Skip to main content
Beantwoord

Pip werkt ineens niet meer op TV+ app

• February 21, 2025
  • 14 reacties
  • 263 keer bekeken

Vanmorgen moest ik ineens opnieuw inloggen op de kpn+ tv app. Nu werkt de pip niet meer? Ook niet als ik het speciale knopje ervoor gebruik. En de instelling van pip staat goed. App al gedeleet en opnieuw gedownload. Helpt niet. Weet iemand iets? 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Hans327 en ​@jpmkra01, de update waarbij dit gefixt is is vanmorgen beschikbaar geworden: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 21, 2025

Raar. Net hier nog wel.

Alleen wou ik dat het er helemaal niet in zat. Die irritante postzegel over m'n web pagina's. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 21, 2025

Het gaat overigens over m’n iPhone, die helemaal ge-update is

wjb
Wijsgeer
  • February 21, 2025

Het gaat overigens over m’n iPhone, die helemaal ge-update is

Ik ben bang dat dit issue alleen speelt op iOS en wellicht iPadOS, op Android werkt de PiP nog wel.

Ik hoop dat het developmentteam snel met een oplossing zal komen.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Hans327, wat gebeurt er precies als je gebruik wilt maken van PIP? Dat kan ik nog niet uit je bericht halen. Ik merk zelf op iOS wel dat de stream pauzeert als ik naar PIP ga. Heb jij dat ook, of is het iets anders?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2025

Dag Jasper, bedankt voor je reactie. Het beeld wordt kleiner, maar blijft stilstaan en er is geen geluid. Er verschijnt ook geen play of pauze knop. Tot voor kort werkte alles prima, dus het beeld werd klein en in kon zonder problemen andere apps gebruiken, terwijl het verkleinde beeld bleef doorspelen met beeld en geluid. Zelfs als ik de pip als een “tab” buiten het scherm schoof. Ook de knoppen van play en pauze verschenen gewoon…

Jasper van KPN
Moderator

Dank voor de toelichting, we ervaren hetzelfde. Ik geef jouw voorbeeld ook door zodat dat meegenomen kan worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 26, 2025

Ok prima, fijn, krijg ik bericht als er nieuws is?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 26, 2025

Nu we het er toch over hebben. Hier een Android dus geen problemen. Maar het is niet uitschakelbaar! En als je naar een andere app gaat wil ik alleen het geluid. En niet die bewegende postzegel er overheen. 

Dus iets voor volgende update?

En automatisch kantelen weer terug. 

Jasper van KPN
Moderator

Dit specifieke geval speelt alleen op iOS inderdaad. Het is bekend bij de ontwikkelaars en daar wordt aan gewerkt. In een van de volgende updates zal de play knop weer beschikbaar worden zodat je de uitzending in ieder geval weer kunt hervatten. In een latere update komt een grondigere verbetering daarvoor. Het kantelen staat ook nog op de lijst voor een latere update.

• Deelnemer
  • February 26, 2025

Ik heb inderdaad exact hetzelfde probleem met mijn iphone. Goed om te horen dat er aan een oplossing wordt gewerkt!

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 6, 2025

Hoi ​@Hans327 en ​@jpmkra01, de update waarbij dit gefixt is is vanmorgen beschikbaar geworden: 

• Deelnemer
  • March 6, 2025

Hartelijk dank, het werkt weer!

Nog een heel klein dingetje.

Als je op je mobiel (bij mij Iphone) kiest voor pip kun je inderdaad weer blijven kijken terwijl je met andere apps aan de slag kunt, maar het uitzenden wordt dan wel eerst gepauzeerd; je moet dan opnieuw op de play-knop klikken. Ik weet niet of dit ook bij android telefoons zo is overigens.

Hoe dan ook, bij andere pip-applicaties zoals bijv. Ziggo Go of NOS Start blijft de uitzending gewoon doorgaan als je swipet naar pip.

Niet superbelangrijk, maar wellicht kan dit worden aangepast in een volgende update.

Groet Jeroen Kramer

wjb
Wijsgeer
  • March 6, 2025

Als je op je mobiel (bij mij Iphone) kiest voor pip kun je inderdaad weer blijven kijken terwijl je met andere apps aan de slag kunt, maar het uitzenden wordt dan wel eerst gepauzeerd; je moet dan opnieuw op de play-knop klikken. Ik weet niet of dit ook bij android telefoons zo is overigens.

Die uitzending hoort natuurlijk gewoon door te lopen en op Android doet hij dat ook gewoon.

De PiP heeft op Android ook helemaal geen play-knop. Dat heeft een grappig "side-effect" immers als ik de uitzending eerst pauzeer en vervolgens de PiP activeer dan lukt het niet meer om het pauzeren op te heffen.

Jasper van KPN
Moderator

Niet superbelangrijk, maar wellicht kan dit worden aangepast in een volgende update.

Dat komt in een latere update inderdaad, dat is onderdeel van een aantal andere verbeteringen die op de planning staan. Het is nu een soort tussenstap zodat je in ieder geval weer via PiP verder kunt kijken.