Skip to main content
Beantwoord

Opnames zijn niet opgenomen

• January 31, 2025
  • 13 reacties
  • 150 keer bekeken

Bij het bekijken van de opname van de meeste programma's blijkt er helemaal niet opgenomen te zijn. 

Beste antwoord door PeterG

KPN tv ontvangers altijd in bruikleen.

Het televisieprogramma programma heet 'kopen of slopen' ​@joop2011 . Het had geen betrekking op kopen of slopen 😉 van de ontvanger. 

@AlbertK5 . Hij lijkt een beetje van slag. Heb je al eens een 'Frisse start' gedaan via het menu?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 31, 2025

Beste ​@AlbertK5 heb je wel een opnemen-pakket bij KPN, zo ja, dan heb je misschien iets niet goed gedaan.

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2025

Ik weet zeker dat ik het goed heb gedaan, dat van de NOS was wel opgenomen en te bekijken en er waren nog een paar, maar meerdere gaven bij het afspelen een zwart scherm.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2025

Ah. En live? Wat geven diezelfde zenders dan?

En via de app (telefoon, tablet, evt. smart-tv)

Website http://tv.kpn.com 

Daarop wel?

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2025

Dat weet ik niet. We kijken tv alleen via de televisie.  Ik heb wel even op de apps gekeken, maar die vind ik zeer onbegrijpelijk om mijn opgenomen programma's te vinden en af te spelen. Live de zender bekijken is moeilijk omdat de opgenomen programma's in het verleden worden uitgezonden. Bij één hebben we teruggekeken, maar dat werkte ook niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2025

De route in de apps / website is hetzelfde als vie ontvanger. Opgeslagen. En dan krijg je de lijst. 

Live de zender bekijken is moeilijk omdat de opgenomen programma's in het verleden worden uitgezonden.

Ik bedoel ook niet die bewuste programma's. Maar gewoon als je ze aan zet.

En. Welke ontvanger heb je?

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2025

De ontvanger Arris. Via de KVP TV-app wilde het wel, bv kopen of slopen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 31, 2025

De ontvanger Arris. Via de KVP TV-app wilde het wel, bv kopen of slopen.

En opnames staan in de cloud (1 opname voor vele gebruikers)

Daarom kan je hem zowel op de KPN tv ontvanger als op de KPN app op mobiel, smart tv, etc. zien.

Je hebt de Arris VIP 2952

En je hebt het opname pakket (ga ik vanuit)

Wat neemt hij wel op en wat neemt hij niet op?

De Arris VIP 2952 is een oud beestje.

Ik begrijp dat je de opnames wel via de app (bijvoorbeeld op je mobiel) kan zien?

Werkt de Arris VIP 2952 verder wel goed? 

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2025

We kunnen alle zenders die voor ons toegankelijk zijn, ontvangen. Er is wel een probleempje. Als we een opgenomen programma afspelen, dan krijgen we soms één keer op een avond dat het scherm enkele seconden zwart wordt en daarna gaat alles weer verder. Dit gebeurt niet elke avond en het is een tijdje goed gegaan, maar nu doet hij het weer. Wij dachten dat het aan de tv lag, maar misschien toch aan de ontvanger? Voorheen konden we ook alle opgenomen programma's weerzien tot nu toe.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 31, 2025

Het televisieprogramma programma heet 'kopen of slopen' ​@joop2011 . Het had geen betrekking op kopen of slopen 😉 van de ontvanger. 

@AlbertK5 . Hij lijkt een beetje van slag. Heb je al eens een 'Frisse start' gedaan via het menu?

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2025

nee, dat kan ik nog wel eens doen.

• Auteur
  • Topper
  • January 31, 2025

Ik heb de spanning er een tijdje afgehad en het systeem opnieuw opgestart. Daarna de opnames geprobeerd en het lijkt nu weer te werken tot we het weer krijgen. Is een modernere ontvanger ook een optie?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2025

De Arris VIP2952, nog met display, wordt nog volledig ondersteunt. 

Een communicatie probleem tussen een ontvanger en het platform kan ook met de meest recente ontvanger(s) voorkomen. 

Zelf laat ik de stroom er wel minimaal 1 minuut vanaf.

• Auteur
  • Topper
  • February 1, 2025

We hebben gisteravond weer opnames bekeken. Bedankt voor de hulp.👍