Skip to main content

Beste KPN’ers,

ik zoek een pdf lijst met koppelcodes voor de D3 afstandsbediening (nummer 4 van het bijgevoegde plaatje).

 

Waarom?
Allereerst de KPN ab doet het prima voor mijn Akai tv met code 675.
Echter heb ik ook een chromecast waar ik die afstandsbediening (van de chromecast dus) niet gekoppeld krijg. Deze werkt niet met codes maar met merken via een ingebouwd menu en kan dus ook geen codes invullen. Mijn idee was om het te ‘reverse engineren’ door andere merken te proberen die met de KPN ab ook met 675 werken. In de hoop dan toevallig een juiste merk tegen te komen die voor de chromecast ook werkt.
 

 

Het is mij niet duidelijk wat het probleem is. Maar een lijst met codes is hier te vinden :https://www.kpn.com/w3/file?uuid=e3c261f0-1715-4097-9575-618ea294f43b&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=37925


Het is mij niet duidelijk wat het probleem is. Maar een lijst met codes is hier te vinden :https://www.kpn.com/w3/file?uuid=e3c261f0-1715-4097-9575-618ea294f43b&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=37925

Bedankt voor je reactie. Die had ik inderdaad ook gevonden via het forum. Hier staan echter niet de codes op die via het stappenplan op de KPN website gevonden worden. (https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen/c2-of-d3.htm). De pdf is denk ik van een ander type afstandsbediening.
 

Ik heb mijn vraag nog eens terug gelezen, maar ik ben bang dat ik hem niet duidelijker krijg. Hoe dan ook bedankt voor de intentie om te helpen.


De PDF lijst zoals je die aangaf:


De code lijst na het volgen van de KPN stappen via de website ((https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen/c2-of-d3.htm):

 


Die chromecast (de witte neem ik aan) gaat nooit werken met een kpn afstandsbediening of een andere afstandsbediening. 

Want de chromecast werkt alleen met een Bluetooth afstandsbediening. En die van kpn is Infrarood. 

En voor de D3 is geen pdf met codes voor televisies (dus niet voor streaming apparaten).

Alleen een webpagina waar je merk tv invult en dan rollen de codes eruit. Die heb je gevonden. 

Andersom kun je met de Chromecast afstandsbediening alleen de chromecast bedienen. Via Bluetooth dus. Een televisie of de kpn box is er niet mee te bedienen. Want hij heeft geen infrarood. 


Die chromecast (de witte neem ik aan) gaat nooit werken met een kpn afstandsbediening of een andere afstandsbediening. 

Want de chromecast werkt alleen met een Bluetooth afstandsbediening. En die van kpn is Infrarood. 

……


De chromecast (inderdaad de witte) heeft wel infrarood op de afstandsbediening om een tv te kunnen bedienen. Het doel is niet om met de KPN ab de chromecast te bedienen, maar om de chromecast ab de akai tv te laten bedienen. 
 

het probleem is dat de chromecast ab niet werkt op mijn Akai tv. De reden waarom ik deze vraag op het KPN forum plaats is omdat ik wél de KPN ab kan instellen om de Akai tv te bedienen en ik zoek naar andere merken die ook de code 675 gebruiken. Dan kan ik die merken proberen voor mijn chromecast ab. Het is dus ook zeker geen KPN ab probleem, maar mogelijk dat de KPN codes voor de merken wel mijn chromecast probleem kan oplossen. 
 

Ik hoop dat de context zo wat duidelijker wordt.


Het doel is niet om met de KPN ab de chromecast te bedienen, maar om de chromecast ab de akai tv te laten bedienen. 

Ooooohhhhh. 

Tja, we zitten hier in eerste instantie natuurlijk voor kpn gerelateerde zaken. En je post het ook onder 'kpn tv'.

Maar het gaat om je akai tv bedienen met de Chromecast afstandsbediening. Allemaal geen kpn apparaat. Het kan dus beter in dit forum onder 'huiskamer'.

En je vroeg om een pdf voor de D3. (die is er niet)

Wat zou de chromecast afstandsbediening met de tv moeten kunnen? Aan en uit alleen denk ik. Want de volume regeling van de chromecast zal waarschijnlijk primair blijven. 

Er zit toch wel een handleiding bij op papier maar waarschijnlijk digitaal in de chromecast. 

