Skip to main content

Ik heb 3 TV+boxen. Allemaal bedraad aangesloten. Maandenlang hebben deze redelijk/goed gefunctioneerd. Sinds vandaag lopen 2 stuks continue vast. Alle boxen al gewisseld, met kabel direct op router aangesloten, gereset, terug naar fabrieksinstellingen gezet, probleemoplossers doorlopen: niks helpt.
Na kiezen van een zender heb ik een paar seconden bewegend beeld en dan bevriest het. Als ik dan de pauzeknop bedien en na een paar seconden nog een keer krijg ik wél bewegend beeld. Maar geen live weergave dus. Terug naar live weergave: beeld bevriest onmiddellijk.

Eerst was er 1 box die dit probleem had. Ik dacht dat die dus stuk moest zijn immers de fout ging mee met het apparaat. Maar inmiddels heeft een 2e exact hetzelfde probleem. 2 stuks tegelijk defect: lijkt mij sterk eerlijk gezegd.
1 box werkt dus wél. Op alle 3 de posities.

Ik heb niets gewijzigd in mijn netwerk of zo: spontaan werkt het niet meer. Wat kan er aan de hand zijn?

Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op het modem of gebruik je een switch?

Er zit een switch tussen (Netgear Prosafe GS108E). Heeft altijd gewoon gewerkt.
Voor alle zekerheid heb ik nu een netwerkkabel direct op mijn router aangesloten zoals ik al schreef maar dat maakt niks uit.

Hoi Dorus. Je ervaart verder geen problemen met andere diensten?  Je kan de hele keten modem>switch>ontvanger nog een keer resetten om te kijken of dat een verbetering geeft. Mochten de problemen aanhouden dan kan je altijd even bellen met 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat samen met je na.

Hallo Remco,

Ik heb contact gehad. Ik heb alles afgekoppeld, gereset en opnieuw aangesloten en nu lijkt het goed te werken.

Gisteravond nog niet. Ik zag pas later dat er een landelijk probleem was met kpn TV? Dat had ik fff niet in de gaten dus ik dacht dat alle TV weer uitgevallen was in mijn netwerk....

Hallo Remco,

Ik heb contact gehad. Ik heb alles afgekoppeld, gereset en opnieuw aangesloten en nu lijkt het goed te werken.

Gisteravond nog niet. Ik zag pas later dat er een landelijk probleem was met kpn TV? Dat had ik fff niet in de gaten dus ik dacht dat alle TV weer uitgevallen was in mijn netwerk....

Dat was inderdaad een (gelukkig) kortstondige storing bij KPN. Fijn dat het nu toch iets beter lijkt te werken dan! Als ik nog iets voor je kan doen laat het weten. En open gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!

Reageer