Skip to main content
Beantwoord

Opvragen pincode: Uit onze gegevens blijkt dat je geen KPN TV hebt.

• November 14, 2025
  • 6 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Om de KPN TV app op mijn televisie te koppelen heb ik een pincode nodig die ik voorheen in KPN app kon opvragen.

Het televisie abonnement product is een paar keer heen en weer gewisseld van mijn KPN Id naar dat van mijn vrouw waar hij nu nogsteeds aan is gekoppeld. In haar app is het product zichtbaar en is de pincode knop ook aanwezig. Als ik daar op druk krijg ik de melding: "Uit onze gegevens blijkt dat je geen KPN TV hebt."

Dit is onjuist en ook inconsistent met wat de rest van de app allemaal aangeeft rondom het TV product.

Wat is hier aan de hand?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Piet Eckhart. Welkom op de KPN Community! Goed dat je hier aanklopt om te weten te komen hoe en waar precies je opnieuw een pincode voor je TV-dienst kunt aanvragen. 

Het belangrijkste is natuurlijk dat er een TV-abonnement actief is samen met je Internet-abonnement. Het internet-abonnement is de basis en daar kun je dan TV aan toevoegen. Als dat het geval is heb je ook minimaal één tv-ontvanger in huis. Is dat wel het geval? Anders kun je namelijk ook niet van de TV+ app gebruik maken. Het beste kun je even de factuur controleren in de MijnKPN omgeving en dan naar pagina twee scrollen. Daar kun je zien of je betaalt voor de TV-dienst. 

Als je wel een tv-ontvanger in huis hebt, dan kun je zoals Leen59 al suggereert de pincode wijzigen via het menu. Je kunt ook ervoor kiezen om het Internet (en TV) abonnement weer te koppelen aan jouw KPN ID. Probeer dan nog eens de pincode te wijzigen via de MijnKPN app. Lees hier meer over op onze website. Ook kun je, als je dat makkelijk vindt, contact zoeken met onze helpdesk. Zij kunnen de pincode voor je resetten. Dat kan via een  terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Laat maar weten of je eruit gekomen bent!

6 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 14, 2025

Heb je ook nog een tv ontvanger? Misschien kan je daar de pincode wijzigen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 15, 2025

De KPN tv app op de Smart tv werkt alleen als je op het netwerk zit van het KPN abonnement.

Geld ook voor de KPN tv ontvanger.

Pincode kan je aanpassen via MIJNKPN.

• November 15, 2025

Kan je op http://tv.kpn.com inloggen met het MijnKPN account? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 17, 2025

Hoi ​@Piet Eckhart. Welkom op de KPN Community! Goed dat je hier aanklopt om te weten te komen hoe en waar precies je opnieuw een pincode voor je TV-dienst kunt aanvragen. 

Het belangrijkste is natuurlijk dat er een TV-abonnement actief is samen met je Internet-abonnement. Het internet-abonnement is de basis en daar kun je dan TV aan toevoegen. Als dat het geval is heb je ook minimaal één tv-ontvanger in huis. Is dat wel het geval? Anders kun je namelijk ook niet van de TV+ app gebruik maken. Het beste kun je even de factuur controleren in de MijnKPN omgeving en dan naar pagina twee scrollen. Daar kun je zien of je betaalt voor de TV-dienst. 

Als je wel een tv-ontvanger in huis hebt, dan kun je zoals Leen59 al suggereert de pincode wijzigen via het menu. Je kunt ook ervoor kiezen om het Internet (en TV) abonnement weer te koppelen aan jouw KPN ID. Probeer dan nog eens de pincode te wijzigen via de MijnKPN app. Lees hier meer over op onze website. Ook kun je, als je dat makkelijk vindt, contact zoeken met onze helpdesk. Zij kunnen de pincode voor je resetten. Dat kan via een  terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Laat maar weten of je eruit gekomen bent!

Silène
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

(Deze reactie komt van het account van mijn vrouw)

Hieronder pagina 2 van de laatste factuur en screenshots uit de app.

De laatste screenshot komt na het drukken op de "TV Pincode" knop.

Mvg,

Piet Eckhart

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hm vreemd inderdaad. Ik weet niet wat er dan precies misgaat in de app. Heb je ook de andere drie opties geprobeerd om de pincode te wijzigen: 

• Via het menu van de tv-ontvanger
    → Je kunt rechtstreeks op de tv-ontvanger in het menu de pincode aanpassen.

• Door het Internet- en TV-abonnement te koppelen aan jouw eigen KPN ID en daarna via de MijnKPN-app proberen weer de pincode te wijzigen
    → Soms werkt het wijzigen pas goed als de koppeling is hersteld.

• Via de KPN-helpdesk
    → De helpdesk kan de pincode voor je resetten, eventueel via een terugbelafspraak op een moment dat jou uitkomt.