Skip to main content

Goedemorgen. Sinds kort heb ik tv en internet van KPN. Nu krijg ik helaas mijn Philips Hue Syncbox niet werkend. Een medewerker van KPN vertelde mij telefonisch dat het KPN kastje niet ‘samenwerkt’ met HUE en dat het daarom niet werkt. Zijn er hier mensen die dit ‘probleem’ ook hebben? Vind het namelijk wel jammer dat ik nu erg veel HUE-spulletjes heb die ik icm KPN TV niet werkend krijg.. (ik ben trouwens totaal niet technisch / handig hiermee, dus eventuele tips of oplossingen graag wel in ‘Jip en Janneke-uitleg… 😅😉

Hi @Ruben78! Welkom op het forum.

Ik moet zeggen dat ik zelf niet heel veel verstand heb van Philips Hue. Dus ik ben op onderzoek uitgegaan. Wat me vooral opvalt is dat het verschil lijkt te maken op welke HDMI poort alles is aangesloten. Zou je om te beginnen dat willen laten weten?

Verder heb ik ondertussen deze topics voor je gevonden waarin andere mensen met hetzelfde probleem een oplossing vonden: 

Niet alles is in Jip-en-Janneketaal uitgelegd. Maar er is een hoop goede informatie te vinden. 🙂


Hoi Bram, bedankt voor je reactie! Ik ga er zo eens  even weer mee bezig ! 


Ik heb hier een stukje over geschreven in het topic-Philpis Hue sync box bevriest onderste topic in rechterscherm.

Waar het op neer komt dat je zou kunnen overwegen om een 4KHDMI Switch aan te schaffen en daarop de de Hue sync box te koppelen.

Zelf had ik ook deze issues en met een switch werkte het prima.

 

Zie artikel suc6


Goedemorgen Thijs1963,

Dank voor je reactie! Ik zal dit eens bekijken! (Weet niet eens wat dat is dus zoek dat eerst even op haha) 

 


Hoi Thijs, je hebt helemaal gelijk na alles geprobeerd te hebben heb ik de switch besteld die je adviseerde en het WERKT! 😃

Jammer dat er uiteindelijk een extra switch voor nodig is maar goed het werkt dus ik ben tevreden. 
bedankt voor je goede advies!! 👍🏻


Fijn dat het opgelost is.


Helaas is het mij allemaal nog niet gelukt.. heb Marmitek Split 312 UHD 4K HDMI Splitter op (volgens mij) alle mogelijke manieren aangesloten, echter werkt het niet. Heb een Samsung soundbar die met optische kabel met tv verbonden is, dat heeft er dus (naar mijn idee) niets mee te maken. 


Dat denk ik ook niet dat die optic cable er iets mee van doen heeft zo staan de CEC instellingen?

Het blijft met die dingen toch wel een stukje maatwerk lijkt wel.

Probeer de CEC instellingen eens wat aan te passen wellicht ligt hier nu de oplossing.

mvg

PS ik lees net op het forum dat de optische poort niet werkt zie link:

Optische poort van TVbox DIW7022 werkt niet. | KPN Community

Ik weet niet of dit klopt ik gebruik zelf deze poort niet.


Hoi Thijs1963. Bedankt voor je reactie. Die optische kabel staat verder los van de KPN-box of de Hue Sync Box. De kabel gaat rechtstreeks van de tv naar de soundbar. Weet niet waar ik de CEC instellingen kan vinden of kan wijzigen. Jammer is het wel dat nu de lampen niet werken


Ruben,

CEC vind je op de smart tv waar dat op je toestel zicht bevind weet ik niet dat al je zelf even op moeten zoeken of iemand met veel kennis van Samsung want dat heb je geloof ik als smart tv als ik het goed heb.

Wat betreft de CEC op de STB deze vind het in het menu-onder instellingen-apparaat voorkeuren-weergave en geluid-HDMI-CEC alles aanvinken op onderste vinkje na.

 

Staat inderdaad los van je optical port

als je de switch aansluit onder de hue weken je andere apparaten wel?


Goedemorgen Thijs. Dank voor je reactie. Het is (helaas) geen smart-tv maar een vrij oude Sharp Aquos. Heb nu de switch er maar weer helemaal tussenuit gehaald en de Hue Syncbox volledig losgekoppeld. Het KPN-kastje zit nu gewoon met een HDMI rechtstreeks op de tv aangesloten en geluid dus via de optische kabel. Eea werkt nu wel ‘gewoon’ qua beeld en geluid. In mijn beleving ligt het ‘probleem’ toch echt aan (de software van) het KPN kastje. Maar dat weet ik oprecht niet zeker. 


Goedemorgen Thijs. Dank voor je reactie. Het is (helaas) geen smart-tv maar een vrij oude Sharp Aquos. Heb nu de switch er maar weer helemaal tussenuit gehaald en de Hue Syncbox volledig losgekoppeld. Het KPN-kastje zit nu gewoon met een HDMI rechtstreeks op de tv aangesloten en geluid dus via de optische kabel. Eea werkt nu wel ‘gewoon’ qua beeld en geluid. In mijn beleving ligt het ‘probleem’ toch echt aan (de software van) het KPN kastje. Maar dat weet ik oprecht niet zeker. 

Hoe had je dit aangestuurd zonder KPN dus je zegt sinds kort heb ik KPN he ging dat daarvoor?

 


Voordat ik KPN had, had ik T-Mobile thuis. Toen ging mijn Hue Sync box gewoon via het t-mobile kaste en werkte alles goed. 


