Skip to main content

Hallo allemaal - ik probeer mijn settop box (Motorola VIP1853) geruild te krijgen bij KPN omdat dit model niet meer ondersteund wordt en ook echt niet meer werkt. De KPN website probeert wat te controleren hiervoor, wat niet lukt, vermoedelijk omdat ik met een eigen router werk (zie https://berthub.eu/articles/posts/kpn-interactieve-tv-zelf-doen/ ).

Als ik KPN daarna bel komen zij er OOK niet uit, en ze hebben nu een mail gestuurd naar de backoffice. Heeft iemand anders dit weleens ervaren?

Als ik de Experiabox moet aansluiten levert dit een hoop gedoe op, en eigenlijk heb ik geen zin om alles af te breken om een nieuwe settop box te krijgen.

Tips zijn welkom!

@Bert Hubert je kan toch voor 10 minuten de Experiabox van KPN aansluiten en dan je oude tv box omruilen. Hierna je eigen router weer aansluiten. Wat ook nog een optie is om een nieuw abonnement afsluiten met KPN. Misschien is dit dan voordeliger voor je. Je krijg dan de nieuwste TV+ box. 


@Bert Hubert je kan toch voor 10 minuten de Experiabox van KPN aansluiten en dan je oude tv box omruilen. Hierna je eigen router weer aansluiten. Wat ook nog een optie is om een nieuw abonnement afsluiten met KPN. Misschien is dit dan voordeliger voor je. Je krijg dan de nieuwste TV+ box. 

Dank je hiervoor. Ik heb gekeken tijdens de check of KPN live langskomt met een verbinding, maar dat is niet zo. Voor tien minuten wil ik het wel proberen, maar heb je die tien minuten uit eigen en directe ervaring of is dat een vermoeden?


Vermoeden. Het is wel bijzonder dat de klantenservice je niet kan helpen. Je kan wellicht ook al je gegevens in je profiel invullen zodat een moderator je verder kan helpen. Anders maandag nog eens met de klantenservice bellen en krijg je een meer kundig persoon aan de lijn.

Maar heb je ook al eens gekeken om een nieuw abonnement af te sluiten. Dan krijg je de nieuwste TV ontvanger. 


Ik lees in je verhaal dat ze een ticket hebben aangemaakt, dit kan tot drie dagen duren. Je zal dit even geduldig moeten afwachten. Ik vermoed dat de backoffice een omruil actie in gang zal zetten. 


Toch maar de Experiabox aangesloten en na 10 minuten updaten en herstarten werkte het. Probleem lijkt dus opgelost!


Welkom op de community @Bert Hubert. Goed om te lezen dat het gelukt is door de Experia Box weer aan te sluiten. De tool kan niet altijd overweg met een ander modem inderdaad. 

Een ticket zal binnen 3 werkdagen opgepakt worden zoals Bart al aangaf, ik verwacht dat je daarover inmiddels ook contact hebt gehad. Al was dat niet meer nodig als de omruil inmiddels gelukt is.


Reageer