Skip to main content
Vraag

Opnames zijn niet zichtbaar in TV+ app op iPad

• July 22, 2026
  • 36 reacties
  • 277 keer bekeken

Als ik een opname heb bekeken op mijn iPad en deze daarna verwijder, kan ik daarna geen andere opnames bekijken. De pagina met opnames in de app geeft dan een foutmelding: "Er is iets fout gegaan bij het laden van opnames, probeer het opnieuw”.

In het verleden kwam dit ook voor, maar wat het op te lossen door de app af te sluiten en weer op te starten. Dat werkt nu niet. Ook na het verwijderen en opnieuw installeren van de app zij de opnames niet zichtbaar. iPad helemaal uitschakelen en opnieuw opstarten werkte een tijdje geleden een keer, maar nu ook niet.

36 reacties

• Auteur
  • Helper
  • July 23, 2026

Iemand bij KPN die hier iets over kan zeggen?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

Vreemd probleem.

Helpt uitloggen in de app en opnieuw inloggen ook niet?

Hoe ben je ingelogd? Met KPN ID en wachtwoord, of tv abonnementsnummer + pincode? Kun je proberen om “op de andere manier” in te loggen als het ene niet werkt?

• Auteur
  • Helper
  • July 23, 2026

Nee, dat werkt ook niet

• Auteur
  • Helper
  • July 23, 2026

Nog een opmerkelijk detail: hoewel de app de opnames zelf niet laat zien, staat er rechtsboven wel het correcte aantal opnames dat ik heb gemaakt. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

Erg vreemd. Kun je de app en alle verwante gegevens eens helemaal verwijderen van de iPad en daarna opnieuw installeren?

• Auteur
  • Helper
  • July 23, 2026

Dat had ik al geprobeerd en het werkt niet.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

Oei. Voor mijn begrip, heb je ‘m verwijderd via iPad Instellingen app : iPad-opslag : (selecteer) KPN TV+ : [Verwijder app] ? (Dus niet [Ruim op], want dan laat nog app gegevens op je iPad staan)

Zo ja, dan weet ik het helaas ook niet meer…

• Auteur
  • Helper
  • July 23, 2026

Ja, volledig verwijderd, voor de zekerheid daarna de iPad uitgeschakeld en opnieuw opgestart en daarna opnieuw geïnstalleerd.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 24, 2026

Zie je de opnames nog wel op je tv ontvanger? En op https://tv.kpn.com/opgeslagen ? En kun je ze daar wél afspelen?

Is dit op je thuisnetwerk?

Heb je een VPN verbinding aanstaan op je iPad?

Kun je in https://tv.kpn.com/instellingen/apparaatbeheer kijken hoeveel apparaten aangemeld zijn? Als meer dan 5, kun je dan alle niet meer gebruikte verwijderen? Of allemaal als je niet zeker bent welke wat is, daarna moet je wel opnieuw inloggen in de app en tv.kpn.com om ze opnieuw aan te melden.

• Auteur
  • Helper
  • July 24, 2026

Even in apparaatbeheer gekeken, daar stonden er maar 3. Toch even mijn oude iPad verwijderd. Vervolgens weer uitgelogd en ingelogd op de huidige iPad en zowaar: de opnames zijn weer zichtbaar. Nou maar hopen dat data zo blijft. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@HansC, raar inderdaad dat de opnames niet zichtbaar waren op jouw iPad. Zeker als je de beschikbare ruimte wel kunt zien zouden ze er moeten zijn.

Gelukkig zijn ze na de tip van Wartywolfs weer terug! Ik hoop natuurlijk dat het niet terugkomt en je alle opnames kunt blijven kijken, maar mocht het terugkomen kan je alle apparaten verwijderen bij apparaatbeheer. Dat wil dan ook wel eens helpen.

Hopelijk ga je dat niet nodig hebben. Veel kijkplezier van de opnames nu!

• Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Te vroeg gejuicht. Ik heb gisteren voor het eerst weer een opname bekeken op de iPad en na het verwijderen daarvan was het probleem weer terug. Deze keer helpt leegmaken van lijst met aangemelde apparaten niet. 

Ook de update van de app van vandaag lost het niet op.

Wel gebeurt er iets vreemds in de lijst met apparaten. Na verwijderen en weer aanmelden staat de iPad in de lijst met als datum van aanmelding 23 juli. In plaats van de datum van vandaag. Hij wordt ook niet herkend als iPad, dat was eerder ook het geval. 

• Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Nog vreemder, nadat ik nog een keer was uitgelogd was de iPad verdwenen bij de aangemelde apparaten. En na opnieuw inloggen stond hij er een tijdje nog niet, maar wat later weer wel. Nog steeds met 23 juli als datum van aanmelden. 

Ik dacht dat het misschien zou helpen om eerst uit te loggen, vervolgens de iPad uit de apparatenlijst te verwijderen en daarna weer te installeren en aan te melden. Maar toen ik op die manier probeerde hem uit de apparatenlijst te verwijderen kreeg ik melding dat dat niet kon. Na opnieuw installeren en inloggen kon ik 'm wel weer weghalen. Het duurde even, maar nu duikt hij weer op bij de aangemelde apparaten, maar met 24 juli als datum van aanmelden. Nog steeds als "toestelnaam onbekend”.

• Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Ik plaats 'm maar een keer opnieuw, omdat het probleem dat ik hier melde toch niet is opgelost: 

Kort samengevat: na het bekijken en vervolgens wissen van een opname via de app op mijn iPad zijn mijn andere opnames niet meer zichtbaar en krijg ik een foutmelding.

Verschillende oplossingen werkten tijdelijk, maar nu niet meer. De laatste oplossing (een apparaat verwijderen uit de lijst met aangemelde apparaten) werkte ook een keer, maar nu niet meer.

Wel gebeuren er wat vreemde dingen in die lijst:

• Als ik de iPad daar verwijder en hem daar weer aanmeld, staat hij weer in de lijst, maar me de datum van aanmelding van 23 juli na een tweede poging 24 juli. En dus niet die van vandaag.
  • Als ik ben uitgelogd op de iPad kan ik hem niet uit de lijst verwijderen.
  • De iPad wordt niet herkend als iPad, maar staat er als "Toestelnaam onbekend”. (In mijn eigen netwerk wordt hij wel herkend als iPad.)

Mijn vermoeden is dat er ergens iets verkeerd gaat in de lijst van geregistreerde apparaten dat bij KPN moet worden opgelost. 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 29, 2026

Je kunt tijdens een lopend topic niet zomaar hetzelfde als nieuw topic maken. Er wordt dan op 2 plaatsen gereageerd en het valt niet meer op. Want als er weer gereageerd wordt in een bestaand topic gaat dat naar boven in de lijst.

Voor jezelf is 2 topics over hetzelfde ook niet overzichtelijk en dus niet handig. 

Dit forum is geen chat. Velen zijn op vakantie; ook een deel van de kpn-ers.

Allemaal redenen waarom het ook niet volgens de regels is. Ik zal dus dáár reageren en niet hier.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 29, 2026

Zet het antwoord hier uit. Dan weten anderen dat het issue nog loopt. 

Ik dacht er bij dit topic eerst aan opnames van 661 - 670 HD GLAS op een Arris ontvanger. Die opnames zijn niet online beschikbaar. 

Maar nu lees ik. Als er één verwijderd wordt krijg je voor de rest foutmelding. 

Log uit van de app. En daarna weer in. Bij voorkeur met abonnementsnummer + pincode. Hij wordt dan weer opnieuw aan je account gekoppeld. 

• Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Al talloze keren geprobeerd. Werkt niet. App opnieuw installeren ook niet. iPad uitschakelen en opnieuw opstarten ook niet. 

• Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Heb je antwoord gelezen en op basis daarvan constateer ik dat je die draad niet helemaal hebt gelezen. Alles is al meermaals geprobeerd.

