Skip to main content

Merk regelmatig dat als ik een opname te laat inplan, dus als de betreffende film al begonnen is, dat ik de opname later toch vanaf het begin kan terugkijken! 😀 Maar soms ook weer niet, hoe zit dat precies?

mvg, Cor van der Poel

 

Het zou bij TV+ altijd van af het begin zijn. Dat wil zeggen begintijd als in gids + 5 extra minuten daarvoor. Sommige omroepen, VRT, BBC soms zelfs de Duitse zijn daar wat minder nauwkeurig mee.


Snap ik niet hoor, als ik een opname plan wordt die toch bij KPN voor me bewaard en heeft toch niets te maken met een omroep? Soms ben ik daar wel een half uur of langer te laat mee en kan dan toch vanaf het begin terugkijken. Of hangt dat toch ook samen met een omroep?


Bij TV+ kun je een opname kijken vanaf het min 5 minuten moment van de starttijd in de gids. 

Als een zender / omroep veel te vroeg start mis je dus alsnog het begin want verder dan 5 minuten voor de gids tijd is er niet.

Op het platform van de oude decoders wordt pas opgenomen vanaf het moment dat je op REC drukt. 


Dank u wel voor de reacties PeterG maar snap nog steeds niet waarom soms als ik iets veel te laat plan in opnames die toch vanaf het begin kan zien, hoop dat anderen in het forum het deze domme man wel duidelijk kunnen maken? 😉


Nou nog één keer dan: Ongeacht op welk moment je de opname start in een uitzending kun je de hele uitzending gewoon terugzien via  de opname.

En waarom: Nou dat zit gewoon in het nieuwe tv-systeem van KPN. KPN neemt het voor een week terugkijken toch al allemaal helemaal op. Dus dan kunnen ze dat de klant die halverwege start voor door te spoelen en een jaar te bewaren opname net zo goed ook aanbieden. Toch?

Ziggo doet het al een paar jaar en het was bij KPN een veel gehoorde wens.


Nu bent u duidelijk PeterG en snap het nu! 😀 Dank u wel! 👍