Skip to main content

Wij hebben extra Aziatische zenders die wij regelmatig opnemen. Nu worden de opnames niet gegroepeerd. Basis zenders worden wel gegroepeerd. hoe krijgen wij de extra zenders ook gegroepeerd?

Hallo @Ramdien, bedoel je dan dat je geen serie opnames kunt maken en dat elke losse opname steeds als eenling in de opnamelijst wordt weergegeven? 


Ja dat klopt helemaal. Vooral de extra Aziatische pakket worden de series niet gegroepeerd.


Duidelijk @Ramdien, ik neem dit mee richting de ontwikkelaars. Hopelijk komt hier dan een oplossing voor. 


Misschien ligt het probleem dat het als individu moet opnemen en dat je niet als serie opname kunt maken. Wij moeten ook iedere dag weer opnieuw gaan selecteren


Als serie opname niet mogelijk is, doet dit zich inderdaad voor @Ramdien 


Probleem is ook dat series niet herkend worden als serie maar als eenling. 


Klopt @Ramdien, Hiervoor moet de informatie in de tv-gids moeten worden aangepast. Wellicht kan @TijtheMan hier iets meer over zeggen? 


Goedemiddag @Jeroen_dB, @Ramdien,

Hier moet inderdaad informatie in de aanlevering van de tv-gids worden aangepast. Dit moet echter wel vanuit de bron (betreffende zender) komen en van wat ik momenteel zie in de gids is deze informatie niet volledig om dit te kunnen faciliteren. Ik zie dus bij sommige programma's wel een afleveringsnummer, maar geen seizoen informatie en vice versa. Vanuit die optiek zou ik voor nu zeggen dat het niet handig is om dat op deze manier in te richten. Het is dan veiliger om dit per programma zelf te kiezen.


Dank voor uw reactie, wel een beetje vreemd. Bij ziggo was dit probleem er niet. Wellicht dat jullie op basis van naam serie in een map kunnen stoppen 


Goedemorgen @Ramdien,

Ik kan me voorstellen dat het vreemd overkomt wanneer het bij Ziggo wel werkt. Hoe ze het aan die kant inregelen durf ik niet te zeggen. Ik kan alleen iets roepen over de werking bij KPN daarin.

Het wijzigen (of toevoegen) naar een bundeling op naam van een serie is op zich niet eens zo gek gedacht, maar zal niet gaan werken. In ieder geval niet alleen op naam. Om even een concreet voorbeeld te noemen die ik direct uit mijn hoofd ken: MacGyver. Deze serie komt natuurlijk uit de jaren 80, maar heeft in 2016 een revive/reboot gekregen met dezelfde naam. Bij het opnemen wil je deze dus toch gescheiden houden van elkaar op één of andere manier.

Het maken van deze bundeling doen we overigens niet (direct) zelf, maar komt uit handen van onze gids leverancier. Deze bundelt de series/seizoenen op basis van de aangeleverde gegevens. Wanneer de gegevens niet (correct) aangeleverd worden is een dergelijke bundeling dus helaas niet mogelijk. Wil niet zeggen dat het niet mogelijk gaat zijn, maar het is in ieder geval niet simpel een knop omzetten. Ik heb het verzoek bij de leverancier neergelegd om te kijken of ze de data kunnen laten verrijken waardoor het mogelijk gaat zijn. Of dat gaat lukken en of de data betrouwbaar genoeg gaat zijn moet nog blijken. Om die reden het advies (vooralsnog) om toch de afleveringen los op te nemen.