Skip to main content

Al een enigszins veel besproken onderwerp op dit forum; een Peaq Android Tv koppelen aan de Settopbox afstandsbediening van KPN. 

Wij hebben een Peaq TV gekocht en nu blijkt det de settopbox afstandsbediening van KPN hier niet op werkt. Wat het nóg vervelender maakt is dat nu onze LG SN8YG soundbar óók niet werkt. 

De TV, Settopbox en soundbar moeten alledrie bediend worden met hun eigen afstandsbediening. 

De vorige soundbar werkte overigens wel met de KPN afstandbediening, maar de SN8YG niet. Deze is HDMI ARC aangesloten, dus moet bediend worden via de TV, welke dus niet bediend kan worden.

KPN iTV via de applicatie op de TV is geen optie. Dit is traag, slechtere kwaliteit beeld en erg onhandig. 

Het kan toch niet zo ingewikkeld zijn hier een oplossing voor te vinden? Ik ben nogal teleurgesteld…

Hallo ​@bsowhd, het kan gebeuren dat een bepaald merk televisie niet gekoppeld kan worden. Mogelijk dat de community toch een oplossing weet. Ons gewaardeerd lid ​@PeterG is een expert op het gebied van de afstandsbediening en het koppelen van dit ding. 

En hier ben ik.

Voor peaq gebruik instellingen TCL. (Arris VIP5202 en Sagemcom DIW7022 / TV+). Zie ook hier 😀.

Hoe is de soundbar aangesloten?

Als dat optisch is zou ie gewoon moeten werken. Zeker als dat direct vanaf de DIW7022 is.

Is dat met een HDMI kabel vanaf de tv dan kan het zijn dat de PEAQ geen ARC heeft. ❗️ARC zit doorgaans op 1 van de HDMI aansluitingen. Niet op alle.

En hier ben ik.

Voor peaq gebruik instellingen TCL. (Arris VIP5202 en Sagemcom DIW7022 / TV+). Zie ook hier 😀.

Hoe is de soundbar aangesloten?

Als dat optisch is zou ie gewoon moeten werken. Zeker als dat direct vanaf de DIW7022 is.

Is dat met een HDMI kabel vanaf de tv dan kan het zijn dat de PEAQ geen ARC heeft. ❗️ARC zit doorgaans op 1 van de HDMI aansluitingen. Niet op alle.

Hi ​@PeterG

Bedankt voor je reactie. De Soundbar is aangesloten via ARC. Op de HDMI poort van de Peaq staat ook “HDMI-ARC”. Maar… de vorige soundbar deed het wel op de KPN afstandsbediening met de optische kabel. 

De instellingen voor TCL ga ik nog even proberen. Voorheen werkte geluid wel, maar aan/uit niet met de KPN afstandsbediening. Maar nu met de nieuwe soundbar en ARC werken beiden niet. 

De code 9 heb ik al eens geprobeerd. Maar dat werkt niet. Ik heb afstandbediening T4HU1826

ik heb de Arris VIP5202, overigens wil ik misschien de KPN iTV ontvanger, als dat makkelijker/beter is tenminste..

De Arris VIP5202 is iTV.

De allernieuwste ontvanger is TV+. En is de ontvanger Sagemcom DIW7022.

Maar… de vorige soundbar deed het wel op de KPN afstandsbediening met de optische kabel. 

Heb je de optische uitgang van de DIW7022 wel aan gezet. Die schijnt standaard uit te staan. 

Reageer