Skip to main content

Mijn schoonmoeder heeft op dit moment internet en bellen van KPN.
De verbinding verloopt via de telefoonlijn daar glasvezel nog niet beschikbaar is op haar adres (verwacht eind 2024).
TV neemt ze momenteel af van Ziggo via de kabel (DVB-C).

Ze is tevreden over KPN maar wil graag interactieve televisie.
Kan natuurlijk door alles over te zetten naar Ziggo.

Andere optie zou zijn KPN TV+ afnemen en dus abonnement wijzigen.
Echter wanneer ik dit probeer via een wijziging op haar huidige abonnement is de enige keuze voor TV om Digitene af te nemen.
Hiermee heeft ze nog geen interactieve TV.

Wanneer ik echter NIET inlog op de KPN site maar simpelweg een bestelling samenstel op haar adres dan is KPN TV+ wel mogelijk. Althans daar lijkt het op.

Mijn vraag is dan:
Is KPN TV+ überhaupt wel mogelijk via een internet connectie over de telefoonlijn? De keuze bij samenstellen zonder inloggen op de website van KPN is er wel. Daarmee een fout in de abonnement uitbreiding opties?

Of is het echt niet mogelijkheid en is wachten tot KPN een glasvezel aansluiting op haar adres aanbiedt of alsnog overstappen naar Ziggo en daar interactieve TV afnemen?

Hallo @Hgnw ,

Lukt het misschien door te kiezen voor verlengen?

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

 

Voor de volledigheid ook nog even wat leesvoer over KPNTV+:   

Ze gaat dan namelijk wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 


Dat is volgens mij afhankelijk van de internet snelheid die op dat adres mogelijk is, als die snel genoeg is kan interactieve tv ook via DSL, als dat niet snel genoeg is ben je overgeleverd aan digitenne 

 

 


@Noordzee en @retep_ bedankt voor de antwoorden en reactie.
In principe moet het dus wel kunnen met gebruik van de telefoonlijn.

Internetsnelheid is overigens nu relatief laag (50MB) maar wilde ik toch al verhogen (100MB).
Die aanpassing gemaakt bij de KPN abonnement wijziging pagina maakt overigens geen verschil in de keuze of TV+ dan te kiezen is; niet dus. De verlengpagina geeft overigens wel alle mogelijkheden alleen staat er dan een gratis “glasvezel upgrade” bij maar dat heeft ze (nog) niet. Neem aan dat dit anders bedoelt wordt.

Ik heb zelf KPN TV+ vanaf zo'n beetje het eerste beging met de Android kastjes dus ik ben wel bekend met de voor en nadelen… moet zeggen het wordt wel steeds beter en heeft daarmee ook veel aandacht van KPN.

Kortom nu nog voorstellen aan schoonmoeders (zodat ze het ook begrijpt) en dan ga ik denk ik maar bellen… 

Bedankt zover in ieder geval!


als je wel je van 50 naar 100 kan,  moet het gewoon kunnen ( 50 is al meer dan genoeg) 


Ze zal nu waarschijnlijk een best oud abonnement hebben. 

Bij internet only genomen vanaf juni 2017 kan pas tv toegevoegd. 

Verlengen naar het hele nieuwe abonnement met TV kan wel. Zie hierboven.

Ze krijgt dan het nieuwste type ontvanger TV+. Niet te vergelijken met de Arris en Arcadyan ontvangers. Die nieuwe kan veel meer.