Ik heb thuis alles van XS/KPN. Ik overweeg op TV Plus met het Sagemkastje over te stappen. De recensies van de eerste versies waren niet goed, er werden gesproken over Beta- versies. Is het nu beter? Ik wil makkelijk kunnen 'zappen’ tussen veel streaming zenders en (veel) lineaire TVzenders en gewoon goed vloeiende TV. Ik wil ook meteen kunnen terugkijken en kunnen opnemen. Ik heb het qua lineaire TV het uitgebreidste pakket, dus met bv alle buitenlandse publieke omroepen. Dat wil ik zo houden. Hoe gaat het nu met de nieuwste versie van de Sagem? Doen of niet doen?
Wat heb je nu? Terugkijken kan je nu al doen toch?
Ja, klopt, wat ik daar schrijf aan wensen kan ik nu ook. Maar vniet dit: veel apps gaan nu bij mij met de laptop er tussen via HMDI naar een gewone TV (geen smart Tv) met de ARRIS VIP 5202. Smart TV kopen is zo gedaan, maar ik wil dan wel binnen de KPNomgeving net zo makkelijk kunnen zappen tussen streaming appzenders zoals bv Disney of Viaplay en de gewone lineaire TVzenders. En dat kunnen opnemen en terugkijken (waar het programma dat toe laat). Daar hoorde ik klachten over, 10 maanden terug. En dus over stilstaand beeld enz. Sagem de beta versie werd het toen genoemd. Is het nu beter?
Euhm... als je overstapt naar het nieuwe TV+ abonnement met de nieuwe TV+ ontvanger, dan heb je geen smarttv nodig. Dat werkt gewoon met je oude televisie.
Als je een smarttv koopt, dan kan je daar met je huidige abonnement al gewoon apps op installeren en gebruiken. Daarvoor heb je geen nieuw abonnement met nieuwe tv ontvangers voor nodig.
Ik sta nog steeds achter mijn mening van begin augustus.
Ok dank Marlon. Dat scheelt. Denk ik. Onze Philips komt uit hun laatste jaar, 2011.
Dank Arjan. Die recensie bedoelde ik ook. No changes dus?
Ik wil kunnen zappen van Viaplay naar zeg Npo Start naar BBC 2. Gaat dat makkelijk via Kpn tv plus (Sagem)? En beschikken over die ‘duizenden apps’ waar Kpn het soms over heeft in haar marketing.
Ik wil kunnen zappen van Viaplay naar zeg Npo Start naar BBC 2. Gaat dat makkelijk via Kpn tv plus (Sagem)? En beschikken over die ‘duizenden apps’ waar Kpn het soms over heeft in haar marketing.
Van "zappen" is niet echt sprake. Het zijn verschillende apps die je opnoemt. Je zal de ene app moeten sluiten, dan kan je de andere app starten. Dat werkt met de TV+ Box zowat hetzelfde als met een smarttv.
Ja, dat bedoel ik inderdaad ook. Maar het moet wel soepel gaan, dat veranderen van kanaal. Dit was 1 van de issues die genoemd werd in de thread van 10 maanden terug hier. Is dit verbeterd?
Ook zou je lineaire zenders verliezen bij de overstap, zeker als je het volledige pakket hebt. Is dat zo?
Ten derde ging opnemen en (snel) terugkijken moeizaam met de Sagem Bèta. Is dat nog zo?
Ondertiteling was traag en ongetimed. Is dat nog zo?
Het beeld hapert vaker dan bij de Arris. Is dat nog zo?
Ik hoor het graag!
Die sagem kastjes ken ik niet maar wij hadden de Arris 5502 kastjes en zijn overgestapt naar tv+.
Maar hadden we het maar nooit gedaan, enorme spijt.
Als je wilt streamen of dat soort dingen, koop een Chromecast!!!!!
Die sagem kastjes ken ik niet maar wij hadden de Arris 5502 kastjes en zijn overgestapt naar tv+.
Je had de 5202. En die "Sagem kastjes" die
Ook zou je lineaire zenders verliezen bij de overstap, zeker als je het volledige pakket hebt. Is dat zo?
Nee. Nog nooit van gehoord.
Ten derde ging opnemen en (snel) terugkijken moeizaam met de Sagem Bèta. Is dat nog zo?
Ik heb er geen klachten over.
Ondertiteling was traag en ongetimed. Is dat nog zo?
Werkt bij mij ook gewoon prima.
Het beeld hapert vaker dan bij de Arris. Is dat nog zo?
Als het beeld bij je huidige tv ontvanger hapert, dan zou je dat eerst eens op moeten lossen. Dat hoort gewoon goed te zijn.
Je had de 5202. En die "Sagem kastjes" die
Je hebt gelijk. Maar mijn advies: niet doen.
Er zijn erg veel wisselende ervaringen bij de TV+ ontvanger. Sommige hebben nog steeds veel problemen. Bij anderen werkt die vlekkeloos.
Maar de klanten die tevreden zijn, dat zijn misschien geen intensieve gebruikers.
