Skip to main content

Ik heb me vergist bij het invullen van het abonnementsnummer. Wat nu?

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Bij de oudere “KPN ontvangers”  kan dat niet zelf, bel in dat geval gratis 0800-0402

 

Bij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), pak een dun voorwerp en prik achterin het kleine gaatje en laat hem opnieuw opstarten (wel aanzetten als je in het gaatje van de ontvanger prikt)


Ik heb een nieuwe ‘kastje’ voor de tv ontvangen en dat moet ik nu aansluiten.


Ik heb een nieuwe ‘kastje’ voor de tv ontvangen en dat moet ik nu aansluiten.

 

Ik dacht dat je hem al had aangesloten en een verkeert nummer had ingegeven.

Achterop de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zit een heel klein gaatje.

Sluit hem aan en installeer hem. 

Na het aanzetten, met een dun voorwerp in het kleine gaatje prikken.

Daarna opnieuw opstarten en alles ingeven.

 

Maar als hij nieuw uit de doos komt (van KPN), kan je hem gewoon gaan installeren. 


Het kastje heeft als merk ARRIS.

Ik was bezig het te installeren, maar vergiste me in één cijfer vh abonnementsnummer.


Het kastje heeft als merk ARRIS.

Ik was bezig het te installeren, maar vergiste me in één cijfer vh abonnementsnummer.

 

Arris is niet de nieuwste, dat is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Bij de Arris VIP 5202 of Arris VIP 2952 moet je contact opnemen (gratis) met 0800-0402. 


Ok, ik ga bellen. Dank voor de reactie!


Ik heb uiteindelijk via KPN en vervolgens via xs4all.nl  (reactie van de KPN-medewerker: ‘O, zit u nog bij xs4all…?’) een monteur laten komen. Hij had het klusje in een paar minuten geklaard. Kosten 70 euro, maar die heb ik (twee linkerhanden) er graag voor over.

Nu verwacht KPN dat ik het oude ‘kastje’ terug ga sturen, maar in mijn woonplaats is er geen postagentschap meer. Daar moet ik dus reiskosten voor gaan maken.

KPN blijkt een te log, te bureaucratisch georganiseerde organisatie.
Niet toegesneden op de alledaagse praktijk van jan en alleman.
KPN leeft in een digitale wereld, leeft in nevelen, maar de praktijk is anders.
Zou best kunnen dat er managers aan de macht zijn bij KPN. 


Het kastje heeft als merk ARRIS.

Ik was bezig het te installeren, maar vergiste me in één cijfer vh abonnementsnummer.

Dat kan toch haast niet? 1 cijfer verkeerd kan gebeuren. Foutje, overkomt iedereen wel eens. Maar als het niet goed is, dan word het gewoon niet geaccepteerd lijkt me toch? En dan krijg je de kans om het alsnog goed te doen toch?


Nadat ik mijn abonnementsnummer verkeerd had ingetikt, kwam ik niet verder (zwart scherm).
Tja, dan zal je op je afstandsbediening ‘ergens’ op moeten drukken om het foutje te herstellen, maar waar die knop zat/zit…?
Het zijn uiteraard allemaal heel eenvoudige weetjes, maar je moet het wél even weten.

Enfin, voordat ik kon inloggen als klant van xs4all bij KPN voor telefonisch advies, moest ik zo veel ‘stappen zetten’ en wachtwoorden invullen etc etc. dat ik het allemaal wel geloofde. Dat kostte me allemaal veel te veel tijd. Ik heb daarom een monteur langs laten komen, tja, met de bijkomende kosten.

Enfin, als ik iets heb geleerd is dat je met geld heel veel gezeik en gedoe kunt afkopen. Scheelt maagzweren en hartaanvallen.
Die 70 euro ben ik alweer vergeten, maar KPN blijkt niet bepaald een klantvriendelijk bedrijf. Nogmaals: te log, te bureaucratisch, onvoldoende gericht op de gewone, dagelijkse, heel eenvoudige praktijk. 


Bergen in Noord-Holland ? 

Volgens http://postnl.nl zijn er nog wel een aantal agentsagentschappen. 

Jumbo, Albert Heijn, Hema, Primera en nog meer.

Service punt Maasduinen staat ook vermeld als pakketpunt. 

https://www.postnl.nlhttps//www.postnl.nl/locatiewijzer/


Ik zit pas sinds zeer kort op dit forum, maar wat zijn jullie toch allemaal ontzettend aardig en betrokken en meelevend! Geweldig.
Enfin, grote dank, PeterG!


Reageer