Skip to main content

KPN zegt dat voor ESPN "iets meer" betaald gaat worden. In mijn beleving is een prijsstijging met 15%! eerder een vorm van afzetten. Voor mij een extra reden om ESPN op te zeggen. Het prominent aanwezige getrommel was al een reden om zinder geluid te kijken. Deze "kleine"???? prijsstijging van 15%  maakt nu aan alle twijfel hieromtrent een eind. Weg met ESPN

Bizar die verhoging. ESPN is überhaupt alleen maar achteruit gegaan met al die b sporten of herhalingen op drie van de vier kanalen. 


Belachelijke prijsverhoging dit… ze hebben steeds minder rechten maar je gaat wel steeds meer betalen.

 

Bij de andere providers geen stijging… 


Belachelijke prijsverhoging dit… ze hebben steeds minder rechten maar je gaat wel steeds meer betalen.

 

Bij de andere providers geen stijging… 

Nog niet 😎


De eerste verhoging sinds een aantal jaren. Sinds 2019 was de prijs al € 12,99…. dan valt € 2 wel mee vind ik. Ik ga het abonnement er niet voor opzeggen. En het is inclusief ESPN Watch.
Nu dus € 14,99.

En bij Ziggo, ook feitelijk voor ESPN 2, 3 en 4, en Watch is het € 17,95. 

Ik blijf lekker hier.

Nota bene; in 2013 betaalde je voor het complete Fox Sport nog € 25,00 en in 2017 was het hele Fox Sport pakket nog € 15,00 (FS eredivisie + FS internationaal). Dat onderscheid is er nu niet meer en gaat het geheel 14,99 kosten. En was de afgelopen 5 jaar 12,99. Dus waar hébben ‘we’ het over?


De eerste verhoging sinds een aantal jaren. Sinds 2019 was de prijs al € 12,99…. dan valt € 2 wel mee vind ik. Ik ga het abonnement er niet voor opzeggen. En het is inclusief ESPN Watch.
Nu dus € 14,99.

En bij Ziggo, ook feitelijk voor ESPN 2, 3 en 4, en Watch is het € 17,95. 

Ik blijf lekker hier.

Nota bene; in 2013 betaalde je voor het complete Fox Sport nog € 25,00 en in 2017 was het hele Fox Sport pakket nog € 15,00 (FS eredivisie + FS internationaal). Dat onderscheid is er nu niet meer en gaat het geheel 14,99 kosten. En was de afgelopen 5 jaar 12,99. Dus waar hébben ‘we’ het over?

Bij ODIDO betaal je € 10,=. En € 2,= lijkt misschien niet zo veel, maar het is wel een verhoging van 15%! en dat vind ik niet "iets meer", maar een forse stijging. 


Het is dus feitelijk een verhoging over 5 jaar. Want het is 5 jaar niet verhoogd. Gelijk gebleven. 

En daarvoor juist eerst 2,50 verlaagd. 

Bij de loempia tent op de markt was 2 jaar geleden een ophef. De man had het "lef" om na jaren de prijs van 1,00 naar 1,25 te verhogen. Men begon ook met het percentage te gooien. Maar ja. 25 %... Men vergat even dat dat feitelijk over 8 jaar was.

We hebben 5 jaar geen verhoging gehad van ESPN (en Ziggo Sport).

Providers betalen zo'n 1,80 per aansluiting aan ESPN. Ook de aansluitingen die ESPN niet afnemen. Odido betaalt dus minder dan kpn aan ESPN.


[..]

Providers betalen zo'n 1,80 per aansluiting aan ESPN. Odido betaalt dus minder dan kpn aan ESPN.

Dus KPN verdient per aansluiting 14,95 - 1,80 = €13,15 aan ESPN? Om hoeveel aansluitingen gaat het eigenlijk?


Nee @XS4-Arjan .

Ongeveer 10 % van alle aansluitingen neemt maar het pakket af.

Providers betalen dat niet per abonnee op het espn pakket. Maar zelfs als ze alleen internet afnemen. 

Dus álle vaste abonnementen. 


Nee @XS4-Arjan .

Ongeveer 10 % van alle aansluitingen neemt maar het pakket af.

Providers betalen dat niet per abonnee op het espn pakket. Maar zelfs als ze alleen internet afnemen. 

Wat een vreemde constructie. Maar goed, KPN zal er wel een reden voor hebben om daar op die manier in mee te gaan.


Alle providers zitten hier inmiddels aan. Was indertijd, alweer enkele jaren geleden, heel veel heisa over in de pers. Vooral ook totaaltv.nl. 

Kpn en Ziggo hebben zelfs nog gezamenlijk indertijd een bezwaar procedure gestart. Maar verloren. De ACM keurde de eis van ESPN goed nota bene. 