Ok dan kunnen we dus stellen dat de kpn stb verstoord wil je de CEC aanzetten zoals ik in mijn voorgaande mail uitlegde.

Daarnaast ben ik ook benieuwd of de eco stand aanstaat .

Kan je wel gewoon tv kijken?


Ik heb ook een Hue Sync box en het heeft bij mij altijd perfect gewerkt tot de laatste firmware versie update van de KPN tv+ box. Zie mijn aangemaakte topic hieronder. 

In deze firmware versie zijn aanpassingen gedaan voor het HDMI signaal en dat vindt blijkbaar de Philips Hue sync box “niet leuk”.

Hopelijk wordt dit bij een volgende firmware versie aangepakt.


Goedemorgen Theo, dank voor je reactie! ik zit nog maar net klant bij KPN, plm 1,5 maand. Dus mogelijk heb ik eea gekregen al met de laatste update erop.. zal ook even bij jou topic kijken! 


Ook dit probleem gehad! Bij mij werkte het om dolby vision om te zetten naar HDR10. Dit is te vinden in de instellingen van de KPN box. 
 


Goedemorgen Megan3705. Bedankt voor je reactie! Is dat eenvoudig te doen…? Ben zelf namelijk niet per se heel handig daarmee..🙈 En hoe heb je alle (HDMI-) kabels aangesloten dan? Dacht zelf de KPN-box in de Hue Sbox en die dan naar de tv toch..? 


Heel makkelijk! TV moet verbonden zijn met de sync. Tv→ sync. 
kpn tv box moet aangesloten zijn op de sync (dus deze sync heeft al 2x hdmi aangesloten tv+KPN) 

In de KPN hoofd scherm (hier zie je alle zenders), hier kan je naar instellingen gaan. 
in deze instellingen scroll je naar beneden en klik je op APPARAAT (staat onder apparaat instellingen)

je drukt op “Apparaatvoorkeuren”

je drukt op “Weergave en geluid”

”je drukt op “schermresolutie”

”je drukt op “prioriteit …..” (onderste)

Zet “HDR10” aan

de modem reset zichzelf 

 

zelf heb ik ook HDMI CEC aangezet 

Deze instellingen vind je in “weergave en geluid” zoals hierboven.

“HDMI CEC” En de 4 bovenste aanvinken

 

Dit lukte vannochtend bij mij, na een tijdje experimenteren. Ik hoop dat het voor jou ook werkt! Ben zelf ook geen expert.


Hoi Megan3705, opnieuw bedankt! Duidelijke uitleg!! Ik ga er komende dagen eens mee puzzelen (zie ertegen op 😉) Zal het hier laten weten wanneer eea gelukt is ! 💪


Hoi Megan3705, nogmaals dank voor je ‘Jip&Janneke-uitleg’ aan me! Heb eea nu redelijk aan de draad, geluid en sync-box hue werkt! Moet t nog wel even beetje ‘finetunen’ mbt de entertainment ruimte maar dat gaat vast wel lukken! Nogmaals dank! 


Hoi allen. Sinds kort heb ik ook een syncbox. De problemen die hier worden benoemd herken ik. Bij het opstarten naar tv kijken gaan mijn lampen en lightstrip werken zoals het hoort, daarna is de verbinding weg. De app laat zien dat het aan het syncen is, proberen te verbinden. Verlichting blijft dan op laatse kleur hangen. Dit gaat heel lang door. Lijkt of de app vastloopt, maar het probeert te verbinden. Ik zal proberen vandaag nog bovenstaande tips uit te voeren. 


Ik heb hier een stukje over geschreven in het topic-Philpis Hue sync box bevriest onderste topic in rechterscherm.

Waar het op neer komt dat je zou kunnen overwegen om een 4KHDMI Switch aan te schaffen en daarop de de Hue sync box te koppelen.

Zelf had ik ook deze issues en met een switch werkte het prima.

 

Zie artikel suc6

 

 

Mag ik vragen hoe u de switch hebt aangesloten? 

Wij hebben namelijk de sync en krijgen hem ook niet werkend met een kpn kastje en gaan nu ook een switch aanschaffen.

Groetjes

Miranda


Ik heb hier een stukje over geschreven in het topic-Philpis Hue sync box bevriest onderste topic in rechterscherm.

Waar het op neer komt dat je zou kunnen overwegen om een 4KHDMI Switch aan te schaffen en daarop de de Hue sync box te koppelen.

Zelf had ik ook deze issues en met een switch werkte het prima.

 

Zie artikel suc6

Beste Thijs, Vraagje in welke volgorde sluit je hem dan aan? En werkt de syncbox dan ook icm kpnbox.

 

Alvast bedankt voor je reactie 


Ik heb hier een stukje over geschreven in het topic-Philpis Hue sync box bevriest onderste topic in rechterscherm.

Waar het op neer komt dat je zou kunnen overwegen om een 4KHDMI Switch aan te schaffen en daarop de de Hue sync box te koppelen.

Zelf had ik ook deze issues en met een switch werkte het prima.

 

Zie artikel suc6

 

 

Mag ik vragen hoe u de switch hebt aangesloten? 

Wij hebben namelijk de sync en krijgen hem ook niet werkend met een kpn kastje en gaan nu ook een switch aanschaffen.

Groetjes

Miranda

Hoe hebben jullie hem uiteindelijk aangesloten?

Welke volgorde en werkt het ook met de kpnbox?


Reageer