Skip to main content
Vraag

Opnames van Vlaamse zenders gaan vaak niet goed

• February 2, 2026
  • 1 reactie
  • 16 keer bekeken

Ik heb dat opnemen pakket al vaak gehad en ook al vaak mee gestopt omdat het zo vaak fout gaat.  En ik snap niet waarom. Het is best irritant als je iets van Vrt1 wilt opnemen en het is niet gelukt, want vaak kan je die afleveringen ook niet terug kijken. KPN en Vlaamse zenders is blijkbaar ook iets.

Het gekke is als zo’n aflevering niet is opgenomen, en je gaat bij planningen kijken dan zie ik wel planningen staan met opnamen voor  een paar dagen verder op. Dus ik vraag af hoe het systeem dan werkt, wat doe ik verkeerd dat het zo uitwerkt. Of zit het in het systeem. Wat kan ik doen om het goed werkend te krijgen. Heb ook de ervaringen bij Ziggo met opnamen en daar eigenlijk geen problemen, of ik moet zelf een fout hebben gemaakt bij instellingen. Maar dat valt te verklaren dan.  Bij KPN kan ik het niet verklaren voorlopig.  Of het moet zijn dat bij aan en uit zetten van het pakket en andersom er dingen in het systeem achter blijven wat de opname planning stoort.  Wat kan ik doen zo dat die opnamen wat meer naar tevredenheid verlopen.

1 reactie

• February 2, 2026

Nog ter aanvulling, ik heb het Opnemen pakket weer geactiveerd. Dan zou je zeggen je begint opnieuw. Ten eerste zag ik al eerder opgenomen programma’s nog staan, die heb ik verwijderd om met een schone lei te kunnen beginnnen. Vervolgens wil ik Nieuwsuur in plannen en dan zie ik er al bij staan: serie opname annuleren als keuze. Dat geeft al aan dat er nog ergens een koppeling is blijkbaar. Zou ook wel een reden kunnen zijn dat sommige opnamen niet goed gaan. Hoe krijg je dat je Opnemen deel nu goed opgeschoond zodat je echt helemaal met plannen kan beginnen zonder koppelingen uit het verleden.