Dat je dit indertijd kennelijk gemist hebt verbaasd me een beetje @XS4-Arjan .

Tele2 is de enige die daar niet in meeging. En hebben dus helemaal geen espn.


Dat je dit indertijd kennelijk gemist hebt verbaasd me een beetje @XS4-Arjan .

Mij niet, gedoe om sportzenders glijdt automatisch langs mij heen. Het laatste wat ik me kan herinneren is “We gaan iets nieuws doen” over Sport 7 😅


De ophef zit denk ik ook niet echt in de feitelijke prijsverhoging. Het is meer de manier (wij gaan de prijs iets verhogen) waarop de prijsverhoging wordt gebracht in de richting van klanten. Voor menig mens is twee euro veel meer als iets.

Daarnaast is het ESPN aanbod ook kwalitatief verschraald omdat de UEFA voetbalcompetities nu weg zijn. Hiervoor moet nu een extra abonnement van Ziggo Sport Totaal worden gekocht. De commotie is meer de optelsom van alles. Iets waar KPN eigenlijk niets aan kan doen omdat de inkoopprijzen hoger liggen. En  bereidt je maar voor dat er volgend seizoen nog ettelijke euro bijkomen omdat dan door ESPN bijna het dubbele als nu het geval is voor de uitzendrechten wordt betaald.


Hallo @Walking football ,

Ik begrijp jou wel. Zeker omdat je ESPN (1) gewoon nog kunt blijven kijken via het basispakket. En daarnaast de Europese voetbalwedstrijden van Nederlandse clubs via de gratis Ziggo Go app. Ook halve finale en finale KNVB-beker zijn via één van de zenders van het basispakket te zien. 

Via ESPN (1) zie je ongeveer één op de drie wedstrijden van jouw favoriete club. Alleen de echte diehard-fans zullen 14,99 over hebben om alles te blijven zien.   


En  bereidt je maar voor dat er volgend seizoen nog ettelijke euro bijkomen omdat dan door ESPN bijna het dubbele als nu het geval is voor de uitzendrechten wordt betaald.

Dat gaan heel veel klanten toch echt niet pikken en dat weet jij natuurlijk ook. Genoeg om over te schrijven tegen die tijd…..

Zelf hoop ik dat de providers het lef hebben om die deal met ESPN over een vast bedrag per abonnee af te blazen in de toekomst. Laat de abonnees die echt interesse hebben hiervoor betalen en niet iedere klant.  


Providers betalen dat niet per abonnee op het espn pakket. Maar zelfs als ze alleen internet afnemen. 

Wat een vreemde constructie. Maar goed, KPN zal er wel een reden voor hebben om daar op die manier in mee te gaan.

Dat ben ik volledig met je eens maar KPN werd daar destijds feitelijk toe gedwongen door FOX Sports en dat heeft destijds geleid tot een prijsverhoging van €2,50 voor alle KPN abonnees. Dat is ook wel de voetbaltax of eredivisiebelasting gaan heten.

Het was "take it or leave it" maar dan dus ook geen voetbal voor de KPN abonnees en je kan je wellicht voorstellen dat dat in de concurrentiestrijd met Ziggo niet echt acceptabel was.

Helaas zijn dergelijke dwingende overeenkomsten mogelijk omdat er ergens in de keten een partij is die zich een monopoliepositie verworven heeft op voetbal van de Nederlandse eredivisie en die partij heette destijds FOX Sports wat later overgenomen werd door ESPN.


Noordzee schreef:

Zelf hoop ik dat de providers het lef hebben om die deal met ESPN over een vast bedrag per abonnee af te blazen in de toekomst. Laat de abonnees die echt interesse hebben hiervoor betalen en niet iedere klant. 

Dat ben ik volkomen met je eens maar ik ben bang dat we, zelfs dan, als abonnees zonder interesse in ESPN die €2,50 aan voetbaltax nooit meer terug zullen krijgen.


De ophef zit denk ik ook niet echt in de feitelijke prijsverhoging. Het is meer de manier (wij gaan de prijs iets verhogen) waarop de prijsverhoging wordt gebracht in de richting van klanten. Voor menig mens is twee euro veel meer als iets.

Daarnaast is het ESPN aanbod ook kwalitatief verschraald omdat de UEFA voetbalcompetities nu weg zijn. Hiervoor moet nu een extra abonnement van Ziggo Sport Totaal worden gekocht. De commotie is meer de optelsom van alles. Iets waar KPN eigenlijk niets aan kan doen omdat de inkoopprijzen hoger liggen. En  bereidt je maar voor dat er volgend seizoen nog ettelijke euro bijkomen omdat dan door ESPN bijna het dubbele als nu het geval is voor de uitzendrechten wordt betaald.

