Skip to main content

Vanaf het modem (Fritzbox) loopt een ethernetdraad naar een TP-link router. Deze router voedt mijn computer bekabeld en zorgt op de 2e verdieping voor een Wifi signaal. Gisteren heb ik aan deze router een TV gehangen middels door KPN het geleverde Arris kastje, maar bij installatie van KPN TV, geeft deze foutcode 563 aan.

Wat doe ik fout?

Die 2de router. Die mag er niet tussen. Gebruik een switch.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?soPos=2335

Op de plek waar nu die router staat. Sluit daar de tv ontvanger op aan. Vervolgens kunt u ook die router op die switch aansluiten. Zo blijft verder alles zoals het was.


Ik lees vaker problemen met TP link.

De Netgear die Nick83 aangeeft is zo wie zo een stuk beter en stabieler. 


Heb Switch gekocht van TP link die ook op site van KPN staat. Foutcode blijft bestaan. Lampjes achterop switch branden groen op basis erthernetkabel en kabel naar computer, maar oranje naar TV


Netgear is zo wie zo beter en heeft een goed werkende IGMP snooping.

Daar heeft de TP link die jij hebt waarschijnlijk problemen mee. 

 

Ik zie de TP link inderdaad bij KPN staan. Zie ook hier.

 

Maar zoals ik al vermelde, ik lees vaker problemen met TP Link.


Die 2de router. Die mag er niet tussen. Gebruik een switch.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?soPos=2335

Op de plek waar nu die router staat. Sluit daar de tv ontvanger op aan. Vervolgens kunt u ook die router op die switch aansluiten. Zo blijft verder alles zoals het was.

Heb Switch gekocht van TP link die ook op site van KPN staat. Foutcode blijft bestaan. Lampjes achterop switch branden groen op basis erthernetkabel en kabel naar computer, maar oranje naar TV


@PatrickBesseling 

Zie mijn reactie boven die van jou.😉

 

Mijn advies, koop de Netgear. 


Heb Switch gekocht van TP link die ook op site van KPN staat. Foutcode blijft bestaan. Lampjes achterop switch branden groen op basis erthernetkabel en kabel naar computer, maar oranje naar TV

Weet u zeker dat het precies hetzelfde type nummer is? Eindigend met een e? Zonder e is niet goed.

En u heeft deze switch dus in de plaats van de router gezet? De router zit nu niet meer tussen de tv ontvanger en het KPN modem? 


Heb Switch gekocht van TP link die ook op site van KPN staat. Foutcode blijft bestaan. Lampjes achterop switch branden groen op basis erthernetkabel en kabel naar computer, maar oranje naar TV

Weet u zeker dat het precies hetzelfde type nummer is? Eindigend met een e? Zonder e is niet goed.

En u heeft deze switch dus in de plaats van de router gezet? De router zit nu niet meer tussen de tv ontvanger en het KPN modem? 

 

A, nou snap ik waarom het niet werkt.

Zo had ik het nog niet gelezen.

 

Aansluiting:

  1. Binnenkomst Koper of Glasvezel.
  1. Vandaar naar de KPN modem / router (Experibox of Box12).
  1. Vanaf daar naar het eindpunt (tv, laptop, etc) of via een goede switch naar deze apparaten.

 

Als je vanaf het acces point (waar de kabel koper of glasvezel van KPN binnenkomt) eerst naar een switch gaat, werkt daarachter alleen de KPN modem / router. De andere poorten doen dan helemaal niets. 


Nick binnenkomst glasvezel daarna Fritzbox daarna switch tp link sg105E. Uitgang switch tv aansluiting knippert nu oranje.


Nick binnenkomst glasvezel daarna Fritzbox daarna switch tp link sg105E. Uitgang switch tv aansluiting knippert nu oranje.

 

Als je de tv meteen via UTP aansluit op de Fritzbox, werkt hij dan wel?

 

Ik denk dat de TP Link het probleem is. 

Zoals ik al een paar keer had aangegeven. 

 


Heb Switch gekocht van TP link die ook op site van KPN staat. Foutcode blijft bestaan. Lampjes achterop switch branden groen op basis erthernetkabel en kabel naar computer, maar oranje naar TV

Dus de kabel van de FRITZ!Box loopt naar die switch en op die switch zijn jouw TP-Link router en de TV ontvanger aangesloten. Klopt dat?

Staat IGMP snooping aan op die switch?

Heb je de TV ontvanger even helemaal uitgezet toen je hem omplugde van achter jouw TP-Link router naar achter de switch?


Nick binnenkomst glasvezel daarna Fritzbox daarna switch tp link sg105E. Uitgang switch tv aansluiting knippert nu oranje.

