Skip to main content

Goedendag

Ik overweeg over te stappen naar KPN Glasvezel + TV

Nu lees ik her en der op het forum dat er vervelende meldingen zijn wanneer de TV-kastjes via WIFI verbonden zijn en in de avond de volgende melding geeft:

‘’ Je hebt geen internetverbinding, herstart je modem. Haal de stekker van het stopcontact. Wacht 10 seconden en stop de stekker weer terug. Wacht tot het internet lampje knippert of groen brandt (kbx-apk-1002) ‘’

Daaronder staat dan een knopje met ‘’Verversen’’ en ‘’Instellingen’’

Nu was ik benieuwd of dit inderdaad nog steeds vaak voorkomt en hoop dat diegenen waar dat bij voorkomt ook hier kunnen reageren.  Ik heb er namelijk geen zin om ellende naar binnen te halen gezien ik van plan ben om zoals nu (probleemloos) via WIFI alles te doen (TV + internet).

Of is dit probleem al opgelost?

Het hangt af van de situatie bij jou thuis, @CKay87.

Zelf gebruik ik de +Box via WiFi, rechtstreeks, dus zonder versterkers of iets dergelijks. Als de afstand niet te groot is werkt dat vlekkeloos, bij mij tenminste. Maar ja, afhankelijk van de grootte van je huis kan dat wel of niet natuurlijk.

Hallo @CKay87 KPN ondersteunt alléén wifi als de tv+ op onderstaande wijze is aangesloten:

Het kan wel werken op een andere manier, maar als het dan niet (goed) werkt, geeft KPN daar geen ondersteuning op.

Succes met je beslissing.

Bedankt @JanD , het je meer dat ik de overige topics over het genoemde probleem zag waarbij men ook de c”normale” configuraties heeft en die melding over “verversen” in de avond steeds kreeg.

@Ratonesque  ook dank! maar wat ik dan begrijp is dat het bij jou rechtstreeks vanaf de modem in meterkast via wifi naar je tv box verbonden is en je gedurende de avond wanneer je de tv aan hebt geen meldingen over verversen etc krijgt enz?

​​​​​@Ratonesque  ook dank! maar wat ik dan begrijp is dat het bij jou rechtstreeks vanaf de modem in meterkast via wifi naar je tv box verbonden is en je gedurende de avond wanneer je de tv aan hebt geen meldingen over verversen etc krijgt enz?

Nee, klopt. Werkt altijd goed.

Boven heb ik de tweede ontvanger verbonden door middel van een TP Link, en dan krijg ik af en toe wel de melding dat de verbinding verbroken is, en dan moet je even opnieuw opstarten,  danwel verversen @CKay87..

Mijn TV+ box zit bij mij thuis aan de utp kabel. Dat moet wel want via het v10 modem werkt ie niet optimaal qua beeldkwaliteit. En kpn vernieuwd niet je modem als je van abonnement wisselt. Via het Box12 modem werkt de TV+ wel optimaal met de hoogste beeldkwaliteit via wifi.

Via de wifi van de v10 bij mijn moeder werkt mijn box probleemloos. Ik verwacht dus geen problemen via wifi. Met v10 en v10a beeldkwaliteit unicast instellen. Met Box12 kan ie op multicast+beste kwaliteit.

Wij kijken ook via wifi en krijgen die melding niet. Maak wel gebruik van eigen router en we hebben onze TV+ kastje op unicast staan. Ook kijken we via de Smart TV app via wifi, die ook goed werkt.

Heel soms hangt ie heel kort vast, maar dat is het risico van wifi. Maar dat wordt hier thuis niet als zodanig storend ervaren, al hebben we wel op de planning staan om een kabel te trekken naar de TV('s). De melding die je noemt zien wij niet.

Wat leuk dat je TV van KPN overweegt, @CKay87! Helpen de reacties van de community je bij het maken van een beslissing?

Reageer