Skip to main content
Vraag

Opties om via KPN om televisie te kunnen kijken in de camper

• June 3, 2026
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Ik wil graag overstappen naar kpn voor mijn tv en internet. Heb al twee mobiele abonnementen. Nu willen we ook tv kijken in de camper, in binnen en buitenland (binnen Europa). Kan ik via een smart tv kijken via een app of kan ik streamen via een chromecast? Wat is de beste optie? 

2 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Nee, je kan niet via de KPN tv app op de Smart tv kijken.

Dat kan alleen binnen je eigen KPN netwerk.

Je kan wel op je mobiel de KPN tv app installeren en dan casten naar bijvoorbeeld een Chromecast.

Sommige Smart tv's hebben een ingebouwde Chromecast.

Buiten je eigen KPN netwerk heb je niet alle zenders en ook niet alle opnames.

Beide moeten wel op hetzelfde WIFI netwerk zitten.

P.S.

De Chromecast zelf streamt.

Met je mobiel cast je naar de Chromecast (zie de mobiel als een soort luxe afstandsbediening en dat heet dan casten).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

NLziet of Canal+ zijn dan opties. Die kan je nemen ongeacht je vaste of mobiele internet provider. 

De apps in een televisietoestel van KPN, Ziggo, Odido en Delta werken alleen als je thuis bent dus die zijn sowieso niet geschikt. 

Alleen de apps in telefoon en tablet en de website tv.kpn.com werken buitenshuis. 

Van deze 4 providers kun je buitenshuis wel met de mobiele app casten vanaf je telefoon of tablet. Laptop kan ook. De browsers Google Chrome en Microsoft Edge ondersteunen casten. 

Zelf kijk ik buitenshuis via m'n laptop. Redelijk formaat scherm en redelijk geluid. Ook met HDMI kabel met tv te verbinden. 

Wat de Camper betreft.... daar heb je natuurlijk niets het vaste internet. Hoe groot is je mobiele bundel? Tv kijken via KPN TV neemt ongeveer 3 GB per uur met 1080p, dat kan alleenvia de laptop lager!

NLziet kun je ook op andere apparaten 'lager' zetten. Thuis bijvoorbeeld Full HD (1080p) en in de Camper dan 720p. 

Samengevat: kpn tv kun je buitenshuis kijken op telefoon, tablet en laptop. De app in een tv, witte chromecast of streamingapparaat kun je niet gebruiken. Wel casten naar chromecast. 

NLziet is altijd te gebruiken.