daarna heb ik ook het modem een reset gegeven volgens de instructies die je toe hebt gevoegd in de link. Ook daarna zijn de problemen blijven bestaan. 

Om dan ook even je andere vragen te beantwoorden: we hebben een Experia Box v10 thuis. De tv-ontvanger is draadloos aangesloten, dit is zo gedaan destijds door een monteur van KPN. Er zijn in dezelfde ruimte 2 super wifipunten van KPN, door dezelfde monteur geïnstalleerd (de witte variant). We hebben geen glasvezel thuis. 

Overigens wonen we hier al een aantal jaren, met dezelfde aansluitingen en meen ik me te herinneren dat de problemen met opnames de eerste jaren zich nog niet voor deden. Problemen merken we ook tijdens het kijken van live tv, het haperen van beeld en geluid. 

Ik hoop dat je ons verder kunt helpen om de problemen eindelijk eens opgelost te krijgen!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goed dat je de aangedragen tips hebt geprobeerd, maar jammer dat het geen uitkomst heeft geboden. De aansluitsituatie zoals je die beschrijft, dus een V10 met twee SuperWifi 1 punten en dan een KPN TV+ draadloos aangesloten, zou gewoon kunnen werken. Ik zeg kunnen, want met een draadloze verbinding blijf je altijd het risico houden dat er haperingen en verbrekingen zijn. Wat nu nog overblijft om te proberen en daarmee uit te sluiten of dat het probleem veroorzaakt, zijn de SuperWifi punten te resetten. Hoe je dat precies doet, kun je hieronder lezen in het stappenplan.

Wat ook belangrijk is, is om één van de SuperWifi punten bedraad aangesloten te hebben en te houden op de V10. Is dat wel het geval? En daarna is het belangrijk dat ze een groen lampje weergeven (als ze eenmaal gereset zijn). Dat betekent dat de verbinding onderling goed is. Houdt de tweede Wifi-versterker ook nog even 30 minuut bedraad aangesloten op de Experia Box na de reset. Zo wordt ie helemaal volledig geconfigureerd. Daarna kun je 'm draadloos ergens neerzetten. 

Stap 2: Reset de SuperWiFi-punten

1. Schakel alle SuperWiFi-punten uit en verwijder kabels:
    • Zet elk SuperWiFi-punt uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Start het eerste SuperWiFi-punt op:
    • Zet het eerste SuperWiFi-punt aan en wacht tot het volledig is opgestart.
  3. Reset het eerste SuperWiFi-punt:
    • Houd de resetknop ingedrukt (met een paperclip of tandenstoker) totdat het lampje meerdere keren rood knippert.
    • Laat het SuperWiFi-punt volledig opstarten. Na enige tijd zal het lampje paars gaan branden, wat betekent dat het in de fabrieksinstellingen staat.
    • Laat de ethernetkabel nog los; het punt kan niet communiceren met andere SuperWiFi-punten.
  4. Herhaal stap 2 en 3 voor de overige SuperWiFi-punten:
    • Zet elk extra SuperWiFi-punt aan, reset het (zoals in stap 3) en wacht tot het paarse lampje brandt.
    • Zorg ervoor dat alle ethernetkabels los blijven tijdens dit proces.
  5. Sluit het eerste SuperWiFi-punt aan op het modem:
    • Verbind het eerste SuperWiFi-punt met een ethernetkabel aan het modem.
    • Het lampje zal eerst groen knipperen en uiteindelijk constant groen branden.
    • Wacht geduldig tot dit proces is voltooid en koppel de ethernetkabel pas los (ongeveer na 30 minuten) wanneer het lampje groen blijft branden. 
      • Dit kun je niet doen bij de combinatie V10 en SuperWifi versterker. Houdt dan de eerste versterker bekabeld aangesloten.
    • Nu kun je het SuperWifi punt verplaatsen in huis.
  6. Herhaal stap 5 met de eventuele andere SuperWifi punten

Ik ben benieuwd of dit je problemen verhelpt. 

Reageer