Skip to main content
Beantwoord

Opzegging niet goed verwerkt

• March 26, 2026
  • 3 reacties
  • 77 keer bekeken

Zeer slechte ervaring met KPN Internet & TV – misleidend en onprofessioneel

Op 7 maart heb ik via de website van KPN het formulier ingevuld om mijn abonnement voor Internet en TV thuis op te zeggen. Ik had daarbij al duidelijk aangegeven dat ik mijn contract aan het einde van de looptijd wilde beëindigen.

Twee weken later had ik nog steeds geen enkele bevestiging ontvangen. Omdat ik inmiddels contact had opgenomen met een nieuwe provider, heb ik hen gevraagd of mijn nieuwe contract al in orde was. Zij gaven aan dat ik zelf contact moest opnemen met KPN om te controleren of mijn opzegging correct was verwerkt.

Daarom heb ik KPN gebeld om navraag te doen over mijn opzegging en om te vragen waarom ik na weken nog steeds geen bevestiging had ontvangen. Tot mijn verbazing vertelde de klantenservice mij dat het invullen van het formulier op de website geen officiële opzegging is. Volgens hen zou ik na het invullen van het formulier door KPN worden teruggebeld om de opzegging mondeling te bevestigen.

Ik heb toen uitgelegd dat ik in die periode inderdaad meerdere keren ben gebeld door een 0800-nummer, maar telkens wanneer ik opnam en “hallo” zei, reageerde er niemand aan de andere kant van de lijn. Dit is meerdere keren gebeurd.

Nu zegt KPN dat mijn opzegging niet is goedgekeurd, en dat ik het hele proces opnieuw moet starten. Dat betekent opnieuw een opzegtermijn van één maand, terwijl ik op tijd actie heb ondernomen en alles netjes via hun eigen website heb gedaan.

Ik vind dit misleidend, onprofessioneel en absoluut niet klantvriendelijk. Als een klant een opzeggingsformulier invult op jullie website, dan moet dat duidelijk en officieel zijn — of er moet op zijn minst direct en duidelijk gecommuniceerd worden dat er nog een extra bevestiging nodig is. Dit hele proces voelt voor mij als een manier om klanten onnodig langer vast te houden.

Mijn conclusie:
Ik ben zeer teleurgesteld in KPN en zal niemand aanraden om over te stappen naar KPN.
Mijn ervaring is dat de service slecht is, de communicatie onduidelijk, en de manier van opzeggen onbetrouwbaar.

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Omar-Nl, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat enorm zuur dat het niet goed is gegaan met het verwerken van je oorspronkelijke opzegging ☹️

We geven op onze website aan dat we altijd bellen om te bevestigen, maar dan moet het natuurlijk wel goed gaan met die telefoontjes en dat was hier duidelijk niet het geval. En ook als we je niet te pakken krijgen, horen we de maand opzegtermijn te hanteren vanaf het moment dat jouw opzegverzoek bij ons binnen is gekomen. Ik wil je dus aanraden om nogmaals contact te zoeken met 1 van mijn collega's om deze situatie nog eens goed te bespreken. Aangezien het bellen niet helemaal goed is gegaan en je daar misschien wat huiverig voor bent geworden, wil ik even benoemen dat dit ook mogelijk is via onze Social Media kanalen: Facebook messenger, Instagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 26, 2026

Hallo ​@Omar-Nl ,

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 26, 2026

Wat jammer dat het allemaal niet lekker loopt. Of liep. Want het opzeggen is via de telefoon nu wel gelukt, begrijp ik.

Je ervaring met 'schriftelijk' opzeggen is helaas de slechte gang van zaken momenteel. Heel veel klachten over. Ook met name het terugbellen met 088 nummer en dan hoor je niks. En het gaat ook te kort over.

Je vorige opzegging is helaas geannuleerd en geldt dan niet meer.

Overstappen met overstapservice, waarbij de nieuwe provider de oude opzegt, was misschien wat praktischer geweest. 

Dan is er zeker geen overlap.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 30, 2026

Welkom op de community ​@Omar-Nl, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat enorm zuur dat het niet goed is gegaan met het verwerken van je oorspronkelijke opzegging ☹️

We geven op onze website aan dat we altijd bellen om te bevestigen, maar dan moet het natuurlijk wel goed gaan met die telefoontjes en dat was hier duidelijk niet het geval. En ook als we je niet te pakken krijgen, horen we de maand opzegtermijn te hanteren vanaf het moment dat jouw opzegverzoek bij ons binnen is gekomen. Ik wil je dus aanraden om nogmaals contact te zoeken met 1 van mijn collega's om deze situatie nog eens goed te bespreken. Aangezien het bellen niet helemaal goed is gegaan en je daar misschien wat huiverig voor bent geworden, wil ik even benoemen dat dit ook mogelijk is via onze Social Media kanalen: Facebook messenger, Instagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.