Skip to main content
Beantwoord

Opslagruimte is vol, hoe kan ik die leegmaken?

• September 26, 2025
  • 31 reacties
  • 359 keer bekeken

opslagruimte is vol
Topper

opslagruimte is vol, maar ik zie nergens de mogelijkheid om die leeg te maken

Beste antwoord door joop2011

KPN opnames worden in de cloud (op een centrale server) opgeslagen.

En elke opname kan door meerdere personen worden bekeken.

Sinds een paar maanden heeft iedereen, met een opname pakket, 300 uur opname capaciteit.

Voor € 1,-- per maand extra kan je dit uitbreiden tot 1000 uur. 

In beide gevallen blijft een opname 1 jaar staan.

1. Dus je kan de “oude” opname verwijderen.
  2. Je kan de opname capaciteit voor € 1,-- per maand extra uitbreiden tot 1000 uur.

En als je een opname gezien hebt, is het verstandig om deze meteen te verwijderen, als je hem niet nog een keer (binnen 1 jaar) wilt zien.

Je kan de opname ook verwijderen op de KPN tv ontvanger.

31 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 26, 2025

Over welk apparaat gaat het?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Kan je vertellen om welk apparaat het gaat?

opslagruimte is vol
Topper

Een eenvoudige Acer laptop, nooit problemen gehad, ik neem al jaren op en out of the blue opeens de melding

dat ik 33 opnames heb en dat de opslag vol is. Geen probleem, ik gooi wel weg… maar waar doe ik dat?

Leen59
Wijsgeer
  • September 26, 2025

Vanuit de lijst met opnames?

opslagruimte is vol
Topper

Dit is het hele scherm, waar zou ik het kunnen verwijderen?

Leen59
Wijsgeer
  • September 26, 2025

Met rechter muisknop op een opname klikken misschien.

Maar er staat ook dat de oudste opnames automatisch verwijderd worden, dus eigenlijk hoef je niets te doen.

opslagruimte is vol
Topper

nou, dat lijkt te werken, nu kan ik alleen niet meer opnemen. Voor nu bedankt Leen!

Leen59
Wijsgeer
  • September 26, 2025

Even de site verlaten en opnieuw openen ws.

• September 26, 2025

Je hebt 33 opnames. Daarmee moet die opslagruimte nog lang niet vol mee zijn. Dus ik denk dat hier een KPN medewerker naar moet kijken...

Leen59
Wijsgeer
  • September 26, 2025

Misschien is het lokaal opgeslagen, en er zitten een paar series met 10 tot 16 afleveringen bij.

• September 26, 2025

Ik zie een schermafdruk van gewoon KPN tv in de browser op de Acer laptop. Daarbij kan je niet eens iets lokaal opslaan.

Leen59
Wijsgeer
  • September 26, 2025

Oké, het was maar een gedachte. Ik gebruik opnemen niet.

Ik trek me terug.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 27, 2025

KPN opnames worden in de cloud (op een centrale server) opgeslagen.

En elke opname kan door meerdere personen worden bekeken.

Sinds een paar maanden heeft iedereen, met een opname pakket, 300 uur opname capaciteit.

Voor € 1,-- per maand extra kan je dit uitbreiden tot 1000 uur. 

In beide gevallen blijft een opname 1 jaar staan.

1. Dus je kan de “oude” opname verwijderen.
  2. Je kan de opname capaciteit voor € 1,-- per maand extra uitbreiden tot 1000 uur.

En als je een opname gezien hebt, is het verstandig om deze meteen te verwijderen, als je hem niet nog een keer (binnen 1 jaar) wilt zien.

Je kan de opname ook verwijderen op de KPN tv ontvanger.

opslagruimte is vol
Topper

Zo, Joop2011, dit is wel een heel compleet antwoord… en nu het in praktijk brengen ervan. 

70+ en al ben ik niet helemaal onhandig met de computer, wat jij hier beschrijft is andere koek.
Ik kreeg al wel in mijn mailbox een bericht dat de limiet voor gecombineerde opslag bijna bereikt was, maar zag geen verband tussen mijn e-mail en het opnemen van programma's.
Ik denk nu te begrijpen dat dat er wel degelijk is?

• September 27, 2025

Ik kreeg al wel in mijn mailbox een bericht dat de limiet voor gecombineerde opslag bijna bereikt was, maar zag geen verband tussen mijn e-mail en het opnemen van programma's.
Ik denk nu te begrijpen dat dat er wel degelijk is?

