Skip to main content
Beantwoord

Plotseling geen beeld en geluid meer op 3 TV's

• January 30, 2025
  • 14 reacties
  • 152 keer bekeken

Goedemorgen mededenkers. Plotseling geen beeld en geluid meer op 3 TV's. Alle bekende trucs geprobeerd, ik blijf in een kringetje lopen. Komt bij opstarten niet verder dan 85%. Heb een kabel direkt op de box aangesloten en ook geen enkel effekt. RARA wat kan dit veroorzaken. Snelheid van de lijn? Wie voor mij nog een onbekende truc weet, ik hoor het graag. Alvast bedankt voor meedenken.

Groet..Romano.

Beste antwoord door RomFranc

Goedemorgen Vikash van KPN.

Bedankt voor reaktie. Heb gisteren weer kontakt gehad met 2 medewerkers. Bij het eerste kontakt werd het moeilijk en duurde erg lang i.v.m. overleg met collega. Zo lang zelfs, dat de verbinding werd verbroken. Toen weer gebeld, wat ook weer lang duurde voor ik een medewerker aan de lijn kreeg. Deze was niet blij dat zijn eerdere collega de zaak afkapte en hij nu met mijn probleem zat. Ook hier eindeloos gesprek met overleg met collega. Dit probleem hadden ze nog nooit meegemaakt. Krijg nu nieuwe/andere TV-ontvangers omdat de software is aangepast. Als dit ook niet werkt weer bellen!! Kortom, contracten snel geregeld. Andere problemen helaas niet. Wordt, hopelijk niet, vervolgd. Fijne dag nog.

Groeten..Romano. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi Romano! Wat vreemd dat je geen beeld en geluid hebt op drie TV's tegelijk. Als het opstarten maar tot 85% komt, kan het aan de verbinding liggen. Kan je nog wel gebruik maken van internet en welke model tv-ontvangers heb je? Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen:

• Zet de Experiabox even uit en weer aan, soms helpt dat om de verbinding te herstellen.
  • Kijk of de kabels goed in de ExperiaBox en tv-ontvangers zit en niet beschadigd is.
  • Controleer of je internetverbinding goed werkt op een mobiel of laptop.
  • Je kunt proberen de ontvanger opnieuw in te stellen naar de fabrieksinstellingen, dit kan soms helpen.

Als het probleem blijft, kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen kijken of er een storing is.

Laat je het ons weten of het is gelukt? 

• Auteur
  • Helper
  • January 31, 2025

Bedankt voor je meedenken, maar de mogelijkheden heb ik meerdere malen herhaald. Helaas zonder resultaat. Toch maar kontakt gezocht met klantenservice. Alles werkt verder goed, mail en WIFI. Met een vriendelijke dame overlegd en het vermoeden is dat de EXPERIABOX het probleem kan/moet zijn en  vervangen moet worden. Ik blijf denken dat het in het netwerk van KPN zit. Mijn buurman die ook HUSSELL gebruikt zei dat KPN recent iets heeft aangepast. Blijft vervelend. Goed weekend.

Groeten..Romano.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor je bericht. Fijn dat je met de klantenservice hebt gesproken en dat zij met je mee hebben gedacht. Als de ExperiaBox het probleem is, dan is vervangen een goede oplossing. 

• Auteur
  • Helper
  • February 3, 2025

Goedemorgen. Inmiddels vervangen, alle lampjes branden groen, ook TV, maar zelfde probleem. Blijft hangen op ,85%. Toch netwerk KPN? Ik zou niet weten wat ik nu nog kan rommelen.

Groeten...Romano.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@RomFranc Wat jammer dat het vervangen van de ExperiaBox het probleem niet heeft verholpen. Wat je nog kan proberen is de tv-ontvangers nogmaals resetten. Als dit het probleem niet verhelpt kan je het beste een terugbelafspraak in plannen met de klantenservice, Ik verwacht dat er dan een afspraak wordt ingepland met een monteur. 

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • February 4, 2025

Goedemorgen Vikash van KPN.

Bedankt voor reaktie. Heb gisteren weer kontakt gehad met 2 medewerkers. Bij het eerste kontakt werd het moeilijk en duurde erg lang i.v.m. overleg met collega. Zo lang zelfs, dat de verbinding werd verbroken. Toen weer gebeld, wat ook weer lang duurde voor ik een medewerker aan de lijn kreeg. Deze was niet blij dat zijn eerdere collega de zaak afkapte en hij nu met mijn probleem zat. Ook hier eindeloos gesprek met overleg met collega. Dit probleem hadden ze nog nooit meegemaakt. Krijg nu nieuwe/andere TV-ontvangers omdat de software is aangepast. Als dit ook niet werkt weer bellen!! Kortom, contracten snel geregeld. Andere problemen helaas niet. Wordt, hopelijk niet, vervolgd. Fijne dag nog.

Groeten..Romano. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@RomFranc Bedankt voor je update. Ik begrijp dat dit een frustrerende situatie voor je is, vooral als de gesprekken lang duren en je geen directe oplossing krijgt. Goed om te horen dat je nieuwe TV-ontvangers toegestuurd krijgt. Hopelijk lost dit het probleem op!

• Auteur
  • Helper
  • February 8, 2025

Beste Vikash van KPN.

Bedankt voor meedenken. Nieuwe TV-ontvangers en modem geinstalleerd. Perfekt resultaat op 2 TV-'s, de 3e lukt nog niet, maar zal ook wel lukken.  Blij dat het werkt, maar ben dus lang bezig geweest terwijl het niet bij mij zat. Jammer dat het zo moeizaam ging met de helpdesk en gelukkig iemand getroffen die het serieus nam. Goed weekend.

Groeten..Romano.

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het daarmee op 2 tv's verholpen is! Is het op de derde inmiddels ook gelukt?

• Auteur
  • Helper
  • February 10, 2025

Nee, de 3e nog niet gelukt. Maar ja, signaal uit stopcontact , geeft soms problemen. Doorgaans geduld en af en toe testen. Ben al blij met voorlopig 2. Wel mooie software t..o.v. vorige systeem.

Jasper van KPN
Moderator

Met die kastjes in het stopcontact kan het soms een beetje knutselen zijn. Ik weet niet welk type je hebt, het kan soms helpen om ze opnieuw met elkaar te koppelen of ze in een ander stopcontact te proberen. Dan kan je ook op de 3e tv genieten van het nieuwe systeem 🙂

• Auteur
  • Helper
  • February 12, 2025

Goedemorgen Jasper.

Weer bedankt voor meedenken. Ja, soms knutselen. Zo af en toe weer een poging wagen. Heb in het verleden ook vaak problemen gehad tot het plotseling lukt. 

Groeten..Romano.

Jasper van KPN
Moderator

Ik hoop dat het bij de volgende poging lukt om 'm aan te sluiten, en anders weet je ons daarvoor te vinden.

• Auteur
  • Helper
  • February 13, 2025

Bedankt voor je aanbod. Ik ga straks weer een poging wagen. Wordt vervolgd.