Skip to main content
Beantwoord

Per wanneer bieden jullie ESPN 2 UHD aan?

• April 11, 2026
  • 35 reacties
  • 506 keer bekeken

Hoihoi,

Ik las dat ESPN aan het testen is met een extra UHD kanaal op totaaltv.nl (ESPN 2 UHD). Enig idee wanneer deze beschikbaar komt bij KPN?

Ps zijn er plannen om de ESPN UHD zenders gewoon beschikbaar te stellen voor ESPN Compleet abonnees? Het blijft gek om daar 2,50 euro extra voor te moeten betalen.

Bron: Totaaltv.nl

Beste antwoord door Alex van KPN

Een update van onze kant: dit komt vanaf 6 augustus. 😊

Lees alles hierover op:

35 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2026

Hallo ​@MartijntB1988 ,

Op dit moment is daar niets over bekend. Volg dit topic voor aankondigingen: 

Je kunt jouw wensen kwijt in dit topic:

edit 3 augustus 2026 : 

Het is nu officieel aangekondigd door KPN zelf.

Goed nieuws! Vanaf 6 augustus zenden we alle ESPN-kanalen uit in UHD-kwaliteit. Te zien op kanaal 14 en 221 t/m 224. De upgrade geldt voor álle klanten met geschikte 4K-hardware, een TV+ Box of TV+ Soundbox. Er is geen aanvullend 4K- of premiumabonnement nodig en er komen geen extra kosten bij. 

Lees meer in dit topic:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2026

Het is nog niet beschikbaar voor de providers. 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/espn-gaat-uhdaanbod-uitbreiden-test-met-espn-2-uhd-begonnen/

Het is dit seizoen niet meer te verwachten lijkt mij. Dat is bijna afgelopen. 

Zodra het beschikbaar komt lees je dat hier:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 11, 2026

Wat bedoel je met € 2,50 extra betalen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2026

En wat bedoel je met € 2,50 extra betalen?

4K-pakket.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2026

Ps zijn er plannen om de ESPN UHD zenders gewoon beschikbaar te stellen voor ESPN Compleet abonnees? Het blijft gek om daar 2,50 euro extra voor te moeten betalen.

Nou, niet zo gek toch. Bij Ziggo is ESPN Compleet inclusief ESPN UHD 17,95

KPN: ESPN Compleet 14,99, UHD + 2,50. = 17,49. (met nóg twee 4k zenders extra)

Dus waar zit je dan liever???

Het ESPN pakket wordt ongetwijfeld duurder als UHD inclusief wordt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 11, 2026

Zoals ik al eerder las, er loopt alleen een test voor UHD voor ESPN 2.

En net zoals in 2008, toen je nog extra moest betalen voor het HD pakket, zal hoogstwaarschijnlijk tv in UHD ook wel een keer standaard worden.

HD werst pas in 2013 standaard.😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2026

Het ESPN pakket wordt ongetwijfeld duurder als UHD inclusief wordt.

Of het 4K-pakket wordt duurder, dat kan ook. 

Want dan heb je ESPN (1) en ESPN 2 in UHD erbij. 

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 10, 2026

Ik lees dat alle vier de kanalen van ESPN beschikbaar zijn in UHD voor alle providers.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/espn-bevestigt-alle-vier-uhdkanalen-beschikbaar-voor-alle-providers/

Tv-fans
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 28, 2026

Ik snap niet waarom KPN niet met meer info komt, of en wanneer de overige 3 UHD kanalen van ESPN, tegenwoordig Premium genoemd eindelijk beschikbaar komen? 

Zoals hierboven benoemd, is er al een erg mager UHD pakketje met slechts een 3 tal UHD zenders, waaronder ESPN 1 UHD. 

Waar blijft de info van en af wanneer KPN de overige 3 ESPN UHD zenders gaat toevoegen? 

Idee zou zijn, net als nu als keuze pakket in je combi voordeel de 4 ESPN in HD standaard als keuze behouden? En tegelijkertijd het UHD pakket van nu 2,50 maandelijks iets verhogen, zeg maar tot iets van 9,55 in dan hier de 3 overige ESPN UHD zenders toevoegen, met behoud van de drie huidige UHD kanalen.  

Trouwens er is wel degelijk meer UHD zenderaanbod, waarom maakt KPN niet een ruimer UHD zenderpakket? 

• July 28, 2026

Alleen Ziggo noemt dat pakket premium. Wat ESPN betreft hangt het er vanaf of er al onderhandelingen gaande zijn.

Delta is ook gezwicht en bied de vier HD kanalen nu ook in het basispakket aan, ook voor € 2,50 meer. Ik mag toch echt hopen dat KPN ook aan de niet sport liefhebbers denkt.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 28, 2026

Ik vermoed dat de deal met ESPN nog niet rond is. Solcon bijvoorbeeld ( ook van KPN) geeft zelfs geen enkele UHD zender door. Ik heb vanwege combivoordeel ESPN compleet bij Solcon maar IHD is in geen velden of wegen te bekennen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 28, 2026

Ik heb geen enkele behoefte aan 4 ESPN kanalen in het basispakket. Zeker niet als dat betekent dat het basispakket daardoor duurder wordt.

