Skip to main content
Antwoord

Opstarten TV+ box geeft foutmelding kbx-apk-3042

• December 4, 2025
  • 6 reacties
  • 28 keer bekeken

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Sinds kort krijg ik steeds bij opstarten van tv ontvanger de volgende melding: 

Server probleem. Er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw (kbx-apk-3042). 
En dan twee keuzes. Sluiten en Herstart TV+ launcher. 

Het valt me wel op dat ik dit alleen krijg als de tv ontvanger langere tijd uit is geweest, en dan bedoel ik als het rode lampje brand. Als ik het maar een kwartier of half uur uit heb dan krijg ik de melding niet. En als ik kies voor Herstart TV+ launcher dan werkt het ook gewoon. De zelfservice op de website van KPN kent deze code niet. 

Ik heb de DIW 7022 tv ontvanger en KPN Box 12.

Beste antwoord door MiVoNL

Ik wil even melden dat sinds gisteren de melding niet meer komt, dus dan ga ik ervan uit dat het dan opgelost is. 

6 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 4, 2025

Goedemiddag ​@MiVoNL 

Heb je al geprobeerd om je TV ontvanger even naar fabrieksinstellingen te zetten of op beschikbare updates te controleren? 

Het huisje op de afstandsbediening → Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Over 

Daar kun je kiezen voor resetten of updaten. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 4, 2025

Deze had ik al een tijdje niet meer gezien.

Zie ook deze oude topic.

Het is een probleem bij de KPN server of een probleem in je eigen interne netwerk.

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Kijk ook of er een storingsmelding van KPN in jouw regio is.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Er zit helemaal niks tussen, kabels door KPN geleverd zijn in gebruik en alles rechtstreeks aangesloten. En er is geen storingsmelding voor mijn regio. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 5, 2025

Doe eerst een harde reset.

Met een dun voorwerp achter op de Sagemcom DIW7022 in het kleine gaatje.

Wacht totdat hij opnieuw gaat opstarten.

De kans is groot dat je daarna enkele dingen opnieuw moet invullen.

Werkt dat niet, bel dan gratis 0800-0402

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • December 6, 2025

Ik wil even melden dat sinds gisteren de melding niet meer komt, dus dan ga ik ervan uit dat het dan opgelost is. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 7, 2025

Goed om te horen dat het probleem zichzelf weer opgelost heeft, ​@MiVoNL. Mocht het wel terugkomen, probeer dan inderdaad de reset eens. Want de aansluitsituatie ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.

Heb je al geprobeerd om je TV ontvanger even naar fabrieksinstellingen te zetten of op beschikbare updates te controleren? 

Het huisje op de afstandsbediening → Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Over 

Daar kun je kiezen voor resetten of updaten.