Skip to main content
Beantwoord

Probleem met tv kijken op laptop: foutmelding aan bepaalde restricties niet voldaan

• May 4, 2026
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik probeer programmas terug te kijken via de laptop maar krijg deze melding:

Ik heb echter geen extra beeldscherm.. 

Beste antwoord door Wartywolfs

Heb je een VPN aanstaan? Dat werkt meestal niet lekker samen met tv kijken via kpn.

5 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@YTDH, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat onhandig dat je met deze melding te maken krijgt 🙁

Aangezien je geen extra beeldscherm aangesloten hebt, zou je dan willen kijken of je de afspeelresolutie aan kunt passen? Dat kan via het tandwieltje rechtsonder. Maakt het een verschil als je hem daar op het laagst zet?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 7, 2026

Heb je een VPN aanstaan? Dat werkt meestal niet lekker samen met tv kijken via kpn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 9, 2026

Ja, op dit moment ben ik buiten Europa en had ik een vpn aangeschaft hiervoor. Maar ik begrijp dat vpn op laptop dus niet samengaat met kpn tv terugkijken op laptop? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 10, 2026

Klopt. VPN diensten is kpn niet zo blij mee. Onlangs zijn er aanpassingen geweest om VPN beter te detecteren. 

Voor buiten EER zijn er geen rechten en is gebruik feitelijk illegaal. 

Enige VPN die wel kan is een directe VPN tunnel naar je Nederlandse adres. Dan gebruik je wereldwijd je eigen IP. KPN kan daar niks tegen doen natuurlijk. Want dan lijk je thuis.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 10, 2026

Enige VPN die wel kan is een directe VPN tunnel naar je Nederlandse adres. Dan gebruik je wereldwijd je eigen IP. KPN kan daar niks tegen doen natuurlijk. Want dan lijk je thuis.

KPN of andere ISP kunnen wel doen maar of ze mogen doen, is een ander vraag. Dit valt onder deep packet inspection en is officieus verboden. De makkelijkste manier om omleiding via VPN home server te detecteren is monitoren van reactietijd (ping).