Skip to main content

Al wekenlang drama met tv kijken, te oas en te pas stilstaand beeld en geluid, verbinding zou verbroken zijn.  Zo vaak tv ontvanger herstart,  zo vaak modem herstart, zo vaak dvs getest, zo vaak  stroom eraf, helaas niks leidt tot een goed resultaat. Hoe kan dit opgelost worden? Alvast bedankt voor spoedige reactie. 

Eigenlijk is het gebruik van dvs bijna niet meer mogelijk. Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daardoor is er veel ruis. De enige oplossing is de tv ontvanger met een kabel te verbinden aan het modem. Alleen dan heb je gegarandeerd een goede verbinding.  Is die mogelijkheid er?


Nee helaas niet. Is een super wifi punt, 2x , een oplossing?


Modem staat in meterkast, is daar verbonden via glasvezel. In de meterkast zit DVS voor het modem, en in de woonkamer DVS voor de TV ontvanger. 


Hi @Annette62, ik denk ook graag mee. 

Ik vermoed ook dat de DVS hier de boosdoener is. Je kunt in ieder geval nog proberen om de DVS’en opnieuw te koppelen. Het kan zijn dat je eentje hebt met maar 1 lampje, het gaat erom dat het dan groen gaat branden. 

Nee helaas niet. Is een super wifi punt, 2x , een oplossing?

Een kabel is altijd beter omdat het dan moet werken. Met 2 keer een WiFi punt zou het ook kunnen. Een die dan verbonden op de modem is en een die bij de ontvanger zelf staat. Dit kunnen wij ook niet garanderen omdat je afhankelijk bent van de WiFi verbinding en de omgeving, een kwestie van proberen dus. 


Begrijp dat kabel beter is hoor maar dat gaat hier helaas niet lukken. Ik graag het proberen met de twee super wifi punten. Het heeft, tot voor 2 maanden terug, eigenlijk altijd prima gewerkt met DVS, zeker 8 a 9 jaar. Dus waarom nu niet meer is me een raadsel. 


Heb je dit wel geprobeerd? 

 


Reageer