Skip to main content

Helaas zijn al mijn opnames (inclusief geplande) verdwenen na de update van afgelopen week! Ook online zijn ze niet meer zichtbaar via mijn account op tv.kpn.com/opgeslagen! Ik heb al een reset uitgevoerd maar alles is weg en blijft weg…
Hoe kan dit? En is dit te herstellen?

Ik denk niet dat da te herstellen is. Welke ontvanger heeft u? En hoeveel heeft u er?


Ik heb één TV+ ontvanger.


Hoi @GJB95 . Wat merkwaardig.

Zijn de opnames nog steeds verdwenen?


Ja helaas, alle opnames zijn nog steeds weg.


Dit is heel raar.  Je hebt je profiel ingevuld. Kloppen de gegevens? Zo ja, vind je het goed dat ik even een paar metingen doe?


Ja hoor dat is prima. Is het ook mogelijk om mijn internetsnelheid te meten? Ik heb namelijk niet de indruk dat mijn verhoogde snelheid (KPN Internet 200 Mbit/s) tot enige verbetering heeft geleid.


Ja hoor dat is prima. Is het ook mogelijk om mijn internetsnelheid te meten? Ik heb namelijk niet de indruk dat mijn verhoogde snelheid (KPN Internet 200 Mbit/s) tot enige verbetering heeft geleid.

U kunt zelf ook een speedtest doen:

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Maar ... bij een beetje over het internet surfen, email lezen en tv kijken merk je van zo'n verhoging ook helemaal niks.


@GJB95 Je lijn meet prima. Geen enkele onderbreking in weken. Dat is goed nieuws.

Je snelheidsprofiel staat trouwens op 200Mbit.  Dus in theorie zou je die thuis, bekabeld, ook moeten halen.

Nog even over die opnames:

Kun je 2 programma's noemen die je recent hebt opgenomen?  En welke zenders en datum+ tijdstippen het betreft? (tijdsstippen bij benadering is prima)


@GJB95 Heb je eerder een (oude) tv-ontvanger naar kpn teruggestuurd?


Opnames worden opgeslagen in de cloud.

Dan maakt het toch niet uit, welke ontvanger iemand heeft en of die vervangen is?


Opnames worden opgeslagen in de cloud.

Dan maakt het toch niet uit, welke ontvanger iemand heeft en of die vervangen is?

Nou, soms wordt een teruggestuurde tv-ontvanger niet losgekoppeld van het account van de klant. En als die tv-ontvanger dan bij een volgende klant terechtkomt… 

Helaas heb ik een paar keer berichten op het forum gelezen dat een tv-ontvanger nog aan de vorige klant was gekoppeld. Persoonlijk vind ik dat dat nooit en te nimmer mag gebeuren. De procedure zou waterdicht moeten zijn.

Maar daarom dus mijn vraag aan de TS.


Dat kan inderdaad een oorzaak zijn, @Katana321. Die procedure zou inderdaad waterdicht moeten zijn.  Waarschijnlijk is het ontkoppelen van tv ontvangers nog altijd handwerk en aangezien niemand onfeilbaar is, kan er dan natuurlijk altijd een tussendoor  glippen. 


Ik heb sinds augustus 2023 KPN TV+ en dus sindsdien een andere tv-ontvanger.

 

De volgende series was ik aan het opnemen en waren dus al opgenomen én er stond een aflevering in de geplande opnames:

-Those who kill - Canvas zaterdag 24/2 : 20.40 uur

-Face to face - Canvas zaterdag 24/2 : 22.40 uur


Film

-Dune - Veronica donderdag 29/2 : 20.30 uur


Alles is dus weg, zowel opgenomen als gepland.


@Berteman @Katana321 

Het is zo waterdicht gemaakt als mogelijk, maar er zit nog altijd handwerk in. Iemand in het logistieke centrum moet nog steeds het pakket uitpakken waar de teruggestuurde ontvanger in zit, en dan de gegevens in scannen. Vanaf dat moment gaat het verder allemaal automatisch. We hebben onlangs zelf nog de procedure aangepast waarbij de regie meer bij ons van TV komt te liggen dan bij het logistieke centrum. Ik heb al heel lang niet meer gehoord dat er een ontvanger niet goed is ontkoppelt, dat was vroeger een groter probleem 😅

Ik weet ook dat het wel vroeger ook nog wel eens voorkwam dat een monteur een vervangende ontvanger kwam aansluiten, en dan de oude ontvanger per ongeluk bij een volgende klant installeerde. Maar ook dat heb ik al heel erg lang niet meer gehoord. Volgens mij zijn die procedures ook verbeterd.


@Jeroen-bart Engelen   Kun jij meekijken met TS?  ( dan stuur ik je de gegevens.  ). Het is toch raar dat alle opnames weg zijn?


@Jeroen-bart Engelen   Kun jij meekijken met TS?  ( dan stuur ik je de gegevens.  ). Het is toch raar dat alle opnames weg zijn?

Zeker. Stuur me morgen via Teams de gegevens. Dan kijk ik even. Of nu, dan zie ik het morgen wel.


@Berteman @Katana321 

Het is zo waterdicht gemaakt als mogelijk, maar er zit nog altijd handwerk in. Iemand in het logistieke centrum moet nog steeds het pakket uitpakken waar de teruggestuurde ontvanger in zit, en dan de gegevens in scannen. Vanaf dat moment gaat het verder allemaal automatisch. We hebben onlangs zelf nog de procedure aangepast waarbij de regie meer bij ons van TV komt te liggen dan bij het logistieke centrum. Ik heb al heel lang niet meer gehoord dat er een ontvanger niet goed is ontkoppelt, dat was vroeger een groter probleem 😅

Ik weet ook dat het wel vroeger ook nog wel eens voorkwam dat een monteur een vervangende ontvanger kwam aansluiten, en dan de oude ontvanger per ongeluk bij een volgende klant installeerde. Maar ook dat heb ik al heel erg lang niet meer gehoord. Volgens mij zijn die procedures ook verbeterd.

Wij sturen al* ons oude apparatuur terug zodat het eerst wordt gereset/nagekeken voor we het uitgeven.

*op sommige zakelijke hardware na welke we soms nieuw innemen bij klanten


@GJB95 JB kijkt even met ons mee.  Ik kan niks beloven maar we vinden het allebei raar en proberen in ieder geval de oorzaak te achterhalen.  Hopelijk is ook nog wat te redden maar ik wil je ook geen valse hoop geven.. 


Ik stuur je even een privébericht