Oranje is goed. De tv ontvangers van KPN werken op 100 mbit. Dan krijgt u een oranje lampje. 1000 mbit is groen.

De switch, heeft u die gisteren echt nieuw gekocht? Of had u hem eigenlijk al liggen en is die veel ouder?


Nick binnenkomst glasvezel daarna Fritzbox daarna switch tp link sg105E. Uitgang switch tv aansluiting knippert nu oranje.

Oranje is goed. De tv ontvangers van KPN werken op 100 mbit. Dan krijgt u een oranje lampje. 1000 mbit is groen.

De switch, heeft u die gisteren echt nieuw gekocht? Of had u hem eigenlijk al liggen en is die veel ouder?

 

Dit betwijfel ik.

Het lampje moet volgens mij gewoon groen zijn.

Heeft volgens mij helemaal niets met de snelheid te maken.

En 100 Mb/s is voor tv ruim en ruim voldoende, dus dat mag geen probleem zijn.

 

Via Google:

Oranje internetlampje betekent dat internet niet beschikbaar is . Zorg er eerst voor dat u rechtstreeks internet kunt krijgen via de modem. Sluit vervolgens het modem aan op de wan/blauwe poort van de TP-Link-router en configureer deze met de informatie van de ISP.

 

Tekst van PoE is niet van toepassing, dat is weer iets heel anders.

Iets naar beneden scrollen in de link en klikken op: Wat betekent het oranje lampje op een TP-Link?


Nick binnenkomst glasvezel daarna Fritzbox daarna switch tp link sg105E. Uitgang switch tv aansluiting knippert nu oranje.

Oranje is goed. De tv ontvangers van KPN werken op 100 mbit. Dan krijgt u een oranje lampje. 1000 mbit is groen.

Dit betwijfel ik.

Het lampje moet volgens mij gewoon groen zijn.

Het klopt wat @Nick83 zegt, de ledjes van de poorten op de TL-SG105E zullen oranje knipperen bij een 100Mbps verbinding en groen knipperen bij een 1Gbps verbinding.


@wjb 

Vraagje.

Dus als je een 100/100 verbinding hebt, zijn ze altijd oranje?


@wjb

Vraagje.

Dus als je een 100/100 verbinding hebt, zijn ze altijd oranje?

Op een TL-SG105E wel.


Dank voor je antwoord @wjb 


Helaas Netgear switch helpt niet. Van lampjes achterop brandt maar 1 groene…

 

Glasvezel gaat naar modem. Van modem naar Tp link switch en vanaf switch ethernet kabel naar nieuwe netgear switch. Van netgear switch naar router, tv en computer. Nog steeds zelfde foutcode 563…

Ik weet het even niet meer...


Heb je de TV ontvanger even helemaal uitgezet toen je hem omplugde van achter jouw TP-Link router naar achter de switch?


@PatrickBesseling 

Kan je de LP link switch ertussenuit halen?

En alleen de Netgear switch ertussen. 


Joop op modem geen plek meer voor meer stekkers. In modem zitten tv begane grond en 1e verdieping en lijn naar switch tp link


Of je bent een enorme flapdrol en je vergeet het kastje te activeren. Bedankt voor al jullie hulp🤔😇


@wjb

Vraagje.

Dus als je een 100/100 verbinding hebt, zijn ze altijd oranje?

Nee. De snelheid van je abonnement heeft geen invloed op de mogelijke snelheden op het interne netwerk. 


@wjb

Vraagje.

Dus als je een 100/100 verbinding hebt, zijn ze altijd oranje?

Nee. De snelheid van je abonnement heeft geen invloed op de mogelijke snelheden op het interne netwerk. 

@Nick83 , @wjb geeft een andere reactie voor TP-Link i.v.m. het oranje lampje. Zie boven.

Dat het geen invloed op het netwerk heeft, is duidelijk. 😉

Ik heb gelukkig een Netgear en alle lampjes, ook voor de KPN tv ontvanger, zijn groen.😉


@wjb

Vraagje.

Dus als je een 100/100 verbinding hebt, zijn ze altijd oranje?

Nee. De snelheid van je abonnement heeft geen invloed op de mogelijke snelheden op het interne netwerk. 

@Nick83 , @wjb geeft een andere reactie voor TP-Link i.v.m. het oranje lampje. Zie boven.

Dat het geen invloed op het netwerk heeft, is duidelijk. 😉

Ik heb gelukkig een Netgear en alle lampjes, ook voor de KPN tv ontvanger, zijn groen.😉

Bij Netgear brand maar 1 ledje bij een 100 mbit verbinding en 2 ledjes bij een 1000 mbit verbinding. 

Dat is gewoon het verschil tussen het ene en het andere merk. Maar maakt effectief niks uit.


Reageer