Ik heb dat dingetje niet. Maar als akai niet bij de merken staat zal het niet ondersteund zijn. 

De tv kan altijd aan en uit met de kpn en de akai afstandsbediening. 

😎 Nog even dit. De codes waar onder 675 zijn specifiek voor de D3 met betrekking tot merk tv.

Een ander merk* zal een ander getal hanteren voor akai en andere merken hoor.

*De nieuwste afstandsbedieningen van kpn komen van een fabrikant en hebben al andere codes. Een merk als Bose weer andere. "675 is voor akai" gaat echt alleen op voor de C2 en D3 van kpn.


Het doel is niet om met de KPN ab de chromecast te bedienen, maar om de chromecast ab de akai tv te laten bedienen. 

Ooooohhhhh. 

……


excuses dat ik niet de juiste plaats heb gebruikt, het is ook een wat aparte vraag voor het KPN forum aangezien het niet een KPN ‘probleem’ is.
 

Akai staat er als merk wel tussen bij de Chromecast maar werkt dus niet. De hoop was om een ander merk te gebruiken waar het wel mee werkt die dus ook de code 675 bij de KPN ab gebruikt. Uiteindelijk is het een bepaald infrarood signaal wat door meerdere merken gebruikt wordt afhankelijk van de specifieke infrarood apparatuur in de tv zelf (veel fabrikanten delen de zelfde onderdelen). 
 

wat de Chromecast ab zou moeten doen is aan/uit, volume en input. 
 

je hebt helemaal gelijk dat de KPN ab (of de originele Akai ab) al deze zaken prima vervult. Het ‘probleem’ is zeker niet werelds groot, ik hoopte alleen van de twee AB’s af te komen en er 1 van de te maken. Laten we het houden op ‘je kan je ergens druk om maken’ of ‘ik moet het toch werkend krijgen, en spendeert er avond na avond aan’ 😉.


Tja. A wie heeft hier een akai die op 675 van de kpn afstandsbediening werkt. 

B wie heeft er nog een oude D3 of C2

En C heeft de witte chromecast 

Wie aan deze eisen voldoet kan het voor je gaan uitvissen. 

Want je ziet het ook al aan de enorme hoeveelheid codes dat niet iedere akai met hetzelfde infrarood pakketje werkt. Er zijn heel veel verschillende! Akai is dan ook een zogenaamd plakmerk.

Ik voldoe niet aan A,B en C dus het houdt voor mij helaas op.

Helaas heb ik er met Google ook niets over gevonden. De Google Chromecast werkt overigens met HDMI CEC. Als jouw tv dat niet doet gaat het NIET werken. Via infrarood werkt hij niet, ik weet wel zeker dat dat net zo is als bij mijn Nokia streaming box die vrijwel gelijk is aan de Chromecast Google TV


Weer helemaal waar. Maar een vraag stellen kan altijd waarbij de regel geldt ‘een nee heb je en een ja kan je krijgen’. In ieder geval bedankt voor de moeite die je hebt gestoken in het typen van je berichten, wordt gewaardeerd. 


Je bent sneller dan dat ik mijn berichten kan aanvullen. Nog even dit:

Helaas heb ik er met Google ook niets over gevonden. De Google Chromecast werkt overigens met HDMI CEC. Als jouw tv dat niet doet gaat het NIET werken. Via infrarood werkt hij niet, ik weet wel zeker dat dat net zo is als bij mijn Nokia streaming box die vrijwel gelijk is aan de Chromecast Google TV.


Je bent sneller dan dat ik mijn berichten kan aanvullen. Nog even dit:

 …..


ach, je zit in je garage Google af te struinen en je krijgt een melding dat er een reactie is, dan gaat het snel 😉. Bedankt voor de extra info. Ik zoek nog even verder, opgeven kan altijd nog. 


Victorie! 🎉
 

ik heb de code lijst gebruikt die JanBar eerder had geplaatst om alle codes te proberen van andere merken die ook de Akai heeft. Een rot klus want het zijn er nog al wat met zo’n ‘plakmerk’, maar het tv merk is gevonden die werkt. Het is het merk ‘OK’ geworden. 
 

Thanks voor het meedenken. 


Gefeliciteerd. Ik heb net bij de productspecificaties van de Chromecast gevonden dat er wel degelijk een infrarood zender in de afstandsbediening zit

Maar dat heb je zelf ook al ontdekt.👍