Skip to main content
Antwoord

Opnames van 2 november (Net 5) bekijken lukt niet

• November 3, 2025
  • 11 reacties
  • 267 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik probeer mijn net5 opnames van 3 nov 2025 te kijken (Harry Potter en Hunger Games), maar die worden niet getoond. Ook bij terugkijken wordt bij Harry Potter reclame getoond en bij Hunger Games mist het eerste uur. 

Uit en aanzetten van de tv box helpt niet. Ook een check in de KPN-app toont hetzelfde probleem. 

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Beste antwoord door Erik van KPN

Goedemorgen ​@Edwin van Ek, ik heb helaas slecht nieuws voor je. Zoals RBxx al aangeeft hebben we zondagavond een storing gehad met enkele zenders. Hierdoor zijn opnames in de avond niet goed gegaan. Voor programma's waar we een herhaling van hebben kunnen we dit gaan herstellen. Maar voor films zoals deze is over het algemeen geen herhaling. Wat betekent dat we die opnames ook niet kunnen herstellen. 

11 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 3, 2025

Hallo ​@Edwin van Ek , ik hoorde daar eerder vandaag iets over van een KPN moderator.

Er was gisteravond 2 november een probleem, waardoor opnames en terugkijken via de gids voor die periode niet werkt via TV+, ontvangers en apps. Dit geldt voor NPO1, NPO2, SBS6, RTL5 en NET5. 

Mogelijk heb jij daar ook last van. KPN probeert dit op te lossen, maar het is niet duidelijk of dit gaat lukken. Even wachten op een reactie van een moderator, die kan er hopelijk meer over zeggen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 4, 2025

Dank Voor het snelle antwoord. Ook NPO? Dat verklaart waarom Studio Voetbal ook niet helemaal goed ging. Het lijkt namelijk alsof er een timestamp niet goed staat en ze dus beginnen met afspelen op het verkeerde momen, bij Studio Voetbal ong 4 uur later (3:15) wordt getoond bij het afspelen. 

ik hoop dat ze het kunnen oplossen, want de films worden niet zo vaak uitgezonden en de streamingdienst die ze wel uitzendt, heb ik geen abonnement op. 

groeten, Edwin

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Goedemorgen ​@Edwin van Ek, ik heb helaas slecht nieuws voor je. Zoals RBxx al aangeeft hebben we zondagavond een storing gehad met enkele zenders. Hierdoor zijn opnames in de avond niet goed gegaan. Voor programma's waar we een herhaling van hebben kunnen we dit gaan herstellen. Maar voor films zoals deze is over het algemeen geen herhaling. Wat betekent dat we die opnames ook niet kunnen herstellen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 4, 2025

Goedemorgen, dat is jammer. Dit betekent dus ook dat terugkijken niet gaat werken? Dat is jammer, want dan had ik dit keer de reclames maar door laten lopen en tijdens die periode drinken. etc. gehaald.

In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord.

mvg,

Edwin van Ek

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Kijktip: Harry Potter wordt woensdag herhaald op SBS 9.  Hunger Games helaas niet.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Aanvulling: via mijn oude Arris lijken beide Net 5 uitzendingen wel terugkijkbaar te zijn.  Althans de eerste paar minuten zagen er goed uit, ook qua tijd - aan het begin van Hunger Games was nog net het slot van Harry Potter te zien.

Dus die streams moeten dan toch nog ergens in het kpn systeem beschikbaar zijn, zou je denken.

(In de mobiele tv+ app zie ik vergelijkbare problemen als ​@Edwin van Ek beschrijft: bij terugkijken Harry Potter bevriest het beeld rond 6 minuten vanaf begin, en Hunger Games begint ergens middenin de film.)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 4, 2025

Dat had ik ook verwacht. Zeker omdat het lijkt dat de ‘klok’ van het systeem voor die zenders niet goed staat. Bij Harry Potter kwam ik uit bij TellSell en bij HungerGames dus halverwege de film. Dan lijkt het dus of er iets fout is in de begintijden van de opnames. Ik ga er vanuit dat het enige dat KPN opslaat per klant welk programma en wanneer de opname moet beginnen en niet voor iedereen het programma bewaart. Tenzij de programma’s gewoon van hun systemen zijn verdwenen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Ik ga er vanuit dat het enige dat KPN opslaat per klant welk programma en wanneer de opname moet beginnen en niet voor iedereen het programma bewaart. Tenzij de programma’s gewoon van hun systemen zijn verdwenen.

Nee, KPN slaat niet per klant op, dat zou heel erg veel ruimte in beslag nemen en is ook met de huidige techniek niet nodig.

Alles wordt in de cloud opgeslagen.

Als je een opname op een programma hebt ingesteld, dan kan jij die opname bekijken.

Die opname is wel voor meerdere mensen die dezelfde opname hebben ingesteld. 

Als iedereen het uit zijn menu heeft verwijderd of na 1 jaar, dan wordt de opname pas verwijderd.

Programma is nooit van het systeem verdwenen, het is door een storing nooit op de server gekomen.

Gebeurd gelukkig zelden en ook bij andere providers kan zoiets gebeuren / voorkomen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Zo te zien is er op de servers toch een verschil tussen het “oude” iTV platform (Arris, HMB) waar terugkijken van deze programma’s ogenschijnlijk wel goed gaat, en het “nieuwe” tv+ platform, waar de opname en terugkijk verwijzingen blijkbaar verkeerd staan…

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 5, 2025

Het platform is hetzelfde, maar de manier waarop de verschillende apparaten en apps ermee verbinden/dingen verwerken is net wat anders. Daardoor kan er inderdaad verschil optreden. 

Kijktip: Harry Potter wordt woensdag herhaald op SBS 9.  Hunger Games helaas niet.

Dit is een goede tip, Wartywolfs! ​@Edwin van Ek, deze uitzending van vanavond zal niet automatisch worden opgenomen omdat het een andere zender is. Dus als je de film alsnog zou willen opnemen, plan deze dan even in.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

Nog bedankt voor de melding. Ik was op tijd om de opname te regelen.

groeten,

Edwin