Skip to main content
Vraag

Overstap van Ziggo naar KPN geen vooruitgang

• June 2, 2026
  • 5 reacties
  • 164 keer bekeken

Wat een ellende bij Kpn tv na overstap van Ziggo. Streamingsdiensten blijven constant hangen Ziggo was zijn tijd hiet ver in voorruit. Bij terugkijken tv begint hij niet waar je gebleven bent maar begint opnieuw. 

5 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Beste ​@Anita1962 je hebt waarschijnlijk een DIW7022 tv-decoder om tv te kunnen kijken.

Hoe is deze met de modem verbonden, draadloos of met een kabel?

Indien draadloos hoever staat de tv-decoder van de modem af?

Als je een smart tv hebt blijven dezelfde streamingdiensten daar ook op hangen en hoe is de smart tv aangesloten op internet, bekabeld of draadloos?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 8, 2026

Goedemiddag ​@Anita1962 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Nooit leuk om te lezen dat iemand de overstap naar KPN ervaart als een achteruitgang al ben ik wel blij dat je daar via deze weg melding van maakt!

Ook jij zou zonder problemen gebruik moeten kunnen maken van de streamingsdiensten zonder dat deze continu blijven hangen. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit probleem te verhelpen? En ervaar je die haperingen alleen maar bij streamingsdiensten of ook als je live televisie kijkt of iets terugkijkt via de Gids? Mijn eerste advies zou in dit geval zijn om zowel de tv ontvanger als het modem eens te herstarten. Mocht dat onverhoopt niet helpen, dan zou ik je willen adviseren om hier een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk zodat we je direct verder kunnen helpen met de problemen waar je momenteel tegenaan loopt. Laat je ons weten of je hiermee in eerste instantie verder uit de voeten kunt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2026

Het werkt nu goed had alleen een probleem met netflix.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 10, 2026

Werkt Netflix nu goed?

Anders kan je het volgende proberen: Zet IPv6 in de KPN modem (router) uit.

Bij mij hielp dat, ik heb de Experiabox V10 (KPN modem (router)

De KPN tv ontvanger die ik heb is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 11, 2026

Fijn om te lezen dat alles inmiddels goed werkt ​@Anita1962 🙏🏻

Wat  wat in jouw geval de oplossing voor dit probleem? Hopelijk wil je dat ook nog met ons delen :)