Er zijn erg veel wisselende ervaringen bij de TV+ ontvanger. Sommige hebben nog steeds veel problemen. Bij anderen werkt die vlekkeloos.
Maar de klanten die tevreden zijn, dat zijn misschien geen intensieve gebruikers.
Klanten de problemen hebben, hebben meestal met hun eigen apparatuur probleem (wifi verkeerd aangelosten, dvs, switch zonder IGMP snooping) of probleem met de internet verbinding (snelheid te laag of latency te hoog). Ik heb glasvezel met 1Gbs en ongeveer 7ms latency, nooit problemen gehad. De paar genoemde tekortkomingen zijn kosmetische fouten.
Klanten de problemen hebben, hebben meestal met hun eigen apparatuur probleem (wifi verkeerd aangelosten, dvs, switch zonder IGMP snooping) of probleem met de internet verbinding (snelheid te laag of latency te hoog). Ik heb glasvezel met 1Gbs en ongeveer 7ms latency, nooit problemen gehad. De paar genoemde tekortkomingen zijn kosmetische fouten.
ReJan: de wifi is goed aangesloten, de latency is prima acceptabel en ik heb ook glasvezel met 1Gbs. De Tv zit trouwens via de Arreskast met een kabel tussen DVS en modem. Ik kom van de bloedgroep XS4all qua abonnement dus heb ik de Fritzbox 7590. Ik gebruik dus idd wel DVS-en. Haperend beeld heb ik met de Arres 5202 nooit.
Ik wil:
- mijn laptop er tussenuit kunnen halen en op Tv gebruik kunnen maken van die 'duizenden apps’ zoals KPN adverteert bij TV Plus;
- mijn huidige lineaire zenderpakket precies zo houden, 95 zenders. Bij diverse posts eerder op deze site staat dat een aantal zenders niet terugkomen bij de overstap naar de Sagem TVplus kast. Welke, dat staat niet op de site van KPN.
- geen problemen met vertraagde ondertiteling en haperingen in het beeld.
- Bij Ziggo gaat dit allemaal vlekkeloos, zo zie ik bij kennissen.
- Waar het me om gaat zijn de klachten op deze pagina van 10 maanden terug. over precies deze drie dingen. Die lijken niet opgelost volgens Arjen van B. hierboven. Ik stap niet zomaar over want pro forma ben ik nog XS4allklant, althans ik kan met mijn XSklantnummer nog steeds gebruik maken van de uitmuntende helpdesk van XS. Als ex KPner weet ik dat er bij KPN totaal anders/veel slechter gecoacht wordt bij de crew die daar de klantenservice doet. Bij een overstap naar TV Plus wordt je 100% KPN abonnee met een nieuw contract en verlies je de helpdesk van XS. Dat geef ik niet zomaar op en als ik dan ook nog bovenstaande problemen houd, dan wacht ik het verder weer een half jaartje af. Dan maar een laptop ertussen bij Disney of Viaplay.
"Bij Ziggo gaat dit allemaal vlekkeloos, zo zie ik bij kennissen."
Dit verschil toch ook van klant tot klant.
Van die missende kanalen heb ik nergens gelezen, met een hogere prijs boven de kosten voor internet ( €12;50) is dat natuurlijk zeer vreemd.
Op de bestelpagina lees ik meer dan 65 kanalen. Dat lijken er dan toch minder te zijn dan die 95.
Dankjewel. Ja dat prijsverschil is 1 van de dingen waarom ik er kritisch naar kijk. En inderdaad (in die discussie die hier in april stond) was duidelijk sprake van minder zenders bij de overstap naar TV Plus, alleen welke stond daar niet bij en daar gaat het me om. Ik heb er echt 95 nu ;-)
Natuurlijk zitten er veel tussen die ik niet kijk maar ook een aantal speciale wel. Zoals Arte bijvoorbeeld. Of France 1. Ik wil dat, en die andere twee dingen, zeker weten voor ik overstap (en dan dus mijn XS4all helpdesk kwijt raak en 12.50 per maand meer betaal).
PS KPN heeft nooit uitgeblonken in heldere opsommingen van wat nu exact wel en niet geldt bij veranderingen. Ze laten weg wat niet zo leuk is en maken te groot wat wel leuk is ('duizenden apps tot je beschikking op TV Plus’: Kan je dan Google Playstore leeg gebruiken of iets dergelijks? Lijkt me niet). Onnodig dit, de klant komt er toch wel achter.
Mogelijk dat bij die 95 de dubbele kanalen zijn mee geteld de kanalen vanaf 660 hoe die ook worden genoemd. Dat zijn er al minimaal 10.
Terzijde je gaat niet € 12,50 meer betalen hooguit € 1,50 tot € 2,50, tv via Xs4all koste zover ik weet ook € 10,00 boven de prijs voor internet. Sinds de laatste inflatiecorrectie kost tv mij nu ongeveer € 11,00 met een Hussel abonnement ik ben ook nog niet veranderd en ben dat voorlopig niet van plan al zou ik iets goedkoper uit zijn vanwege de lagere prijs voor het stukje internet.
