Skip to main content

Mijn Philips Soundbar (TABP603) wil ik graag bedienen met de KPN afstandsbediening, maar helaas is mij dit nog niet gelukt. Niet met de “snelle” methode, en ook niet met het invoeren van de 3-cijferige codes van de lijst van Home Cinema-codes van KPN. Wat doe ik verkeerd?

Voor Home Cinema is geen snelle methode dus dat kan sowieso niet.

Alleen met de T4H…. afstandsbedieningen kun je het volume instellen voor de soundbar of versterker.

Zie http://kpn.com/hc . Dit opent een pdf.


Dank voor jouw reactie, Peter. Ik heb de T4H afstandsbediening, en de Soundbar had ik via een optische kabel aan de tv verbonden. Inmiddels deze kabel losgehaald en een HDMI kabel gebruikt tussen tv en soundbar. 

Vervolgens het PDF met alle 3-cijferige codes opnieuw geprobeerd, maar het volume kan ik nog steeds niet via de KPN ab veranderen of bedienen. Dit lukt wel met de originele Philips ab van de tv en de ab van de soundbar. 

Heb je nog suggesties?


Heb je alle 20 codes voor Philips audio gehad? En het is alleen het volume. Niet aan- en uitzetten.


Ik heb ze alle 20 2x gedaan. 1e keer met de optische kabel, de 2e keer met de HDMI kabel.


Kabel maakt niet uit. Het gaat via IR direct van de afstandsbediening naar de soundbar.


Dat dacht ik ook, maar ik heb het toch maar geprobeerd. 

Enfin, blijkbaar gaat het koppelen niet lukken?


Met infrarood valt er niks te 'koppelen’. Ik spreek van instellen.

Maar als geen van de 20 codes werkt met de volumeknoppen voor de soundbar zul je daarvoor dus de SB afstandsbediening moeten blijven gebruiken. Helaas werkt het niet altijd met álle typen….


Reageer