Skip to main content
Vraag

Philips 55OLED805 gaat niet op inactief

• February 15, 2026
  • 7 reacties
  • 31 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik echter mijn TV, een philips 55oled805 in de android instelling op inactief nooit zet gaat deze automatisch terug naar 24 uur.

Deze timer is schijnbaar cumalatief, en daardoor krijg ik random een melding van de tv dat ik op ok moet drukken van de afstands bediening om de boel niet uit te laten gaan. Schijnbaar gaat er over hdmi vanuit de kpnbox geen singaal mee wat deze timer niet laat ingrijpen op android tv's

Iemand nog een idee? En ja, af een toe op de afstandsbediening van de TV drukken kan ik zelf wel verzinnen. 🤣

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 15, 2026

Xxx

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 15, 2026

Hoi ​@T.Visser 

​Als je de volume knoppen instelt voor Philips dan bedien je de tv. En is er daarmee activiteit op de tv zelf.

Zie je de verticale volume balk van Philips links in beeld? Of een horizontale balk onderin?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

@PeterG 

Volume gaat via mijn home cinema. Kpn box zit daarop.

Heb dus TV puur als monitor. Maar easylink wel aan voor in en uitschakelen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 15, 2026

Ja, dan is er dus na het inschakelen geen bedieningsactiviteit op de tv.

De inactiviteit instelling staat, meestal, onder eco instellingen bij een tv. (Uiteraard Philips afstandsbediening gebruiken)

Hij moet uit kunnen en de tv gaat dan niet vanzelf uit.

Maar 24 uur is toch ook lang genoeg? Zo lang kijk je toch ook niet achter elkaar. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

@PeterG Als gezegd, de timer springt van zijn stand "nooit" naar 24 uur. Daarnaast lijkt die timer niet gereset te worden. Resultaat, na 24 uur aan staan komt die timer om de hoek kijken.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 15, 2026

Als dat zo is, lijkt mij dat een bug in de tv. Misschien helpt het om de tv helemaal van de netspanning te halen, bijvoorbeeld ‘s nachts met een tijdschakelaar?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 15, 2026

Ja. Maar zet je je tv dan niet uit s'nachts? Of laat je die echt 24 uur aan staan?