Rowi daar zou je allemaal best eens gelijk in kunnen hebben, dankje.
- Hoeveel apps kan je nu gebruiken bij TV Plus, die die KPN toestaat of beschikbare op het internet naar keuze?
- Zit er nu wel of geen hapering bij ofwel beeld ofwel ondertiteling ofwel allebei, bij TV Plus? Mijn configuratie heb ik boven al beschreven.
- Hoor het graag!
Die apps zal afhankelijk zijn van het beschikbare geheugen zover ik weet is de normale google playstore beschikbaar. Daar kunnen gebruikers van deze box beter antwoord opgeven.
Rowi daar zou je allemaal best eens gelijk in kunnen hebben, dankje.
- Hoeveel apps kan je nu gebruiken bij TV Plus, die die KPN toestaat of beschikbare op het internet naar keuze?
- Zit er nu wel of geen hapering bij ofwel beeld ofwel ondertiteling ofwel allebei, bij TV Plus? Mijn configuratie heb ik boven al beschreven.
- Hoor het graag!
Het geheugen is ruim voldoende in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) 8 GB
Dus je kan heel veel app's uit de Google TV store erin zetten.
Je moet wel een Google account aanmaken. (zelf heb ik speciaal voor de box een separaat Gmail account aangemaakt.
Alleen met DVS (zijn zo wie zo ondingen) kan hij niet mee overweg.
Maar die zie ik (gelukkig) ook niet vermeld.
Je moet wel contractvrij zijn.
Of het via Xs4all kan, weet ik niet.
Je kan gratis 0800-0402 bellen, ik dank dat je dan 100% overstapt op KPN.
Dankjewel joop2011, de tweede vraag is nu ook beantwoord.
Het haperen zit m in de individuele config, dat begrijp ik inderdaad. Die is:
1GB up/down glas - FritzBox 7590 - RJ11 kabel naar DVSkastje bij modem - RJ11 kabel uit DVS kastje naar Arris 5202 - HDMI van Arris 5202 naar TV.
Er hapert nu nooit iets. Als ik de Sagemcom DIW 7022 van TV Plus er tussen zet ipv de Arris 5202, hapert beeld en/of ondertiteling dan wel?
Het haperen komt waarschijnlijk door de DVS. Het beste kan je die aan de kant gooien en gewoon een rechtstreekse kabel leggen.
Met een TV+ box mag je officieel niet eens meer een DVS gebruiken. Dat word niet meer ondersteund.
1GB up/down glas - FritzBox 7590 - RJ11 kabel naar DVSkastje bij modem - RJ11 kabel uit DVS kastje naar Arris 5202 - HDMI van Arris 5202 naar TV.
Er hapert nu nooit iets. Als ik de Sagemcom DIW 7022 van TV Plus er tussen zet ipv de Arris 5202, hapert beeld en/of ondertiteling dan wel?
Als de Arris niet hapert, doet de DIW ook niet. Maar DVS is heel storingsgevoelig, als je LED verlichting met een dimmer hebt, is storing al vast voorgeprogrammeerd. Ook schakeling van grote stroomgebruiker ( zonenpanelen, warmtepomp of wasdroger...) kunnen storing veroorzaken, maar niet de hele tijd zoals LED verlichting.
Even doorlezend wat er allemaal voorbij komt.
Wij hebben verreweg de meeste problemen met de direct op de Fritzbox aangesloten tv+ kast.
Internet komt met 100+mb binnen en voor dit tv+ systeem nooit enig probleem gehad.
Alles doorgemeten van kabel dat in het kastje gaat tot in de Fritzbox. Alles oke, volledige bandbreedte en geen kabel verschillen en/of breuken.
De tv+ boven is via DVS aangesloten, nooit problemen. Oke, niet snel zo snel als een Arris 5202 maar niet trager dan beneden en geen vreemde dingen.
Oja, het verwijderen van de DVS (ook rechtstreeks op de Fritzbox) maakt helemaal niks uit.
Nergens dus een switch tussen het tv kijken en de FB.
Zie overigens ook geen kwaliteitsverbetering tussen die Arris kastjes en de tv+. Maar misschien hebben we gewoon een hele goeie tv
RJ11 kabel is zo wie zo onjuist.
Je moet overal RJ45 CAT5E kabel of CAT6 kabel gebruiken.
DVS werken slecht.
Het 230 volt netwerk is hier helemaal niet voor gemaakt.
En door de steeds grotere vervuiling (verstoring) werken ze steeds minder goed.
Die verstoring kan door diverse apparaten en hoeven niet in je eigen 230 volt netwerk te zitten.
Gelukkig werkt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) goed met WIFI
Met de Box12 zonder hulpmiddelen en met de Experiabox met behulp van de Super WIFI 2 bijvoorbeeld.
UTP kabel is zo wie zo altijd het beste (CAT5E of CAT6)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.