Skip to main content

Sinds ik we recent door onderhoud even geen stroom hadden heb ik een probleem met de tv ontvanger hmb2260.

Het beeld bevriest na 3 seconden en ik krijg de melding  STB-NMC-400.

Het modem staat in de meterkast en is met een cat6 kabel verbonden met de ontvanger.

 

ik heb het volgende al geprobeerd:

1 ik heb het volledige online storingssupport programma doorlopen.

2 Ik heb er een switch tussen zitten maar die heb ik er al tussenuit gehaald en dat maakt niet uit.

3 online storingsprogramma opnieuw doorlopen

3 ik heb mijn andere tv ontvanger verbonden en ook die bevriest na 3 seconden.

4 ik heb de cat6 kabel getest en dan heb ik een prima verbinding .

5 tussendoor kreeg ik ook de 563 melding.

 

mijn conclusie,

- er zit geen fout in de experia want wanneer ik wissel krijg ik dezelfde melding en op mijn andere verbinding werkt het wel.

- de netwerkverbinding werkt prima want ik heb wel internet over de verbinding dus ook connectie met het modem

- ik heb ook 3 seconden beeld en bij het overschakelen weer 3 seconden

bij het opnieuw opstarten loopt de experia soms ook vast na 85% en dan volgt een 563 terwijl de eerste stap het verkrijgen van een IP adres is.

 

ik heb volgens mij nu alles geprobeerd dus advies is welkom.

vast bedankt voor de reacties

Ron

 

 

 

Ai, dat is niet zo mooi.

Mijn moeder had onlangs hetzelfde met haar 2260. Na enkele minuten (!) stroomloos doet ie het alweer enkele dagen.

Helpt dat niet, dan lijkt ie me echt EOL. Dan heeft het oude beestje (2014) z'n diensten wel geleverd.

Je kunt 'm omruilen via http://kpn.com/omruilen .


Na 2 dagen van alles geprobeerd te hebben ben ik opnieuw begonnen omdat je anders niet in het menu van de support van KPN komt.

Nu lukte het ineens wel om de software opnieuw te laden en wonder boven wonder werkt het ineens.

Dit gaat mijn logica te boven maar het is opgelost.

 


@R3HUIS 

Ik begrijp dat spanningsloos (volksmond stroomloos) maken niet helpt.

 

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een heel erg oud beestje.

Bel gratis 0800-0402 en vraag of je hem mag omruilen. (vanaf morgen 8 uur)

 

De melding STB-NMC-400 betekend dat hij geen verbinding kan maken.

Meestal wordt dat door een DVS veroorzaakt of een switch die IGMP Snooping niet ondersteund (of niet goed werkt).

 

Wat zit er precies tussen de KPN tv ontvanger (HMB 2260) en de Experiabox of Box12?


Hi R3HUIS, welkom hier. 

Fijn om te zien dat het inmiddels goed werkt op de HMB 2260 ontvanger. Ook handig voor andere meelezers, een stappenplan over hoe de ontvanger een frisse start te geven. 


De oplossing was allles uitzetten en dan vanaf het modem weer opbouwen, dus eerst het modem aan en na het opstarten bekabelen. Daarna de switch opstarten en dan bekabelen, ten slotten de ontvanger aan en dan bekabelen. Daarna werkte alles weer. Dus een complete reset van de hele keten. Het is even wat werk maar het is opgelost,


De oplossing was allles uitzetten en dan vanaf het modem weer opbouwen, dus eerst het modem aan en na het opstarten bekabelen. Daarna de switch opstarten en dan bekabelen, ten slotten de ontvanger aan en dan bekabelen. Daarna werkte alles weer. Dus een complete reset van de hele keten. Het is even wat werk maar het is opgelost,

Fijn om te lezen dat het opgelost is, dankjewel ook voor de update hier. 


Ook ik heb alle beschreven stappen uitgevoerd. Wifi-methode blijft zeer onbetrouwbaar. Als ik via stopzetten (pijl tussen terug en vooruit) het activeer werkt het wel. Mijn conclusie: het betreft een softwareprobleem ipv wifiprobleem.


Reageer