Ik ben er vrij zeker van dat er hier iets mis is dat KPN op moet lossen. Vandaar ook dat ik liever extra duidelijk maak dat het probleem niet is opgelost. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 29, 2026

Zet het antwoord uit met het kruisje links onder die reactie. 

Hoe oud is de tablet? Oud OS bijvoorbeeld. 

Er zal hier ook nog een kpn moderator komen. Die kan eventueel een onderzoek initiëren door de tv afdeling. 

Dit probleem is niet van vandaag op morgen opgelost.

Er zijn zenders waar de opnames online niet beschikbaar zijn. Van de erotische zenders weet ik dit zeker. 

Maar volgens mij ook opnames bbc one en two niet. 

• Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Nee, geen oud OS (iOS 26.5.2),  En programma's worden wel opgenomen en aantal opnames wordt zelfs wel vermeld in de iPad. Had ik ook al gezegd in deze draad. (BBC kan ik gewoon opnemen en terugkijken. Was zelfs een BBC-opname die ik gisteren keer voor het weer mis ging.)

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

BBC One en Two opnames kun je wel afspelen in de mobiele app, maar alleen als je mobiel/tablet verbonden is met je thuisnetwerk. Buitenshuis zijn ze geblokkeerd inderdaad. Geldt ook voor VRT. En vermoedelijk voor meer zenders als die niet buitenshuis te bekijken zijn.

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb je nieuwe topic even samengevoegd met je bestaande topic ​@HansC, het is niet handig om meerdere topics over hetzelfde aan te maken. Zo blijft alles mooi op dezelfde plek staan en blijft het centraal. We noemen het ook in onze huisregels. Ik heb een paar berichten verwijderd, zoals 'ik heb in je andere topic gereageerd’, om het gesprek niet te verwarrend te maken. 

Alleen als een topic écht gesloten is kan je er een nieuw topic voor aanmaken, dat herken je aan een oranje balk waarin staat dat je niet meer kunt reageren. Dat gebeurt pas als er 6 maanden geen reactie meer is geweest, we kunnen hier nog wel even verder dus 🙂

Je zei ook eerder dat er 3 apparaten stonden onder apparaatbeheer. Zijn dat ook alle 3 apparaten die je nog hebt en gebruikt? Zo ja, speelt dit daar ook op, of speelt het alleen op deze iPad?

BBC One en Two opnames kun je wel afspelen in de mobiele app, maar alleen als je mobiel/tablet verbonden is met je thuisnetwerk. Buitenshuis zijn ze geblokkeerd inderdaad. Geldt ook voor VRT. En vermoedelijk voor meer zenders als die niet buitenshuis te bekijken zijn.

Dit kan inderdaad meespelen, als er bijvoorbeeld een VPN wordt gebruikt op de iPad kan die ervoor zorgen dat de app denkt niet op je thuisnetwerk te zijn. Die vraag was eerder gesteld, maar daar hadden we nog geen antwoord op gekregen zo te zien.

• Auteur
  • Helper
  • July 30, 2026

Er stonden drie apparaten waaronder een oude iPad die ik heb verwijderd. Nu dus maar twee, waaronder de laptop waarop ik dit tik, maar waar ik nooit tv op kijk. Die komt wel weer terug bij apparaatbeheer als ik 'm verwijder, ik weet niet waarom.

Ik gebruik geen VPN op de iPad. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat de oorzaak in mijn iPad of netwerk zit, omdat vorige week, na het verwijderen van die oude iPad bij apparaatbeheer, de opnames wel zichtbaar waren. Totdat ik er eergisteren eentje bekeek en vervolgens verwijderde. Daarna waren ze weer weg. 

• Auteur
  • Helper
  • July 30, 2026

Aanvulling: even via mijn browser op de laptop gekeken via tv.kpn.com. Daar zijn de opnames wel zichtbaar. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

Je weet zeker dat de app in de tablet is gekoppeld met het juiste abonnementsnummer / kpn id ?