Skip to main content

Internet - zowel bedraad als draadloos - is geweldig! Alleen maar lof daarvoor.

TV daarentegen is een absolute ramp. De ene keer zijn audio en video niet gesynchroniseerd, de andere keer is er om de zoveel seconde een bevriezing. Soms valt zelfs de box helemaal uit!

De oplossing? “Meneer, start het modem en de TV+ box maar even opnieuw op”. Dat werkt voor een paar uur maar daarna komen de problemen weer even hard terug.

Ik word er moedeloos van…

Edit: De TV+ box is draadloos verbonden met een draadloos SuperWifi punt die een uitstekend signaal geeft. Bekabeld verbinden met het modem is geen optie.

Heb je de zwarte of de witte SuperWiFi's?


Heb je de zwarte of de witte SuperWiFi's?

Ik heb de zwarte punten.


Wat jammer dat je dan toch zoveel problemen ervaart. Helaas is een tv-signaal gevoeliger dan een internetsignaal zodra dit draadloos wordt verzonden. Je geeft aan dat bekabeld aansluiten geen optie is maar dat is dan toch het enige echte alternatief wat ik kan adviseren. Mochten de problemen aanhouden dan kan je ook altijd even bellen met 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat samen even met je na!


Helaas is een tv-signaal gevoeliger dan een internetsignaal zodra dit draadloos wordt verzonden.

 

Het inkomend TV+ signaal is toch ook gewoon gestreamde data? Ik begrijp niet waarom ik met bijna 350+mb draadloos upload/download zoveel problemen ervaar terwijl Netflix, YouTube, e.d. in HD en 4K via mijn Smart TV prima werken.

Dezelfde draadloze verbinding maar een betere en stabielere output.


@Smikkelbeer 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en ook alle andere KPN tv boxen ontvangen het tv signaal via VLAN4.

Internet gaat via VLAN6.

Daarom moeten switches, WIFI punten, etc. allemaal IGMP snooping ondersteunen?

 

Welke KPN Experiabox of Box12 heb je?

 

Hier het advies aansluitschema van KPN (en zoals je kunt zien heb je de SuperWifi2 nodig).

Kan je via WIFI Manager voordelig kopen.

 


@joop2011 

Ik maak enkel gebruik van het materiaal dat door KPN geleverd is:

  • KPN TV+ box (in de woonkamer)
  • 2 SuperWifi 2 punten (1 bedraad op kantoor boven, 1 draadloos in de woonkamer)
  • Box12 modem (in de meterkast)

De aansluiting van TV naar modem zoals ik het nu heb is 7. Het Wifipunt en de TV+ box staan nog geen 50cm uit elkaar. Aansluiting 6 is ook nog een mogelijkheid maar ik zie daar de voordelen niet van in.

Aansluitingen1 t/m 4 zijn geen mogelijkheid door het gebrek aan een loze leiding.


@Smikkelbeer 

Op zich zou dit perfect moeten werken.

 

Vooral als je de SuperWifi2 van KPN hebt.

(geld volgens mij niet voor de 1ste versie van de SuperWifi)

 

Wat je nog zou kunnen proberen is om van de SuperWifi2 met een UTP kabel naar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Zet de DIW7022 op:

Multicast

“beste beeldkwaliteit” aanvinken

HDR op automatisch zetten

 

Een UTP kabel (CAT5E of CAT6) is natuurlijk altijd het beste.

Misschien kan je een coax kabel door een UTP kabel vervangen.