Skip to main content

Sinds juni heb ik glasvezel van KPN.Bij het opstarten van  mijn oude Panasonic tv met de KPN afstsndsbediening kwam ik meteen bij KPN.

Sinds kort heb ik een LG Oled tv. Als ik nu opstart met de KPN afstandsbediening krijg ik eerst een LG scherm. Ik moet dan naar de sourceknop op de KPN afstandsbediening om het HDMI kanaal te selecteren en daarna kan ik pas verder naar de zenders.

Het moet toch mogelijk zijn om zonder bovenstaande omweg meteen naar de programma's te gaan?

Wie helpt mij?

 Met vriendelijke groet,

Paul Ernst

HI @Paul Ernst, ik denk graag mee. 

Het lijkt erop dat je oude tv dit standaard had ingesteld, hopelijk kan je nieuwe tv dit ook. Dan zouden we even moeten kijken of het in te stellen is. 

Welk model is dit precies? Dan kan ik ook even met je meekijken. 


Dag Alex_P

Bedankt voor uw reactie.

Mijn nieuwe tv is een LG Oled42C35LA

Grt PaulErnst


Als het over TV+ gaat: in LG webOS kun je HDMI CEC “Simplink” activeren. En dan in de TV+ Box ook “CEC Activeren” aanzetten. Die uitleg is verstopt in Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box:

 

CEC Activeren

Toestaan dat de TV en TV+ Box elkaar bedienen.


Ik denk dat hier de instelling vermeld is om de tv op hdmi 1 aan te laten gaan. In plaats van WebOS. 

 


Beste helpers,

Inmiddels is het mj gelukt door zowel bij KPN+tv als bij de LG tv  respectievelijk HDMI CEC en Simplink aan te zetten.

Bij aanzetten van de tv met behulp van de KPN afstandsbediening wordt Web OS vergeslagen en gaat een en ander direct  via HDMI 1

Dank voor het meedenken.

Grt Paul Ernst


Beste helpers,

Inmiddels is het mj gelukt door zowel bij KPN+tv als bij de LG tv  respectievelijk HDMI CEC en Simplink aan te zetten.

Bij aanzetten van de tv met behulp van de KPN afstandsbediening wordt Web OS vergeslagen en gaat een en ander direct  via HDMI 1

Dank voor het meedenken.

Grt Paul Ernst

Fijn dat het is gelukt en dankjewel voor de terugkoppeling hier!