Skip to main content

Het valt mij op dat in de tv gids in de KPN TV app nog steeds de oude zendernamen Spike en Fox boven de programmaoverzichten staan.

Vraag aan de KPN moderators, wanneer wordt dit aangepast? 

Hallo @Gertjan Woudenberg ,

Die namen zijn al geruime tijd geleden aangepast. Jjj kunt de nieuwe namen ook zien door de cache te verwijderen/ te legen. 

Ik zie in jouw profiel dat je een Samsung in gebruik hebt. 

De route op een Samsung is:

Menu - Instellingen - Apps - KPN iTV (de app in kwestie) - Opslag

Daarna zit de optie er om de cache te legen


@Noordzee Je hebt helemaal gelijk. Het is gelukt.

Dank je wel voor de oplossing 😀👍


Het is vreemd dat gegevens in die cache niet automatisch uit de cache verwijderd/gerefresht worden. Normaliter hebben gegevens in de cache een geldigheidsduur en worden ze daarna sowieso gerefresht. Blijkbaar kiest KPN voor een lange geldigheidsduur wat dit soort problemen in de hand werkt. Daarnaast zou je de app ook zo slim kunnen maken dat hij de cache automatisch leeg gooit a.d.h.v. een setting in het centrale platform.


En @wjb , bij de Apple-versie van deze app speelt dit probleem niet. Maar dat wist jij al. 


En @wjb , bij de Apple-versie van deze app speelt dit probleem niet. Maar dat wist jij al. 

Bij de Android versie van de app staat het FOX logo er ook nog altijd.

Android telefoon:

Android tablet:

De nieuwe KPN TV+ app toont wel het nieuwe logo maar dat is ook logisch want die app bestaat pas korte tijd en dus staat daar het juiste logo in de cache.

Ik weet niet of het issue ook speelt op de WebOS versie.


Tja. Eigenlijk zou de cache hooguit een week geldig moeten zijn vind ik.

Ik heb het ook zelf aangepast indertijd na aanwijzingen van anderen. 

 


Tja. Eigenlijk zou de cache hooguit een week geldig moeten zijn vind ik.

Persoonlijk snap ik wel dat er gekozen is voor een hele lange geldigheidsduur van de cache immers logo's (en namen van zenders) zijn behoorlijk statisch en wijzigen niet zo vaak. Hoe langer zo'n logo in de cache staat hoe lager de belasting van het centrale platform.

Ik zou juist de cache zo lang mogelijk houden maar wel de optie inbouwen dat de cache automatisch geschoond moet worden o.b.v. een centrale instelling die gezet kan bij wijziging van gecachte elementen zoals logo's. Je zou bijvoorbeeld een "cache versienummer" kunnen introduceren die met één opgehoogd wordt als de cache geschoond moet worden.


@Noordzee Je hebt helemaal gelijk. Het is gelukt.

Dank je wel voor de oplossing 😀👍

Top dat het gelukt is!

Persoonlijk snap ik wel dat er gekozen is voor een hele lange geldigheidsduur van de cache immers logo's (en namen van zenders) zijn behoorlijk statisch en wijzigen niet zo vaak. Hoe langer zo'n logo in de cache staat hoe lager de belasting van het centrale platform.

Ik zou juist de cache zo lang mogelijk houden maar wel de optie inbouwen dat de cache automatisch geschoond moet worden o.b.v. een centrale instelling die gezet kan bij wijziging van gecachte elementen zoals logo's. Je zou bijvoorbeeld een "cache versienummer" kunnen introduceren die met één opgehoogd wordt als de cache geschoond moet worden.

Ik weet niet exact hoe dit zit en wat er mogelijk mee is, maar ga er even een balletje over opgooien intern!