Zomaar een interesse vraag en totaal off-topic: krijg jij notificaties als er ergens totaaltv wordt benoemd? Je bent er dan altijd razend snel bij 😅


Nota bene; in 2013 betaalde je voor het complete Fox Sport nog € 25,00 en in 2017 was het hele Fox Sport pakket nog € 15,00 (FS eredivisie + FS internationaal). Dat onderscheid is er nu niet meer en gaat het geheel 14,99 kosten. En was de afgelopen 5 jaar 12,99. Dus waar hébben ‘we’ het over?

Ongeveer 10 % van alle aansluitingen neemt maar het pakket af.

Dus vandaag de dag wordt er voor één ESPN abonnement €39,99 betaald. (€14,99 + €2,50 + 9 * €2,50)

Als ESPN abonnee betaal je zelfs €17,49 immers je betaalt naast die €14,99 ook nog eens €2,50 voetbaltax en daarnaast betalen negen andere abonnees elk ook nog eens €2,50 voor jouw abonnement. Overigens is die €17,49 nog altijd net iets minder dan de €17,95 die je bij Ziggo voor ESPN betaalt. Maar bij Ziggo hebben de andere abonnees (zonder ESPN) dan weer geen last van die voetbaltax.


De eerste verhoging sinds een aantal jaren. Sinds 2019 was de prijs al € 12,99…. dan valt € 2 wel mee vind ik. Ik ga het abonnement er niet voor opzeggen. En het is inclusief ESPN Watch.
Nu dus € 14,99.

En bij Ziggo, ook feitelijk voor ESPN 2, 3 en 4, en Watch is het € 17,95. 

Ik blijf lekker hier.

Nota bene; in 2013 betaalde je voor het complete Fox Sport nog € 25,00 en in 2017 was het hele Fox Sport pakket nog € 15,00 (FS eredivisie + FS internationaal). Dat onderscheid is er nu niet meer en gaat het geheel 14,99 kosten. En was de afgelopen 5 jaar 12,99. Dus waar hébben ‘we’ het over?


Bij Ziggo krijg je ook het espn ultra hd kanaal erbij voor 17,95. Bij kpn moet je om het espn ultra hd kanaal te krijgen, ook het 4k pakket erbij afnemen. Dat is ook 2,50 per maand extra. Dan zit je ook aan 17,49 per maand bij kpn.

 


Wat een drukte om die 2 euro….
Ik blijf gewoon ESPN compleet houden inclusief ESPN UHD

Smaken verschillen, zo wil ik geen Netflix hebben of andere filmkanalen.

Wel Eurosport 4K mocht die nog eens komen.


Bij de Canal+ app is ESPN Compleet ook 14,99 maar krijg je er ook nog 80 tv zenders bij en films en series on demand. Prima vervanging voor het hele tv gebeuren bij KPN.

 

Kpn is Ziggo langzaam aan het inhalen als duurste provider van Nederland. Allemaal verhogingen van tv paketten waar de anderen niet aan doen


@wiigamer inderdaad. Heb ook tv en espn, ziggo sport opgezegd bij kpn en nlziet in combinatie met canal+ app genomen. Werkt prima en beeld kwaliteit is ook nog vergelijkbaar op mijn tv.


@wiigamer inderdaad. Heb ook tv en espn, ziggo sport opgezegd bij kpn en nlziet in combinatie met canal+ app genomen. Werkt prima en beeld kwaliteit is ook nog vergelijkbaar op mijn tv.

Waarom dan ook nog nlziet naast die canal+ app?


@wiigamer inderdaad. Heb ook tv en espn, ziggo sport opgezegd bij kpn en nlziet in combinatie met canal+ app genomen. Werkt prima en beeld kwaliteit is ook nog vergelijkbaar op mijn tv.

Waarom dan ook nog nlziet naast die canal+ app?

@wjb Voornamelijk voor eenvoudig terugkijken en vooruitkijken (waar mogelijk) van programma’s of serie’s. Meeste is ook reclame vrij te bekijken. Bcc first is on demand tegenwoordig bij nlziet.

Canal+ heb ik voor het on demand gedeelte, espn en de ontbrekende zenders die nlziet (nog) niet heeft.


@wiigamer inderdaad. Heb ook tv en espn, ziggo sport opgezegd bij kpn en nlziet in combinatie met canal+ app genomen. Werkt prima en beeld kwaliteit is ook nog vergelijkbaar op mijn tv.

Waarom dan ook nog nlziet naast die canal+ app?

Dat vraag ik me ook af, da's dus dubbel op en dubbel betalen.
Vreemde manier van bezuinigen.
Afijn dat moet een ieder ook voor zichzelf beslissen.


Reageer