Skip to main content

Wij gebruiken de webOS app van KPN op een van onze tv‘s en dat werkt redelijk. Wat jammergenoeg niet lukt, is het verwijderen van opgeslagen opnames, daar lijkt geen functie voor gemaakt te zijn.

Het is wel mogelijk om de opnames te verwijderen vanuit de iOS app of via de KPN‘s settopbox, dus als ik wil opschonen dan kan dat maar handig vind ik dat niet

Heb ik iets over het hoofd gezien? is er misschien toch een manier om een opgeslagen opname te verwijderen vanuit de LG app ? 

 

Hoi @Albertino, welkom hier. 

Opnames verwijderen lukt dus niet via de Android tv app? Zeg ik het dan zo goed. 

Als je naar Opgeslagen gaat, en dan naar de opname, dan kan je hem daar verwijderen. 

Dit kan ook via tv.kpn.com of via de app voor telefoon of tablet.  En ook zo werkt het via de ontvanger. Ik ga er vanuit dat het hiermee lukt. 


Beste Bart, Dank voor de reactie .  

Ik heb zonet even gekeken en zie dat het inderdaad mogelijk is om  een enkele opname te verwijderen op de manier die jij beschrijft.  Maar wat niet mogelijk is,  is om  Afleveringen te verwijderen vanuit een opnameserie.  De optie verwijderen is dan niet aanwezig. 
wij nemen vooral series op.


Ik heb zelf zo de Android tv app niet. Heb zo even niet inzichtelijk hoe het daar kan. Maar via de app op telefoon of tablet kun je een hele reeks in een keer verwijderen. 

Via gepland kun je dan ook de toekomstige opnames verwijderen. Dan wordt het niet meer opgenomen. 


Ja, de mogelijkheid om opnames te verwijderen via tablet had ik idd gezien. Uiteindelijk is het natuurlijk ook een handeling die vanaf de tv app moet kunnen dus dat lijkt dan toch een misser in de app development. Misschien komt het in een volgende versie.

dank voor het meedenken!


Ik wist dat het een beetje gek was.…

Kies annuleer opname en druk op OK. Daarna krijg je de optie tot wissen.😀😉

 


Beste Peter, verwijderen kan dus toch, prachtig!

ik heb nog even gekeken, het viel me op dat de optie ‘annuleer opname’ zichtbaar is als de opname ook werkelijk is bekeken. Is de opname nog niet bekeken dan heet de optie ‘opnemen’ (met een schuine streep door het logo). ‘Verwijder opname’ zou duidelijker zijn denk ik en ook consequenter omdat dat ook het label is dat gebruikt is bij individuele opnames (dus niet onderdeel van een serie).

Bedankt voor de uitleg.