Nee. Die is er niet. Voor zover ik weet. Nog nooit van gehoord in ieder geval. Zou ook belachelijk zijn.

De ruimte voor email gaat in gigabytes. Iedere mailbox heeft nu 15 gigabyte ruimte dacht ik.

De ruimte voor opnemen gaat in uren. 300 uren of 1000 uren als je bijbetaald. Hoe wil je dat combineren met elkaar? Gigabytes en uren?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Nee, dat is een heel andere cloud. KPN gebruikt voor opname cloud opslag van andere bedrijven (cloudflare), en deze is nooit vol, alleen je mag een bepaalde uren opnemen. Nadat dit limiet is bereikt, moet je eerst de oude opname verwijderen om nieuwe TV programma's te kunnen opnemen.

Opslag voor emails is KPN cloud. Deze is gebruikt van KPN eigen cloud (geen externe opslag van andere bedrijven). Als deze opslag vol is, moet je bepaalde emails (bij voorkeur de met bijgevoegde bestanden (video, foto...) verwijderen of je moet in jouw KPN cloud inloggen en daar niet meer nodige bestanden verwijderen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 27, 2025

Wat geeft je ontvanger aan qua opname opslag (zelfde cloud namelijk).

Heel lang geleden hadden we iets dergelijks. Iemand met maar een paar opnamen en toch gaf ie vol aan.

Dit moest door kpn opgelost, want ze bleken op de achtergrond bewaard te blijven. 

Vul je je profiel hier in, indien nog niet gedaan. Dan kan de Moderator die hier komt je tv account laten checken. I.i.g. NAW en klantnummer. 

Profiel invullen en onderaan op bewaren klikken 

https://community.kpn.com/settings/profile

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@opslagruimte is vol, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt. Kom je er een beetje uit zo? We denken graag even mee!

opslagruimte is vol
Topper

Nee ik ben er nog helemaal niet uit, zie wel alle suggesties, maar ben door een recent overlijden te verward om al die ideeen uit te kunnen voeren. Er zal iemand van KPN actief mee moeten gaan kijken. Ik zal proberen morgen genoeg rust te vinden om iemand te vragen me er doorheen te loodsen. 
Ik kan nu geen programma's meer opnemen, daar betaal ik wel maandelijks voor. Door dat overlijden is de situatie enigszins veranderd en misschien is het daardoor een beetje in de war geraakt.

opslagruimte is vol
Topper

Hoi ​@opslagruimte is vol, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt. Kom je er een beetje uit zo? We denken graag even mee!

Nee ik ben er nog helemaal niet uit, zie wel alle suggesties, maar ben door een recent overlijden te verward om al die ideeen uit te kunnen voeren. Er zal iemand van KPN actief mee moeten gaan kijken. Ik zal proberen morgen genoeg rust te vinden om iemand te vragen me er doorheen te loodsen. 
Ik kan nu geen programma's meer opnemen, daar betaal ik wel maandelijks voor. Door dat overlijden is de situatie enigszins veranderd en misschien is het daardoor een beetje in de war geraakt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Snap ik ​@opslagruimte is vol, sterkte! Mocht je onze hulp nog nodig hebben dan zitten we voor je klaar!

opslagruimte is vol
Topper

Snap ik ​@opslagruimte is vol, sterkte! Mocht je onze hulp nog nodig hebben dan zitten we voor je klaar!

hoe dan?
bellen?

• September 30, 2025

Volgens mij moet dit opgelost worden door een KPN medewerker:

Er zijn 33 opnames. Dat staat in het plaatje. En dan de opslagruimte van 300 uur vol? Dat kan helemaal niet. Dan zou elk opgenomen programma 9 uur lang zijn dat is niet zo. Dus zit er een fout in het systeem van KPN. Dat moet een KPN medewerker oplossen. 

opslagruimte is vol
Topper

Volgens mij moet dit opgelost worden door een KPN medewerker:

Er zijn 33 opnames. Dat staat in het plaatje. En dan de opslagruimte van 300 uur vol? Dat kan helemaal niet. Dan zou elk opgenomen programma 9 uur lang zijn dat is niet zo. Dus zit er een fout in het systeem van KPN. Dat moet een KPN medewerker oplossen. 

Ja, en nu is dat venster zelfs helemaal leeg… zijn al deze hierboven staande ook nog weggehaald.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik denk ook dat het handig is dat er iemand even meekijkt aan de achterkant, dus in onze systemen. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken, dan hoef je niet in de wacht te staan en bellen ze wanneer het jou uit komt!