Skip to main content

Ik wil mijn Pioneer SC Lx 72 versterker koppelen aan de AB van KPN. Dit is ook gelukt, ik kan het geluid op de versterker hard/zacht zetten met de AB van KPN De versterker heeft  kuro link (HDMI CEC) maar wanneer ik de TV en KPN TV Box+ uit zet blijft de versterker aan. Heeft iemand een idee of het zo wie zo mogelijk is door de AB van KPN aan te sturen, harder en zachter gaat wel.

Hi @PhilipJGr, ik denk graag mee. 

Zo te zien staat alles bij de TV+ Box CEC goed. Als ik even mee mag denken, volgens mij is die Pioneer redelijk uitgebreid wat instellingen betreft. Je zou kunnen nakijken of er een functie is dat je de versterker na zoveel minuten inactiviteit automatisch uit kan laten schakelen. 


Alex, bedankt voor het meedenken.

Eigenlijk onverwachts heb ik gisteren een nieuwe versterker gekocht. Deze, een Yamaha RX-V6A zit nog dicht in de doos. Moet hier ff tijd insteken en de ruime mogelijkheden bekijken. Misschien zijn er ook mogelijkheden voor de KPN AB. De Yamaha werkt met Wifi, Infrarood en Bluetooth. Ik laat het binnenkort weten. 


Toeval wil dat ik ook een Yamaha heb, prima apparaten. Ik hoop dat het lukt.


Kleine wijziging, de Yamaha is retour winkel en een Denon AVR aangeschaft.

Alles werkt nu, ook gaat de versterker aan/uit bij TV uitzetten met de KPN AB.

Alleen blijft de KPN AB een hopeloze AB. Soms als ik het geluid harder wil zetten gebeurt er niets en dan ineens gaat deze harder maar is niet te stoppen. Gevolg enorme bak herrie in huis. Ook andere knoppen reageren vaak slecht.