Tv-fans
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

Het hoeft ook van mij niet in het basispakket. Zoals ik al schreef zou je ervoor kunnen kiezen, zoals nu, bijvoorbeeld als onderdeel van je te kiezen extra zenders, als combi voordeel.

Ik wil persoonlijk wel de keuze om gewoon de best mogelijke beeld kwaliteit te kunnen kijken, dus mag het tegen een redelijke vergoeding in het bestaande UHD pakket, dat kies je uiteindelijk ook zelf of je die uitbreiding wenst of niet. Er wordt niks verplicht in geen enkel pakket gedwongen toegevoegd, c.q. opgenomen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 29, 2026

Het hoeft ook van mij niet in het basispakket. Zoals ik al schreef zou je ervoor kunnen kiezen, zoals nu, bijvoorbeeld als onderdeel van je te kiezen extra zenders, als combi voordeel.

Dan is het nog steeds zonder extra kosten. Gratis bestaat niet, de extra kosten zouden dan uiteindelijk ten laste komen van alle klanten van KPN.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 29, 2026

Het wordt sowieso steeds gekker met voetbal kijken. Zelfs voor het kijken naar een oefenwedstrijd moet je al betalen:

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/oefenduel-tussen-fc-volendam-en-ajax-exclusief-te-zien-via-betaald-streamingsplatform-kijk

https://www.kijk.nl

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Het wordt sowieso steeds gekker met voetbal kijken. Zelfs voor het kijken naar een oefenwedstrijd moet je al betalen:

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/oefenduel-tussen-fc-volendam-en-ajax-exclusief-te-zien-via-betaald-streamingsplatform-kijk

Dan hebben ze pech, ik ga absoluut niet betalen voor voetbal.

Ook al hou ik van voetbal.

Voor voetbal heb ik het er niet voor over.

Voor Formule 1 wek, maar wel via F1 TV Pro

Tv-fans
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

Er is dan eindelijk nieuws inzake het aanbod van ESPN bij KPN: alle 4 zenders worden in UHD doorgegeven, zonder extra kosten. 

Goed en positief nieuws. 

Ik zag het vanmorgen gepost op de bekende bijgaande informatieve post:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-houdt-woord-na-nieuwe-espndeal-gratis-uhd-en-online-geen-prijswijziging/

Gelijk dan maar mijn pakket aanpassen, heb mijn 5 Euro entertainment opgeofferd om dan nu voor de ESPN Compleet te gaan. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 3, 2026

zonder extra kosten.

Dit is niet juist, de kosten is inclusief voor alle klanten, ook voor internet-only

https://www.totaaltv.nl/nieuws/espndeal-sijpelt-naar-buiten-providers-betalen-ook-voor-internetonly/

Dus mensen zonder TV of interesse voor voetbal betalen mee. Ze betalen meer voor hetzelfde aanbood, alleen ESPN abonnees (of ESPN keus in combivoordeel) betalen niet extra voor meer.  Een constructie zoals Ziggo of Delta is eerlijker.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Het is ook officieel aangekondigd door KPN zelf.

Goed nieuws! Vanaf 6 augustus zenden we alle ESPN-kanalen uit in UHD-kwaliteit. Te zien op kanaal 14 en 221 t/m 224. De upgrade geldt voor álle klanten met geschikte 4K-hardware, een TV+ Box of TV+ Soundbox. Er is geen aanvullend 4K- of premiumabonnement nodig en er komen geen extra kosten bij. 

Lees meer in dit topic:

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 3, 2026

Een update van onze kant: dit komt vanaf 6 augustus. 😊

Lees alles hierover op:

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

net dat 4K pakket afgesloten gisteren :-) 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

@neutral 

Als dat alleen vanwege ESPN UHD is, dan is het zonder van je geld. Maar goed, je kunt dat 4K-pakket ook weer opzeggen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 3, 2026

je kunt dat 4K-pakket ook weer opzeggen. 

Eerst na minimale looptijd van 6 maanden. Vroeger kan men maandelijks opzeggen, maar KPN had de sluiproute om een oude ontvanger voor een 4k-ontvanger te ruilen gesloten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Klopt inderdaad ​@TDN 

Hoe lang is de 4K-upgrade geldig?

De 4K tv-upgrade heeft een minimale looptijd van 6 maanden. Hierna kan je het pakket elke maand opzeggen.

bron: https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

@neutral 

Als dat alleen vanwege ESPN UHD is, dan is het zonder van je geld. Maar goed, je kunt dat 4K-pakket ook weer opzeggen. 

Ach ja, is nog wel meer. Niet veel meer, dat is zo. Kijk het even aan.